IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

TUMBANGkan Barisan Nasional Dari Bumi Sarawak..!!!!

>> Saturday, April 16, 2011

Kita mesti ingat.....!!!!

Negara Malaysia bukan umno/barisan nasional yang punya...!!!!

Bukan mak bapak diorang yang punya...!!!! Bukan negara Mahathir dan keturunannya... Bukan negara Razak dan keturunannya... dan Bukan negara Hussein Onn dan keturunannya... dan bukannya negara anak menantu....!!!!

Malaysia bukannya NEGARA legasi pemerintahan berketurunan dari keluarga umPORno/barisan nasional yang punya...!!!!

Ini negara berbilang kaum... rakyat yang punya dan sukahati rakyat nak pilih siapa pemimpin dan kerajaannya. Hentikan ancaman dan ugutan kepada rakyat... !!!!

Hentikan hegemoni dan doktrinisasi hanya umPORno/barisan nasional yang mampu memerintah... kepala atok diorang laaaaa... apa lu orang ingat umPORno/barisan nasional pandai sangat memerintah... kalau dah pandai sangat Mahathir tak kena tipu dengan Ling Liong Sik... Pak Lah tak kena tipu dengan Chan Kong Choy.. negara tak mungkin bakal bankrup pada 2019 dan banyak ketirisan kewangan negara yang tidak terjawap oleh Keraaaa jaan barisan nasional sehingga kini.

Buat perbandingan pemerintahan antara kerajaan negeri2 Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional. Jangan buat perbandingan berdasarkan dari laporan berita akhbar dan media pencacai haramjadah umPORno... tetapi buatlah perbandingan yang berfakta daripada laporan Ketua Audit Negara dan Badan2 atau Agensi2 Antarabangsa.

Lihat dengan mata kepala sendiri... janganlah terpengaruh dengan dakyah fitnah daripada puak2 melayu umPORno yahudi laknatullah mahupun puak2 Pakatan Rakyat.



Sudah lama barisan nasional memerintah... hampir 54 tahun dan di Sarawak sudah melebihi 40 tahun..., tetapi lihatlah apa yang kita dapat.. dan apa yang para pemerintah/pemimpin korup keraaa jaan ini pula dapat.

Buat rakyat negeri Sarawak... perjuangkan hak anda semua, buatlah perubahan kerajaan daripada barisan nasional kepada Pakatan Rakyat. Berilah peluang untuk melihat hasilnya selama satu atau dua penggal... jika sikap Pakatan Rakyat adalah sama juga dengan barisan nasional... maka kuasa di tangan anda untuk Pilihanraya akan datang... begitulah juga kepada rakyat 1Malaysia dalam Piluhanraya Umum ke 13 nanti.

Selamat mengundi kepada Rakyat Negeri Sarawak... dan TUMBANGkan Barisan Nasional dari bumi Sarawak untuk kesejahteraan Rakyat Negeri Sarawak....

10 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Saturday, April 16, 2011 12:22:00 AM  

bro isa date pd video diatas tu btl ke, pd masa tu anwar berucap di termerloh, atau hari sebelumnya

AmenoWorld Saturday, April 16, 2011 12:47:00 AM  

selalunya begitulah bro tanpa nama. tajuk selalunya memberitahu bila ceramah2 itu berlaku. apa2 pun kita tunggu penjelasan pemimpin pkr kalau2 kami para2 blogger tersalah korek maklumat.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o Saturday, April 16, 2011 1:59:00 AM  

gua baru satu kali mengundi ... gua undi dap dulu dun sekincah..kalau satu undi tu buleh kira menumbang tak ???

bro gua sydah jawap yang lu tanya antara kepah dan remis..singgah ke blog

manasikana,  Saturday, April 16, 2011 7:33:00 AM  

(coute)Lihat dengan mata kepala sendiri... janganlah terpengaruh dengan dakyah fitnah daripada puak2 melayu umPORno yahudi laknatullah mahupun puak2 Pakatan Rakyat.
tuan Isa. tak berapa faham ayat diatas.sekian.terima kasih.

Isa Saturday, April 16, 2011 9:33:00 AM  

manasikana;

maksud gua research/perbandingan sendiri. Jangan dengar dari penyokong/pemimpin parti kiri/kanan sebab masing2 akan bias pada parti mereka.

iMALAYSIA post Saturday, April 16, 2011 10:54:00 AM  

masa mula hari kempen, DAP kata nak tolak 2/3 majoriti BN. Dah hujung kempen.. lain jadinya. Rakyat betul2 sokong PR. Zentum pun buat ramalan BN akan tumbang. Kalau betul BN tumbang, memang Semenanjung akan tumbang. Mesti menjangkit macan kebangkitan di t.tengah.

Rakyat dah nak berubah. BN tak sedar lagi. Dah tumbang nanti baru sedar. Dah terlambat. Tulah.. suruh tukar Taib tak nak.. Skrg tanggung lah sendiri. Hahahaha

manasikana,  Saturday, April 16, 2011 12:27:00 PM  

terima kasih diatas penjelasan anda dan terima kasih juga diatas artikel anda bagi menyedari sesetengah pihak terutama gulongan muda .(quote)Bukan mak bapak diorang yang punya...!!!! Bukan negara Mahathir dan keturunannya... Bukan negara Razak dan keturunannya... dan Bukan negara Hussein Onn dan keturunannya... dan bukannya negara anak menantu....!!!!
sudah lama saya terfikir perkara saperti ini tetapi saya tidak menemui dlm blog blog oposisi.syabas! dan terima kasih.
Malaysia bukannya NEGARA legasi pemerintahan berketurunan dari keluarga umPORno/barisan nasional yang punya...!!!!

bomosiam Saturday, April 16, 2011 12:34:00 PM  

Yang terdaya olih kita ialah bakor semangat. Tumbangkan BN !! Yang tak terdaya olih kita ialah bayangan 'Bentuk Pemerintahan' apabila menang kelak !! Dlm keadaan pengundi masa kini yg semakin selectively, mereka pasti nak kan penjelasan tentang cara janji2 ditadbirkan ! Setakat ini, teman cukup sukar utk mendapatkanya. Umpama sukarnya utk menangkis pepatah ' Dengar saja guruh di langit, air se tempayan di curahkan'!

Di Perak ! Kekalutan, haru biru & cacamerba nya kepimpinan PR negeri, menambahkan keperitan ini. Kegagalan menjelaskan sesuatu dasar melalui siri2 ceramah malah kecetekan media pro PR menangkis tohmahan BN secara berilmu makin terasa. Dari lebih kurang 300 ahli PAS yg di tanya, hampir 75% dpdnya pening kepala dgn strategi pakatan bersama DAP !!! Menjerit rata ceruk kpg mengatakan kerajaan Perak skrg adalah Kerajaan Haram! Kemudian mengiktiraf pulak dlm sidang DUN ! Apa kebenda semua ni ?? Bila kita tanya Nizar, menyerongin je....macam selipar koyak !!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP