IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Mari Belajar Sifat Haiwan Paling Rakus Di Dunia.

>> Wednesday, May 25, 2011

Lu orang pernah ambik tau tak...pasal ujudnya haiwan/binatang yang rakus seantero dunia..??? Kalau tak tau meh sini gua nak bagitau, so... kita bermula dengan haiwan/binatang yang terkenal kerakusannya dari tangga ke sepuluh hingga yang paling unggul di dunia ini...;  

10. Ulat Beluncas;

Ulat ini mungkin yang terkecil di antara 10 haiwan lainnya. Ulat ini dikenali sebagai "eating machine". Sepanjang menjadi ulat, ulat ini akan memakan daun-daun dengan amat rakus. Membesar 1000 kali hanya dalam masa 2 bulan. Persiapan sebelum berubah menjadi kupu-kupu yang indah.
9. Paus Biru;


Dengan berat 200 ton dan panjang 100 kaki, paus biru bukan hanya haiwan terbesar di planet bumi, mungkin haiwan terbesar yang pernah ada. Makanannya adalah krill (invertebrata kecil mirip udang yang panjangnya 1 inci). Paus biru memerlukan 40 juta krill sehari... nampak tak kerakusannya...
8. Burung Kolibri;

Haiwan ini memerlukan makanan setiap 10 minit sekali. Dengan sayap yang berkepak sebanyak 200 kali tiap minit dan jantung yang berdetup 1200 kali tiap minitnya, Kolibri akan membakar 14.000 kalori, sama dengan kalori yang diperlukan manusia untuk berlari marathon. Rakusnya... setiap 10 minit nak makan jer...
7. Kodok Mulut Lebar Argentina;

Juga dikenali sebagai kodok bertanduk, Argentinean wide-mouthed frog ini sangat tidak gentar maupun takut semasa menyambar makanannya. Haiwan ini makan apa saja seperti tikus, kadal kecil dan ular. Malah kerana rakusnya, perutnya boleh robek kerana kekenyangan.
6. Ular Piton;

Haiwan tidak berkaki ini boleh menelan makanan yang lebih besar daripada kepalanya sendiri. Ular ini memiliki sistem pencernaan yang perlahan, maka piton memerlukan masa yang lama untuk makan lagi, kira-kira dalam beberapa hari malah mencapai bulan.
5. Kelawar Vampire;

Haiwan "imut" ini besarnya hanya seperti lengan orang dewasa, tapi gigi tajamnya boleh merobek pembuluh darah dan menghisap darah kita, sebanyak 5 sudu teh sekali gigit. Haiwan ini sebelum menyedut darah, dia akan "mengencingi" mangsanya terlebih dahulu.
4. Tasmanian Devil;

Haiwan asli Australia ini dapat melahap makanan sebanyak 40% berat tubuhnya hanya dalam tempoh 30 minit. Mungkin biasa sahaja, tapi sebenarnya jika dibandingkan dengan manusia, sama saja dengan manusia yang melahap 216 hamburger dalam tempoh yang sama. Betul2 rakus punya binatang nih... grrrrr....
3. Burung Pemakan Bangkai;

Burung ini merupakan karnivor nombor satu. Makanannya adalah daging, hanya daging dan cuma daging walaupun daging itu terhidang "setengah matang" ataupun sudah membusuk. Burung ini akan melahap bangkai binatang sebanyak mungkin, secepat mungkin, sehingga beratnya menjadi 20% lebih berat selepas makan. Burung nih... bukan kira halal haram beb...
2. Babi;

Haiwan ini sangat rakus, walaupun perutnya sangat kecil. Satu fakta tentang babi ini ialah suka tidur di atas najisnya sendiri, sehingga badannya penuh dengan najisnya.
1. Hiu Macan;

Haiwan buas ini akan memakan apapun yang ada di depannya, dari kasut, piring hingga serpihan kelengkapan perang pernah ditemui dalam perutnya. Kadang kala juga haiwan ini menggigit sesuatu yang mustahil dikunyah. Kerakusan hiu macan ini sebenarnya telah dimulai sebelum lahir ke dunia bawah laut. Di dalam perut ibu haiwan ini, haiwan ini saling lahap melahap antara satu sama lain.
Daaaaannnnnn.... haiwan/binatang yang paling unggul terkenal dengan sifat RAKUSnya adalah haiwan/binatang di bawah ini..., kerana ianya mengcakupi sepuluh sifat rakus haiwan/binatang di atas... apa yang tiada daripada haiwan ini... semuanya ada... ianya tak lain tak bukan..... adalah... (di iringi bunyi drum... hahaha...)...

Haiwan Paling Top Tahap Rakusnya di dunia berasal dari Malaysia (bangga beb...) - umPORno

Apa yang takda kat haiwan/binatang umPORno nih... semuanya ada beb...!!!! dari sifat bergelumang dengan najis seperti babi, kencing rakyat terlebih dahulu sebelum menghisap darah rakyat seperti kelawar, melahap bangkai dan daging rakyat, melahap sesama gang dalam parti pun diorang jugak... malahan anak bini orang pun diorang sapu... cer..citer.. cer.. citer... apa yang takda kat binatang bernama umPORno nih....!!!!

So... itulah serba sedikit ilmu berkaitan haiwan/binatang yang paling RAKUS di dunia terutamanya Malaysia, yang dapat gua kongsikan bersama lu orang semua... harap dapat menambahkan pengetahuan.

Sumber ilham dari Tulahan.

10 IkutSukaLu...::

johor born Tuesday, May 24, 2011 10:59:00 PM  

baik cikgu, bila lak lu tukar jd guru hewan bro, tp apa pun mmg byk yg sinoname n bersamaan dgn mahluk yg duk kat puterajaya.

Isa Tuesday, May 24, 2011 11:08:00 PM  

johor born;

tukar profesion semenjak harga barang naik dan mat sembab menipu para guru...

hahaha...

bunbinban,  Tuesday, May 24, 2011 11:59:00 PM  

lu arr isa, mulut xde insuran..hahaha...opppsss sori, jari xde insuran punya. bkn ke haiwan umporno antara spesis yg hampir pupus...

Anonymous,  Wednesday, May 25, 2011 2:12:00 AM  

bro binatang dah mmg sifat dia mcm tu tapi umno/bn ni lebih teruh dari binatang leozs

tukang kata,  Wednesday, May 25, 2011 8:11:00 AM  

terbaik dan terganas bro

Langsi,  Wednesday, May 25, 2011 10:02:00 AM  

Binatang paling rakus no. 10 tu dalam ranking no. 1 sebab binatang tu merangkumi semua sifat2 binatang yang lain.

Anonymous,  Wednesday, May 25, 2011 10:17:00 AM  

lepas lu cari plak jenis2 jin , setan , iblis yg paling scari n paling cibai utk di comparekn dgn parti politik tuh...heeheeh... Mana tau lu bole jumpe jin pakai toncit...

jaguh88 Wednesday, May 25, 2011 1:09:00 PM  

Panas Berapi !! Meletop-Letop... Bakal Meledak Tak Lama Lagi !!
Pendapatan Pasif (Tanpa Menaja) RM 9837 Setiap Bulan !!

http://sway2u.blogspot.com
012-571 2456

gondrong.,  Wednesday, May 25, 2011 8:43:00 PM  

Salam pak Isa...

ommaakkk aii...rupo2nyo makhluk paling ganeh kat dunio ni ado di Malaysia...'tanah air ku yang tercinta' ...????? alahhaiii...

kreatif...terbaikk...

tahniah...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP