IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Orang Melayu Asyik Kena Tipu Jer... !!!!

>> Wednesday, March 16, 2011



Oleh kerana itu... orang-orang lama dulu (orang tua yang berilmu) telah berpesan, sebelum ijab dan qabul belajar ilmu nikah terlebih dulu... tetapi kebanyakkannya lebih teruja untuk mempelajari ilmu kahwin, sebab itulah banyak rumahtangga yang haru biru...

Tugas isteri hanya melayan Suami sahaja...., setiap hari berhias cantik berwangi-wangian siap siaga untuk suami semata-mata. Selain daripada itu adalah atas kerelaannya sahaja untuk membantu Suami, jika isteri tak nak membantu dalam urusan rumahtangga, suami harus mengadakan pembantu baginya (orang gaji)... suami pula tidak boleh memaksa... hahaha.... 

"Nikah" dan "Kahwin" dua perkataan dan makna yang berbeza..., kita semua selalu menerima undangan ke Majlis Perkahwinan tetapi tak pernah berpeluang melihat pasangan pengantin tu berkahwin... memang kena tipu hidup2... kah..kah...kah....

Samalah bezanya dengan "umno" dan "pekembar" yang melalak perjuangkan Melayu... nama parti pun tak nampak keMELAYUanya.... pada nama parti saja... ramai orang melayu yang dah kena tipu.... hahahahaaaaa......

Kesimpulannya di sini... orang melayu ni sejak di lahirkan sehingga nak berumahtangga dan membawa ke saat di kebumikan asyik kena tipu jer.... muakakakahaaaaa

Selebihnya... sendiri mau ingat laaaaa..... !!!

3 IkutSukaLu...::

Waris,  Wednesday, March 16, 2011 12:21:00 PM  

Bro, kalau ada peluang tgk pasangan berkahwin... let me know. Gua boleh tolong ajarkan mcm mana nak dapat anak laki2 ke, ppuan ke. hehehe...

Isa Wednesday, March 16, 2011 12:35:00 PM  

Waris;

Tiap kali cuti sekolah takan lu tak pernah dapat kad undangan majlis perkahwinan bro...

Pi la mintak izin kat makbapak pengantin nak tengok anak diorang kahwin... hahaha...

Waris,  Wednesday, March 16, 2011 1:59:00 PM  

Dia org panggil makan je bro... yg lain tak leh.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP