IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Apa Perasaan Lu Orang...???

>> Tuesday, June 28, 2011

Ketika rakyat menderita akibat kenaikan harga minyak, barang dan kos sara hidup, kerajaan pula membelanjakan hampir RM49 juta setahun untuk membiayai kos kediaman rasmi Perdana Menteri dan Timbalannya.

Lebih tepat, sejumlah RM48,789,115.03 dibelanjakan termasuk kos sewa, kos baik pulih, bil elektrik dan bil air, lapor Harakahdaily.

Dalam perincian jawapan yang diberikan itu, Nazri menjelaskan kos sewa untuk dua kediaman rasmi itu berjumlah RM32,972,115.55, kos baik pulih RM3,581,744.78, bil elektrik RM10,267,868.15 dan bil air RM1,967,386.55 untuk satu tahun.
Lu orang tak rasa apa2 ke...???
Dengan pembaziran wang kerajaan hanya untuk kemewahan pemimpin dan keluarga mereka yang segelintir tu. Sedangkan berjuta lagi rakyat hidup dalam paras kemiskinan.

Yang ini pulak kos Perbelanjaan Perjalanan Luar Negara PM dan TPM.

Perlukah perbelanjaan sebegini...???

PM dan TPM suruh rakyat berjimat cermat.... contoh melaui tauladan maaaa.... hahaha...

Jika rasa tak perlu... luahkan perasaan lu orang dalam PRU-13 nanti.... apa barang bela biawak hidup makan tanggung berak cangkung kencing berterabur... hahahaha..

Kalau anak cucu tanya siapa yang bankrup kan negara... jawaplah pada mereka dengan penuh keyakinan, jawapannya Najib dan Rosmah... hahaha.. kerajaan laki bini...

Puak2 umPORno pasti melompat kegirangan... hahaha.. macam beruk2 patriot dan pemudanya.. Ketua Beruk apa khabar...????

12 IkutSukaLu...::

ReJaM© Monday, June 27, 2011 11:11:00 PM  

Kalau ikutkan hati gua... guna nak berak atas kepala bik mama....

johor born Monday, June 27, 2011 11:27:00 PM  

9 hb baru boleh berak bro rejam,

ANUAR Monday, June 27, 2011 11:36:00 PM  

Perasaan gua?..minta kebenaran Tuan Blog untuk untuk mempukimak semua pemimpin,hakim,ketua polis,ketua spr,sprm,perkasa dll yg telah menyalahgunakan kuasa,rasuah,menindas rakyat serta menyokong pemerintah yg zalim.itu aje.

udang galah,  Tuesday, June 28, 2011 2:33:00 AM  

Bagi gua pulak.... tak rasa apa pun...selalu dapat makan kat rumah diaorang tu...tandas pun dah cam bilik tidur,apatah lagi kalau dapat gi bilik tidur.....harga pagar saja dah boleh buat 500 buah rumah PPRT... apa gua heran, gua ada ambik kesah...pi mapuih laa rakyat Malaysia..janji gua dapat terus tumpang kat sini...Hidup pemimpin melayu...hhuuuu...

Haji Lee Copper Tuesday, June 28, 2011 6:56:00 AM  

pasai apa tahun 2008 DPM dgn bini dia belanja lebih banyak dari PM & bin dia masa tua ha?

gmu,  Tuesday, June 28, 2011 11:51:00 AM  

ada org kampong ambil kisah, tak dak sebab diulit oleh utusan meloya dgn ketuanan melayu...mereka ni semua macam itik nila mahu mengawan kepala berapa kali hanggok daaa.....

Polis Karma Tuesday, June 28, 2011 5:05:00 PM  

mana si pundek sexuan tu?

xnk komen ka?

muahaha..

umno babi Wednesday, June 29, 2011 1:42:00 AM  

haji lee cooper takkan lu tak paham2 kot masa tahun 2008 najib jadi tpm...kak mah tak nak kalah ngan jin abdullah... rosmah jadi kaki kikis masa zaman najib jadi mb pahang lagi ...itu yang barua2 umporno dok agung2 kan pak imam diorang...

umno babi Wednesday, June 29, 2011 1:45:00 AM  

haji lee cooper takkan lu tak paham2 kot??? tahun 2008 najib jadi tpm... kak mah tak nak kalah ngan jin abdullah... kak mah jadik pisau cukur bulu konek najib sejak zaman dia jadi mb pahang lagi..itu yang barua2 umporno agung2 kan sangat pak imam diorang...

Anonymous,  Wednesday, June 29, 2011 9:03:00 AM  

ok.Mari kita tengok pula perbelanjaan ANUwar ke luar negara.Jawatan dia,apabenda entah.Marilah.

Kurang-kurang,Najib dengan muhyidin tu,bawak balik pelaburan berbillion-billion semula.

Anuwar? LOL! Bawak JAMBU!

Korang ada KOTE nak pegi siasat perbelanjaan ANUWAR? Aci kerat kote la,sumpah korang tak peduli pun kan?

BIAS.

LOL.

Anonymous,  Wednesday, June 29, 2011 3:10:00 PM  

Yang best tu tahun 2011 sehingga JUNE perbelanjaan sama dengan tahun 2010 hahaha tu baru 6 bulan ..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP