IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Rais Yatim... Apa Khabar Bro...????

>> Tuesday, April 19, 2011

Ada member2 pesan jangan buat main2 dengan Rais Yatim bro.... nanti dia saman sama lu baru padan muka... hahaha... peduli apa gua dia nak saman ke apa ke... itu dia punya pasal laaaaa.... habis kuat pun gua win-win situation jer... dengan Rais anak Yatim nih.... kah...kah... kah... tak gitu Pak Rais....???

Nih... gua nak tanya soalan pada lu orang semua, Si Rais Yatim nih mula jadi Ahli Parlimen Jolobu dan sebagai Montoghi sejak bila....??? Dah berapa tahun dia pegang title Ahli Parlimen dan Montoghi...???

Itu satu bab... nih gua nak tanyo lu orang lagi... lu orang pernah mandi atau lalu kat menatang alah kat bawah nih...???



Sapo pernah mandi pakai menatang alah nih...., perghhhh... mesti sejuk gileeeerrr... mandi pakai menatang alah nih... sumber air asli tuuuuu.... tapi itu semua zaman 50an hingga awal 80an dululah.... skang nih malaisia dah maju... paip sampai dalam rumah beb.... nostalgia jelah....


hehehe... macamana pulak dongan jambatan nih... ini jambatan zaman bila.... mesti lu orang yang pernah merasai lalu kat jambatan macam nih mula bernostalgia kan... hehehe... terkonang semasa zaman budak2 dulu kan... skang nih lu orang dah bercucu-cicit kan...???

Buat pengetahuan generasi muda sekarang nih... apa yang ada dalam gambar tu adalah bahan sejarah zaman dulu2... zaman mak bapak atok nenek lu orang masih kanak2 lagi wa cakap luuuuu...., semua tu dah takda lagi dalam abad ke 21 nih... semuanya dah lenyap... dan di gantikan dengan jambatan konkrit demi menjamin keselamatan rakyat dan penduduknya.

Sumber air zaman malaisia maju sekarang nih... di salurkan dari punca paip hingga ke dalam rumah, jambatan penghubung sungai di gantikan macam jambatan Pulau Pinang tu... kuat dan kukuh... lori hantu lalu pun tak roboh wa cakap luuuu... maklumlah negara Malaisia dah maju beb.... "Rakyat Di Dahulukan, Pencapaian Di Utamakan"... sokonglah barisan nasional... pasti sejahtera macam dalam gambar tu....

PRU-13 nanti kalau Rais Yatim bertanding lagi untuk Parlimen Jolobu... pakat2 pangkah dia beramai2... pasti sejahtera hidup lu orang... pasal dia masih mengekalkan warisan budaya dan artifak negara sebagai bahan sejarah.... kah...kah...kah....

Lu orang tak caya cakap gua... takpa... tapi lu orang klik kat sini sebagai buktinya... hahaha.... cuma Rais Yatim tak pasang WiFi jer... kat kawasan tu sebab tak nak mencemar nilai2 asli kawasan tersebut.... warisan melayu tu beb....!!!!

Gua cayalah sama Rais Yatim... lu memang seorang Ahli Parlimen dan Montoghi yang bijak dan berprestij... kalau lu bersara dari jawatan montoghi dan ahli parlimen pasti satu kehilangan besar kepada Indonesia Malaisia dan Jolobu... kah...kah...kah...

2 IkutSukaLu...::

MOH KEMBARA Tuesday, April 19, 2011 3:47:00 PM  

Salam Yob ISA, ayor asli tu Yob, ayor mineral pure! Bertuah orang Jolubu!

ada otak,  Tuesday, April 19, 2011 9:33:00 PM  

haa2..bro,biar btul,jmbatn bru dah ada,tp kena bakar la..awas hati2,jgn bg pegi kaw.lain,nnti trbakar sama..
menatang alah kat atas tu dlu msa gua kecil2 ada jiran guna,skang ada lg,bila time musim kemarau,paip tiada air,msih brguna..org tempat gua panggil "gohit"..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP