IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

YB Pakatan Rakyat 2x5 Jer... Haprak umPORno...!!!!

>> Friday, June 10, 2011

Kalau bercerita bab betapa jijiknya umPORno... ramai yang dah tau macamana busuknya, tetapi dalam dok menghentam kemunafikan umPORno..., kita tidak boleh terlepas pandang dan alpa dengan apa yang sedang berlaku dalam pemerintahan kerajaan PR.

Puak2 Pemimpin PR ini juga harus disedarkan daripada lena syok sendiri. Sekarang ini jom kita selusuri satu persatu dulu... supaya budaya yang ada dalam umPORno tidak terpalit dan melekat menjadi daki yang tebal dalam PR.

Gua sound gua hentam kiri kanan, jangan jadi macam puak2 umPORno..., hanya memperlihatkan yang baik2 jer... yang tak baik simpan bawah karpet Deepak Jaikishan seperti yang berlaku kepada media pencacai umPORno... hahaha..., baca kat bawah nih...


Kalau PDRM, SPRM atau SPR jadi baruah UMNO/BN... itu semua orang tau. Malah ini jugalah yang kerap dinyatakan oleh kepimpinan Pakatan Rakyat, terutamanya PKR. Period!!

Saya tidak cerita apa yang berlaku di negeri lain. Fokus saya di Selangor, negeri di bawah naungan Kerajaan Pakatan Rakyat.


Dulu.. semasa Selangor di bawah pemerintahan Umno/BN... pemimpin Pakatan kecoh seluruh negara... pusat pelacuran... rumah-rumah urut.. samseng haramjadah 'along' terlalu berleluasa.

Setahu saya yang meluluskan lesen-lesen perniagaan haramjadah ni adalah Pihak Berkuasa Tempatan yang tertakluk di bawah kuasa Kerajaan Negeri.. !! Setelah 3 tahun 3 bulan (39 bulan) Pakatan Rakyat menerajui Negeri Selangor... nampaknya kegiatan sialan ini masih bebas malahan semakin berleluasa! Umno/BN jugakah yang salah? ... pemimpin Umno/BN jugakah yang mengaut rasuah daripada tauke-tauke sial tu?

Tidak cukup dengan itu... perkara mudah... masih segar diingatkan... betapa hebatnya kalangan pemimpin Pakatan satu ketika dulu (sebelum berjaya membentuk kerajaan negeri) mengkritik Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) terutama di Puchong, Bangsar dan Subang Jaya yang membiarkan kedai-kedai makan (terutama restoran Cina dan Mamak terutamanya) meletakkan kerusi/meja di luar kedai (atas jalanraya) sehingga mengganggu lalu lintas. Sekarang amalan serupa masih... malahan semakin hebat dilakukan oleh restoran-restoran Cina dan Mamak dikawasan berkenaan.

tapak parking ni.. bapak tauke restoran tu ada syer dengan MPT ke...???

Membiarkan pelakuan biadap pengusaha-pengusaha restoran ini jelas menggambarkan persetujuan songsang berlaku antara Pihak Berkuasa Tempatan (Kuasa Kerajaan Negeri) dengan para pengusaha permis tersebut. Kebarangkalian berlakunya amalan RASUAH dikalangan pegawai PBT dengan pengusaha permis amat sukar dinafikan!!.

Sibuk sangatkah wakil-wakil rakyat Pakatan dikawasan berkaitan untuk memantau kegiatan tersebut? atau mereka juga sejenis dengan wakil rakyat Umno/BN yang kental dengan budaya RASUAH???

Kalau masalah seperti ini pun Pakatan Rakyat GAGAL untuk tangani... bagaimana nanti ketika mereka berkuasa di Putrajaya?.. atau wakil-wakil rakyat Pakatan hendak tunggu sehingga dapat tawan Putrajaya dulu ... baru nak pantau kaki RASUAH yang bermaharajalela di Majlis-Majlis Tempatan..??

Nampaknya... serupa bangkai jugak Wakil-wakil Rakyat Pakatan ni... !!!

YB Saifuddin Nasution tolong jawab.. !!! - Kerajaan Rakyat.
p/s: Dalam sehari dua nih... gua nak pi cari YB Rudziah Ismail... ini lagi sekoq pundek haprak punya Adun, banyak sangat dah suara2 sumbang dari rakyat DUN Batu 3 dok komplen pasal dia nih..., takan nak tunggu dekat2 PRU baru nak tersengih2 macam kerang busuk turun melawat kawasan... dah terbau busuk macam umPORno pulak... hahaha...

YB Khalid Samad (MP Shah Alam) pulak 12 June 2011 ni... baru nak turun kawasan, itu pun dah letih berbuih mulut menjemput.... aaaddduuuuyyaaaaaiiiiii.... Yang Berkhidmat oooiiiii.....!!!!

Nota: (kalau lu orang setuju dengan belasahan gua nih... angkat keyboard, kalau tak setuju sebab gua hentam PR... itu lu orang punya pasal... nak hentam gua balik... gua takda hal, sebab gua bukannya makan gaji dengan PR atau lu orang... gua bersuara demi kepentingan masyarakat dan suara bawahan.. parti dan pemimpin hanya wadah perjuangan sahaja... tapi kalau bab umPORno hehehe... memang akan gua belasah sampai lunyai... sebab ianya mudharat paling besar buat rakyat Malaysia, sebab musababnya kerana gua mahukan perubahan kerajaan... cukup2 lah 50 tahun rakyat Malaysia dan keturunan gua di kelentong oleh kera keraaaaa...jaan barisan nasional... yang ini wajib di pancung terlebih dahulu...)

18 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Friday, June 10, 2011 10:35:00 AM  

Boooooooooo.. blog yang perasan best... Booooooooooooo.. kah kah kahh..

ros Friday, June 10, 2011 11:05:00 AM  

bro ..
apa yg aku nampak, nie bidang pelaksanaan/penguatkuasaan.takkan bidang nie pun wakil rakyat nak buat juga kee..agensi2 terlibat tengok jee..wakil2 rakyat dah cakap dan buat akta kat parlimen tp masalah pelaksanaan dr pihak majlis, itu kena pikir lee..dlm majlis pun ada dua puak, puak PR dan Umno..jd camne..
lagi pun dah jd sindrom dlm msia nie..jadi wakil rakyat PR, kesian tengok. sampaikan anak kemalangan pun nak wakil rakyat turun..jamban rosak pun minta wakil rakyat tengok..anak lari umah pun wakil rakyat jg yg kena..bini main kayu tiga pun wakil rakyat jg nak kena turun.leh kata semua nye nak wakil rakyat PR turun..budaya manja dan membodek/menghentam..bila wakil rakyat turun, semuanye bodek tp kalau tak turun semuanye hentam.. nie dah jd satu senjata politik..
nie lee budaya baru dlm melayu..takleh kee gentelment sikit..masing2 buat amanah masing2.takyah lee nak tunggu wakil rakyat baru nak buat..lagi pun kalau takde wakil rakyat, bukan nak mati pun..tp melayuuu, semuanye nak wakil rakyat PR, cam takde wakil rakyat PR hidup tak lengkap..masa umno leh plak seumur idup tak pernah tengok wakil rakyat, hidup jugaa, malah elok plak tu..
nie budaya manjaaaaaaaa....
bro lu hentam lee kaw2 pihak majliss yg makan gaji buta tu, yg saja nak boikot PR taknak buat kerja..yg sj nak busukkkan PR..
lu hentam lee gengg tu sebab dorang lee semua negeri PR jd masalah pentadbiran..tengok penang, majlis betul2 dlm tangan umno, semua buat nak busuk kan PR..padahal majlis dan wakil rakyat tak sama..dua bidang berbeza..

johor born Friday, June 10, 2011 1:02:00 PM  

gua angkat laptop bro,pinjam lu punya galaxy gua angkat sekali... huhuhuhu

pr jgn jd bangau, bila nak sgt jd wakil rakyat patutny da sedia 24jam,satu lg jgn asik nak tuding jari org tu la org ni la sabotaj PR, sbg wakil rakyat mesti lebih bijak dlm semua hal, cari jalan mcm mana nak sattle masalah dr luar atau dlm, kalau rasa kurang cerdik bagi org lain jd wakil rakyat,mcm mana nak perintah negara masalah dalaman spt majlis pun xleh sattle.

jebatderhaka Friday, June 10, 2011 1:15:00 PM  

aku setuju ngan lu bro, aku jenis bukan mcm ulat taik, nak ngekor je..yg salah tetap salah..x kira la pakatan ke BN ke or party cap kepala lembu ke..nie soal amanah..aku ada 2 -3 cerita pasai puak2 pakatan yg perasan hebat

mr edz Friday, June 10, 2011 2:44:00 PM  

aku angkat motherboard.. hahahah sokong

kiff Friday, June 10, 2011 3:00:00 PM  

Amalan rasuah di pihak PBT ini sudah menjadi biasa,ditempat saya pun begini,bila ada ope.semua peniaga menghilang,macam tau-tau je ope.akan dijalankan.

uriz Friday, June 10, 2011 3:05:00 PM  

assalamualaikum...

Adun PR ok... Ahli majlis pbt (PKR) k.o (rujuk MPP zon 24)MBSA... perangai macam org karat biru... pangkat baru ciput dah sombong, jumpa punyalah susah. lagi satu hal ahli majlis selayang (PKR), mcm melayu karat juga... ni bkn masalah PKR tp masalah melayu yg duduk dlm PKR. nak tunjuk bagus tp kosong.

aljo Friday, June 10, 2011 4:07:00 PM  

Setuju bro... gua dah lambung2 gua punya ipad. Nasib baik tak jatuh.

Gua bukan penyokong tegar PR sebab sokongan boleh berubah bila-bila masa. Tapi yang pasti gua ialah PEMBENCI TEGAR UMNO.

Mohamadazhan hjDesa Friday, June 10, 2011 4:29:00 PM  

haha..gua angka CPU kasi kaw2 sokong!

Isa Friday, June 10, 2011 6:46:00 PM  

wallaweiiii... anjing mana pulak menyalak pukul 10.35am tuuuu.... hahaha...

kah..kah...kah...

ada otak Friday, June 10, 2011 9:58:00 PM  

bro..
ada silap teknikal sikit,tp boleh jd besar..MP shah alam=khalid samad..
gua hampir setuju ngan cakap ros tu..
dan kemungkinan sabotaj tu memang ada berlaku..tp kalau mp/adun jenis yg inisiatif dan produktif,sabotaj ni boleh dihapuskan..harap mp/adun pr akan segera berubah sebelum diubah..

Rahimi Saturday, June 11, 2011 2:00:00 AM  

gua angkat cardbord terus...gua berdiri blkg lu punya cerita, gua tulis....

CAYALAH BRO! KASI INI ORG INGAT KERJA MAU KUAT!!

itu satu bab. tp ada tajuk kecik dia...ini menunjukkan ahli majlis yg dilantik tak support mp or adun kawasan tu, ahli majlis la yg kena pastikan undang2 pbt dikuatkuasakan, harap org dlm pbt yg kerja, diaorg berbelah bagi lg nak 100% support pr coz diaorg takut pr kalah nanti diaorg kn luku balik dgn bn, sbb tu diaorg lagi takut pd org bn compare org pr even pemimpin pr.

so puak ahli majlis yg dilantik n dibagi kemudahan n elaun ni patut meronda, bg report kat yb n mp kalau tak kena, ni harap muka ada kat billboard besar2 tepi jalan, kerja tak jalan.

satu lagi... ada org khidmat adun or kawasan dr pr buat program setempat kawasan korang, buat semakan pengundi di kawasan ka? kat tempat aku hampeh. aku rasa lagi tak pilihanraya jgn harap nak boleh jumpa diaorg mai rumah aku salm depan rumah.

ni pengalaman aku, aku ni duduk tmn perumahan baru (selangor la), tak ada sorang pun yb2 dun ka, mp ka mai buat program setempat kat tempat kami....mai la pancing undi awal2, ni takde..semua tunggu pilihanraya, time tu sorry la, daftar pemilih berterabur.

ntah la...undi salah, nak undi selain pr lg masalah...

Hanz Newman Saturday, June 11, 2011 9:20:00 PM  

a vote to u! Yes wa angkat keyboard!

PR apa saja yg jelas ada salah laku, kekurangan & silap bangang drp wakil PR pun patut diketengahkan. Bukan sweep it under the carpet. Cuma hati hati tegur menegur ni. UM?No tentu la kita hentam sebab dah teruk sangat. PR kita hentam untuk pencegahan & pembaikan segera. Kalau tak tegur, jadi penyakit seperti UM?No la nanti.

Cuma jangan kita jadi sejibik puak sana nun sampai 'benda'/isu tak jelas macam haram jadah pun boleh terus percaya 100%.

Now wa angkat kaki dulu.

opisboi Sunday, June 12, 2011 11:01:00 AM  

lu jgn silap bro! pengusaha restoren ini depa sewa kedai sama parking lot skali lepaih itu depa ada syer dgn MPT..lu masyuukk sini wa masyuuk poket..kes macam ini aku sendri pernah alami bila penguatkuasa dbkl dtg buat ops siap dtg ngan pegawai ambil gamabr lepaih itu rampas meja kerusi semua (macam bn rampas kerusi dari pkatan rakyat)l/krg 20 minit kerusi yg di rampas dtg balik ikut pintu blkang, pada hemat wa lah hal ini bukan salah adun 100% tapi salah pemerintahan yg lepas dah naik berkarat ngan rasuah jadi cth besi yg karat bukan hanya di kikis tapi hdk kene bakar baru karat bolih hilang! rasuah di mana PBT spt pekerjaan utama kerja kuatkuasa hanya parttime

Muhamad Nazim Bin Tajuddin Monday, June 13, 2011 10:21:00 AM  

ni ahli majlis kawasan tu la yg bodoh.. kalo ahli majlis turun padang x jadi mcm ni.. ni silap2 penguatkuasa g serbu pastu dapat call dr ahli majlis utk hantar blk ikut pintu blakang.. mana ada penguatkuasa na buat mcm tu.. kalo penguatkuasa amik rasuah pon, xdenyer na buat gimik angkat2 brg..ni slalu ahli majlis la suka buat wayang..arghh!!.. sama r orang politik ni..

familymegat2008 Wednesday, June 15, 2011 2:54:00 PM  

aku angkat skali meja komputer!!!!
hahaha..

aku setuju ngn ko bro..terbaik la..

ini la komen yang style..yang salah tetap salah... kritik x bermaksud membenci...itu untuk pembaikan..

jgn jadik cm ROS nih...

ROS : lu jgn jadik pencacai PKR je , naty lu sama macam pencacai UMNO....yang buruk sumer lu sorok dbawak karpet...

sekrang ni lu kena tau apa peranan wakil rakyat..skang nih , citer sal Kedai yang letak kerusi meja kat perking. Ini isu penting, da banyak kali ckp , da banyak kali komplaint, ni bukan citer anak lari umah , or bini main kayu tiga..ini pasal kebiadapan peniaga2 dan ketidak tanggunjawapan PBT, so wakil rakyat kena la amek tindakan kat PBT, susah sagt ker? BZ sgt ke nak buat... lepas tuh XDE BAGI PENJELASAN>. Kes da kuar tapi xde penjelasan.senyap je. JAWAP la....kalau sekali jadik isu, Wakil Rakyat x nampak ,xpe ..ni dah berbuih2 ckp..pon x jalan gak..

Macam kat tempat aku sama gak, tiap2 kaling meetin ngan wakil rakyat (PR), benda sama je yang berbangkit contoh isu kedatangan pendatang asinf. Wakil rakayt janji da banyak kali kate akan robohkan penempatan dorang , akan check lesen perniagaan dornag,..TAPI HAPRAK...x jalan2 jugak.. DAH BERBULU dah pergi seminar, pergi meeting,benda x penah setel...ini yang wakil rakyat PR khusus nya kena amek kira , tingkat kan kualiti kalau nak menang PRU nanty..

budakboy,  Monday, July 04, 2011 12:54:00 PM  

salam. bro aljo, kita serupa. gua bukan main sokong je PR ni. dulu kes sokong ching peng balik malaysia, berguni gua kutuk PR dan mamat2 yg memimpin PR. gua asokar la beb. api dalam kaco, air dlm bosi. Kes macam ISA highlight ni, gua mau kasi cadangan. lu org semua antar sms kat harian metro tu komplen. tapi leas tu siap le kene call dek minat reporter tu, tanya berbagai. hehehehe.. tu kisah kat tempat gua, tmn melawati. dah gua komplen dah.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP