IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Bloggers PR Mendiamkan Diri..???

>> Tuesday, March 08, 2011

Pada malam Ahad lepas, esoknya adalah hari mengundi Merlimau dan Kerdau gua melepak dengan Edyesdotcom. Beliau bertanya pada gua siapakah akan menang di kedua-dua tempat tersebut. Dan jawapan gua... BN akan menang besar.

Dan gua maklumkan juga.. sejak dari PRK Tenang hinggalah Merlimau dan Kerdau gua tak pernah dan mahu sentuh atau ulas berkaitan PRK dan calonnya... kecuali isu Fatwa Ulamak BN Al-Malikul Chua Seks Leak terhadap calon PAS di Tenang... selain daripada itu go to hell....

Sebabnya terlalu menyampah.. kerana asyik2 isu lapok yang di permainkan dengan rasuah dan taburan wang, perlanggaran akta pilihanraya dan sebagainya oleh bn, di mana walau sejuta laporan di buat sekalipun ianya akan di sapu ke bawah karpet merah tebal Deepak oleh anjing2 dan barua2 bn seperti SPR, SPRM dan Polis... so.. daripada penat melalak.. lebih baik go to hell jelah...

Dan gua juga tertarik dengan artikel dari Nobisha seperti di bawah, yang gua petik dari DetikDaily, ianya juga mengandungi sebab musabab lain kenapa gua malas nak sentuh bab PRK sejak kebelakangan ini. Itu pada diri gua lah... pada blogger lain tak tahulah pulak... lain orang lain persepsinya... nak layan klik link kat bawah tu...

Dalam proses demokrasi, ada yang menang dan ada yang kalah. Bagi yang kalah, usah cipta alasan untuk menjustifikasi kekalahan tersebut. Muhasabah dan perbetulkan kesilapan yang dilakukan. Sejak mara bergaya dalam pilihanraya umum pada Mac 2008, parti-parti dalam Pakatan Rakyat telah melakukan banyak kesilapan.

Malangnya, apabila ada pihak yang menegur, maka mereka dilabel sebagai pecacai UMNO atau BN. Akhirnya, ramai juga yang mengatakan, biarlah si luncai terjun dengan labu-labunya.

Nak kritik tak boleh, nak tegur pun tak boleh. Semua orang yang menegur Pakatan Rakyat dianggap "jahat" dan mempunyai motif tersembunyi. Mungkin atas sebab itu jugalah, sesetengah bloggers pro-Pakatan Rakyat mendiamkan diri sewaktu PRK Merlimau dan Kerdau.

Jawapannya.... sendiri mau ingatlah....

Tapi matlamat utama gua... tetap nak menghasut semua rakyat malaysia tumbangkan barisan nasional dalam PRU 13 nanti... itu WAJIB...!!!!

Sebabnya adalah untuk Rakyat membuat perbandingan pemerintahan Kerajaan mana yang lebih baik dan sejahtera untuk rakyat.

8 IkutSukaLu...::

X PAKATAN HARAM,  Tuesday, March 08, 2011 11:16:00 AM  

ADEEEEEHHHH TERTELAN KAHAK SENDIRI

PAKATAN HARAM SELALU KATA KERAJAAN TAK DEMOKRASI

ALIH ALIH MENGAKU PULA PEMIMPIN HANGPA LAGI TERUK

MURSHEET AJIS LAGILA, MANA BOLEH TEGUR, MULA NAK MELALAK - DEMOKRASI KONON

LEPAS NI PAKATAN HARAM MAKAN TAIK LA - CIRIT LAGI

Waris,  Tuesday, March 08, 2011 11:38:00 AM  

Anak haram mana yg komen kat atas sekali tu?

Anonymous,  Tuesday, March 08, 2011 11:43:00 AM  

Gua setuju dengan lu, Bros ISA.
Selagi sistem Kerajaan Rakyat dilembukudakan oleh UMNO-BN, sampai kiamat pun PR takkan boleh menang.
Kalau ada lagi PRK.
PR jangan bertanding.
Boikot!
Kemaskan jentera untuk PRU13 lagi baik.

Unknown Tuesday, March 08, 2011 12:29:00 PM  

am with u ISA on this. PRK ni untungnya rakyat sbb byk 'jasa' drp parti bertanding terpaksa ditaburkan. E.g. jalan raya baru dapat, sedia ada diturap - walaupun tak ikut standard pun@kurang kualiti. Duit sogokan dapat. Peniaga boleh untung lebih sikit. Hanya sebab ini la PRK elok sangat lah diadakan menggantikan ADUN/MP yg dah ajal.

UM?NO memang cam haram lama dah ... Harapkan PAS, akibat sesetengah pemimpin & keputusan Pusat & individunya pulak, makin mengarut. Haram jadah. TAPI far better than UM?NO lah.

Apa kata kita go support the third force .. non partisan atau a group like KITA. Baru depa ada akai kut?

Hohoho

keladi,  Tuesday, March 08, 2011 12:37:00 PM  

sekiranya ingin menjatuhkan UMNO-APCO melayu yahudi tu,lu olang kena lapikir macam yahudi gak.kahkah

Anonymous,  Tuesday, March 08, 2011 1:22:00 PM  

NAK MENANG MACAMANA

PAS ADA 2 TOKEY....HADI JADI PRESIDEN PAS

YANG AJIS LEBIH SUDU DARI KUAH....

RAKYAT NAK PAKAI CAKAP SAPA ?????? LAST SEKALI PAKAI CAKAP UMNO LA

HHHHAAAAAAAAAAA

assassin,  Tuesday, March 08, 2011 4:59:00 PM  

Dengan UMNO aku benci. Dengan PR (especially geng UG sama 3A dalam PKR) aku menyampah. Harap2 3rd force akan menjadi pilihan dalam PRU13.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP