IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Timbalan Menteri Yang Bangang (YB)..!!!!

>> Monday, May 30, 2011

Semalam gua terima email dari member kita iaitu si buntat jbon, gua kopi O jelah kat bawah tu; 

gua baru dengar dari berita tv1 kenyataan menteri yg dulu buat fatwa melacur itu dibolehkan jika da terdesak, hari ni dia buat kenyataan kes peceraian yang semakin teruk dimalaysia hendaklah dilihat dari sudut positif, jangan hanya dari sudut negatif, peceraian adalah jalan terbaik untuk menyelesaikan masalah perbalahan rumahtangga, katanya orang ramai semakin sedar tentang saluran yang boleh digunakan untuk bercerai.

Yang gua bengang ni boleh pulak dia kata mcm tu mcm da tak ada jalan lain boleh dibuat, dia ni katanya berpengetahuan tinggi dalam agama tp setiap kali dia cakap mesti membingungkan masyarakat, mcm ulamak gila publisiti untuk menunjukan yg dia ni moderate dalam bab beragama. kalau nak terkenal pun jangan la jual agama untuk imbuhan yang sedikit, apa yang dia katakan boleh memesongkan kefahaman terhadap islam, gua harap lu kasi taruk kaw-kaw sama ulama perempuan gila dari umprono ni bro
Dan dalam media pencacai berita hairan pun melaporkan perkara yang sama, klik link akhbar pencacai tu...


Si Mangkuk Ayun nih adalah seorang Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan juga merupakan seorang doktor falsafah dalam bidang Syariah Universiti Al-Azhar, yang  sebelum ini sentiasa memperingatkan umat Islam dalam ceramah-ceramah supaya mengikuti syariat Islam.

Tetapi sejak masuk dalam mangkuk tingkat umPORno yang bernajis tu... banyaklah najis yang terpalit dan mangkuk nih pun dah biol dalam mendidik umat islam 1Malaysia, makin bercelaru dan haru biru... sebab itu umat2 yang mengaku Islam dalam parti sialan tu... tak pernah kenal hukum halal haram... semuanya diorang langgar semacam jer... alaaaaahhhh... macam babi yang suka menyondol tuuuu... macam tu lah umPORno dan suku sakatnya... ngggeeeeee.....!!!!

Makan BABI harammmmmm.... Minum ARAK tak harammmmm... Judi halallllllll....... umporno... umporno...

Berbalik pada kisah Mashitah Ibrahim nih..., pada pendapatan lu orang sebagai ahli umporno yang tak seberapa tu..., lu orang agak2 laaaa... si Mashitah Ibrahim ni kepala otak dia waras atau tidak...???? Apakah rasionalnya kenyataan si mangkuk ayun nih..., Allah sendiri membenci pada perceraian rumahtangga..., dia pulak kata yang terbaik.... power gilerrrrr.... minah ni kan...????
“Kita jangan lihat perceraian itu satu perkara yang teruk sangat kerana ia perkara yang halal, malah perceraian itu sebenarnya mampu menyelesaikan banyak masalah yang dihadapi kaum wanita,” katanya .
So... kepada yang mengikuti pengajian agama dan mempunyai pengetahuan agama dalam umPORno tuuuu... lu orang kaji dan selidikilah akan kenyataan si Mangkuk Ayun tuuuu... lu orang masih nak sokong umPORno atau tidak... dah laaaa... sesat lagi menyesatkan.... hahahaha.... sedangkan dia sendiri mengatakan;
“Dalam kajian yang kita lakukan, perceraian berlaku bukan disebabkan ketidakseragaman undang-undang syariah, namun ia membabitkan pasangan berkenaan iaitu tidak memahami tanggungjawab selain kurang ilmu rumah tangga,” katanya
Jadi sebagai penyelesaiannya... terapkanlah pengetahuan agama kepada generasi sekarang ini, bukannya jauhkan agama daripada rakyat... tanyalah kepala otak lu orang sebagai ahli umPORno selama ini... siapakah yang menghapuskan tulisan jawi, menutup sekolah2 SAR dan menyekat pengajian/ceramah agama di Masjid2... hahaha...

22 IkutSukaLu...::

wart365,  Monday, May 30, 2011 8:31:00 PM  

timbalan menteri Si Mangkuk Ayun tu sedang sebok round kelate bro, kasi ceramah situ sini, resmi itu ini atas nama umnoporno apco, dia tolong stopa mamat n fatmi saleh..maybe dia akan bertanding di kelate pru 13

udang galah,  Monday, May 30, 2011 8:36:00 PM  

Betui apa yang dia katakan... nanti kalau dia yang bercerai....kita bagi balik apa yang dia kata... tengok...dia setuju ka idak time tu..

SIR Monday, May 30, 2011 8:58:00 PM  

www.facebook.com/people/Mashitah-Ibrahim/100001168514141...semua orang blh ckp...cer tanya Abu Nawas apa berita dari Utusex utk ini betina.

Anonymous,  Monday, May 30, 2011 9:27:00 PM  

point2 yg dia cakap tu betul. cerai bukan perkara yg haram. ianya halal walaupun Allah x suka. apa yg dia cakap tu pun x terpakai kepada semua kes. mana yg xboleh nk nego lagi la. contoh suami kaki pukul ke, amik dadah ke, touch n go punya laki ke.

mgkin pompuan ni suka publisiti dgn kenyataan yg kontroversi. tp apa yg dia sebut ada kebenarannya. cuma kena pk lebih sikitla, x boleh amik ckp dia di luar konteks.

Lang Monday, May 30, 2011 9:29:00 PM  

bro... bukan mangkuk tingkat ni je yg pura2 buat tak tahu hukum... semua uztaz ustazah, alim ulamak, tok lelabi tok aji, bila dah duduk dalam timbang... semua hukum akan ditimbang2kan.... kot2 yg halal tu ditimbang2 jadi halal... dosa timbang2kan jadi pahala... agak2 tak sesuai yg wajib jadi haram... yg dituntut habis kena kentut... tgk je la nanti... sapa yg akan jadi kepala gerombolan yg akan berjumpa malaikat malek tu...

buntat,  Monday, May 30, 2011 9:55:00 PM  

bro tanpa nama 9.07pm
kalau la manusia tu semua ada ilmu dan boleh befikir mendalam x pe bro, kalau da terang2 benak pasal agama, dia boleh jdkan alasan fatwa menteri ni, pada pekara2 kecil pn nak bercerai, berebut balik kampung cerai,pasal susu anak cerai,pasal kemas rumah cerai, jumpa boyfriend baru dlm fb cerai. apa yg dia kata bukan mendidik bro tp jalan pintas untuk gegarkan arash Allah. apa yg dia kata pasti ramai manusia jumud akan ikut bro,kata2 ularmak katakan, gua pasti umprono akan berpegang teguh kata2 dia ni.

Anonymous,  Monday, May 30, 2011 10:15:00 PM  

Helo bro ISA...,

Pandangan gua, Yb mashita Ibrahim ini menggunakan lojik akal saja bagi menyelesaikan masaalah rumah tangga. Orang UMNO Baru lebih suka guna lojik akal dari mendengar ayat quran atau hadis nabi.

Mana ada ahli atau pemimpin UMNO Baru baca ayat alquran dalam ceramah atau dalam dailog bersama pendengarnya ? Semua nya guna fakta kemudian jadi auta.


Gua andaikan Lu ada isteri, dan isteri lu pulak ada lelaki lain dibelakang lu, tapi lu tak tahu...

Lu keluar pintu depan, isteri lu pula keluar ikut pintu belakang. Lu sibuk cari rezeki kat luar, tapi isteri lu sibuk beromen dengan lelaki lain pemuas nafsu serakahnya.

Bila allah mahukan cerita ini terbongkar, maka syaitan akan memberi tahu rahsia itu pada seorang kawan lu. Secara spontan atau secara kebetulan kawan lu terserempak dengan isteri lu dengan pasangannya.

Cerita itu disampaikan pada lu... apa perasaan lu dengar cerita isteri yang lu cinta itu sebenarnya perempuan curang ?

Apa tindakan lu... Siasat ? Tapi isteri lu pandai main wayang. Tiada bukti dan tiada 4 saksi untuk tuduh dia sebagai isteri yang curang.

Bila hasutan syaitan sudah merasuk dalam jantung lu, ia akan meninggalkan kesan curiga, sangsi dan tidak percaya..... akibatnya lu jadi cemburu, pemarah, akhir sekali tangan dan kaki lu pula yang bergerak bagi penampar dan penendang kat isteri lu.

Perbuatan itu jika berlaku, sudah jadi kes mendera dan zalim pada isteri bila isteri pula buat repot polis... lu duduk dalam lokap dan ada harapan berehat lama dalam penjara.

Gua bukan berpihak kepada Yb Mashitah dalam kes cerai berai tapi gua sokong pencerian itu dilakukan demi kebaikan diri lelaki dan perempuan jika ada kesalahan telah dilakukan dipihak suami atau isteri tapi tidak dapat dibuktikan kesalahan itu dalam perundangan maka eloklah bercerai.

Tapi ada juga kes rumah tangga disebabkan salah faham, atau kerana sikap meminta-minta diluar kemampuan pasangan, tidak menghormati kerjaya atau hobi pasangan masing-masing.

Kes seperti ini mungkin boleh diselamatkan melalui khidmat kaunseling.

Anonymous,  Monday, May 30, 2011 11:42:00 PM  

aku setuju dgn apa yg Tanpa Nama, [Isnin, Mei 30, 2011 10:15:00 PM] kata tp walaupun aku sokong UMNO tapi aku 100% kata Masitah Ibrahim tu menteri cap ayam

Anonymous,  Monday, May 30, 2011 11:49:00 PM  

Tanpa nama dari Ipoh....Kita tak suka pada cerai berai.Tapi...kalau dah tak dapat dipertahankan lagi apa nak buat.Cuma perlu kita ingat bahawa perintah-perintah TUHAN yang terdapat dalam AL-QURAN kita abaikan.Kita dah tak mahu pada agama.Hukum hudud kita tolak maka Allah tidak redha dengan hukum yang kita laksanakan.Kita lebih pandai dari Allah...kerana membuat hukum sendiri.Maka dengan itu terimalah padahnya.Ulamak UMNO lebih suka berbicara tentang bab nikah - cerai, bab sembahyang,bab haji, bab bersuci,bab puasa,bab korban,bab zakat......Bab-Bab pemerintahan cara ISLAM,HUKUM ISLAM,Bab2 memilih pemimpin ....itu semua dia tak berani nak sebut.Jadi....itulah standard ustaz/ustazah dan ulamak dalam UMNO-PORNO.Betul takkkkkk?????

Anonymous,  Monday, May 30, 2011 11:57:00 PM  

huhuhu dia kasik hint kat laki dia la...

dia gamba di atas..berselero lagi ahhhh...

shitah...bilo nko nak menjando ni...

1Crony,  Tuesday, May 31, 2011 12:15:00 AM  

Bila masuk UMNO sama sahaja fahamannya iaitu menghalalkan yang haram. Pendapat SHITah tu sama sahaja dengan menteri jaga Peniaga iaitu Sabri bapa Dafi. Harga gula naik, katakan baik kerana bila kurang makan gula, maka kurang risiko penyakit kencing manis. Tapi cuba korang tengok bulu kening SHITah yang ala Era Fazira tu dan mukanya dah tak kerutu lagi (banyak wang), mengancam juga sekarang... mahu juga aku melancap bila tengok bibir dia (tentu tak haram, sebab untuk suami konon). Begitulah nasib bangsa Melayu yang tak makan babi dan tak minum arak, tetapi makan rasuah dan cekik darah bangsa sendiri yang miskin lagi kedana.

buntat,  Tuesday, May 31, 2011 12:22:00 AM  

tanpa nama 10.15
Apa lu katakan tu ada betulny, kalu lu tgk apa yg gua ckp td adalah bagi yg berakal mcm lu masalah peceraian ni mungkin x timbul, tp masalahny skrg ni setiap 15 minit ada je pasangan bercerai,punca ny bukan la masalah besar yg kecil2 sahaja, peceraian bukan jalan penyelesaian yg terbaik tp gua suka ngan saranan bro Isa "terapkan pengetahuan agama kepada generasi sekarang ni"
alangkah baikny jika agama digunakan untuk setiap masalah bkn dgn guna jalan ringkas yg mengundang lbh byk masalah. tapi masalahny umat isalm skrg ni begitu fobia dgn agama sendiri persolanny hasil didikan siapa agakny ni

ahmad Tuesday, May 31, 2011 1:00:00 AM  

aku memang dah tau lama dah dia ni memang mangkok ayon bertingkat tingkat... tapi yang paling aku menyirap dia suka perlekeh tok guru nik aziz... budak tadika pun tau perbezaan ilmu dan kefahaman tok guru dengan si mangkok ni... ilmu tok guru ngan si mangkok ni umpama langit ngan bumi ada hati nak sound tok guru aku...

Anonymous,  Tuesday, May 31, 2011 2:47:00 AM  

ada ustaz cakap islam itu mudah,tapi kita tak boleh mempermudahkan islam, ni yg kak mashitah kita dok buat since dok dalam umno...semua benda nah dimudahkannya.
tgk saja penampilan gaya dia yg semakin mudaaa..hhh....dulu tudung labuh tutup pusat, la ni tetek pun dah nampak, apa, nak tunjuk curve bagi org terlior ke yg awak tu dah hampir setengah abad tapi masih bergetah?
kalau perempuan pun tgk awak tak berkelip mata sebab cun, bayangkan bagaimana lelaki melihat kecantikan awak tu....tak faham aku apa dalam kepala otak ustazah ni...perangai mengalahkan anak2 gadis yg tengah naik!

Anonymous,  Tuesday, May 31, 2011 8:59:00 AM  

dia nie..mau tangkap lepaih tu cum..baru dia tau..!

BATUNISAN NAZIZONISIONAL,  Tuesday, May 31, 2011 3:15:00 PM  

sodap jua maksicheetah,kalaulah dia cepat menjanda waa pertama terkam ponggung biar dia rasa syoknya menjanda,mana2 carwash luu boleh cuci,yg baiknya pakai snow ada harum maa,dia mangkuk berayun kek,mangkuk tunggul kek waa pasti lantak habis2..

Anonymous,  Tuesday, May 31, 2011 7:09:00 PM  

kening cukur bai..stim palk tgk minah ni..smlm brape..hahahah

Anonymous,  Tuesday, May 31, 2011 7:32:00 PM  

Entah la gua heran gak kalau betul dia kata camtu memang siot la ..macam galak penceraian saja.. Heran bin ajaib!

Tapi yg pasti dia tu sendiri memang 'power' siot to my eyes. Cun gila! Betul apa? It's obvious to us all, right! Ngaku saja lah! Ha ha ha.

Hanzie

Anonymous,  Thursday, June 02, 2011 1:00:00 PM  

Perceraian adalah dibenarkan dlm Islam, namun ia meruoakan perkara yang paling dibenci oleh Allah.

Saya berpendapat Si YB ni bercerita tentang penceraian yang harus dilakukan seperti jika berlaku penindasan kepada si isteri atau isteri telah dizalimi oleh si suami.. kes mcm nie bnyk berlaku skrg. Kalau tak percaya, cuba lah duk kat mahkamah syariah tuh dan dgr apa punca penceraian. Kalau korang nak tau, lwbih 60% berpunca kerana suami tak bertanggungjawab dan gagal menunaikan tanggungjawab sebagai suami...

Jika pergi ke mahkamah syariah, jiak nak bercerai kerana perkara yang remeh mahkamah tak benarkan macm contohnya gaduh nak balik kampung sapa, masa raya.

kalau bercerai atas perkara yg remeh mcm contoh di atas itu, biasanya kerana si suami sendiri tanpa pikir panjang telah melafaskan kata cerai. so jatuh la talak. mereke hanya ke mahkamah just untuk pastikan samada talak dah jatuh atau tidak.

So pasal tuh sebagai suami, kita nie org lelaki kena ada kesabaran yg amat tinggi... bila bini terjerit jerit mintak carai atas perkara yang remeh temeh, korang jgn ringan mulut terus nak lafaz, aku ceraikan ko..

so aku rasa dlm kes si YB nie, rasanya ucapan nya dah di salah tafsirkan..
so apa "bro tanpa nama" ckp tuh ada logiknya.


sesungguhnya berkata keji dan memburukkan org adalah sifat siafat org yang batil dan munafik.

Islam Is MY Way of Life...

manjeamusyuk Saturday, June 04, 2011 3:01:00 AM  

Salam..kalo xsuke dia pun jgn la maki lucah2. Nampak mcm org Islam ni xjaga akhlak jer.

Sbnarnye sejak makcik mashitah ni jd org politik saya pn dah xsuke dgr ceramah dia @pun pandang muka dia. Bersolek la tebal or cantik mcmn pn dia dh "xcantik" & berkaliber dimata sy.

Antara sbbnye:
1. mcm tuan blog ckp la, dia ni suka buat statement ikut nafsu je bkn pakai akai
2. dia dah suka mekap tebal2, sesuatu yg dia xbuat dulu sbb dia tau berhias berlebih2an utk bukan suami tu haram
3. dia pakai tudung pun dah singkat & xtutup dada sepenuhnya mcm dulu

Antara sbb2nye mungkin dia sdg diuji;
1. Allah uji dgn pangkat & kuasa ~ nmpaknye dia dah salahguna & xmembantu msyrkt dr segi Islam
2. Syaitan goda dgn pujian2 jantan2 selalu sekodeng dia masa perhimpunan / perjumpaan ~ bila dh dipuji cantik, mesti dia nk pastikan sentiasa cantik/lg cantik
3. Syaitan pangkat tinggi mungkin dihantar utk menyesatkan dia ~ sbb sbgai penceramah agama wanita yg cantik & berkuasa, mungkin susah jgk nk "tumbangkan" dia...tp skrg nmpaknye...adusss...ntah ler

itu jela pendapat saya

s.arnina s.hussein Monday, June 13, 2011 5:31:00 PM  

engkau tu yang tak tau agama. Pencaraian tu bukan haram. kalau dah xde cara pendamaian , penceraian lah jalan keluar. bunyi je lebih , tapi ilmu tak seberapa ada hati nak mengata orang.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP