IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Bodohnya "Ketuanan Melayu".. kah..kah..kah...!!!!

>> Thursday, February 17, 2011

Pagi tadi tengah baeeekkkk... melantak nasi lemak dengan kopi O.., sorang member (otai tua) karat umnoapco bercerita pasal "Ketuanan Melayu"... kononnya kitalah orang2 melayu menjadi TUAN kepada negara ini... bla.. bla.. bla... lepas tu dia ceritalah bagaimana dia berjuang menentang komunis masa dalam askar dulu bla..bla..bla...

Ramai yang dah tahu perangai pakcik tu... so.. semuanya pakat dengar jelah... percaya jauh sekali.. kah..kah..kah... biarkan dia merapu sorang2 pertahankan fakta perjuangan songsang dia tu... kah..kah..kah....

Cuma yang gua hairan... kenapa kalau melayu jadi TUAN... tapi masih ramai lagi melayu yang makan gaji dan berBOSkan dengan Cina/India.... kah.. kah.. kah... siapa TUAN kepada melayu nih... wakakakaaaaa

Dah tu pulak kalau ikut laporan dari majalah Malaysian Business 20 individu terkaya Malaysia;

Ketuanan Melayu..???? hahaha...bikin malu sama chimpanzeeee... jer...
Nombor satu : Robert Kuok
Nombor dua : T Ananda Krishnan
Nombor tiga : Teh Hong Piow - Public Bank
Nombor ompek: Lee Shin Cheng - IOI Corporation Bhd.
Nombor lima : Lim Kok Thay - Kumpulan Genting
Nombor enam : Quek Leng Chan - Kumpulan Hong Leong
Nombor tujuh : TUAN melayu - Syed Mokhtar Albukhary - Yayasan Albukhary Foundation
Nombor sebelas : TUAN melayu - Azman Hashim - Kumpulan Arab-Malaysian
Nombor sembilan belas : TUAN melayu Anak Mamak : Mokhzani Mahathir - Kenchana Petroleum
Sudah lebih 53 tahun merdeka beb... hanya ada 3 orang TUAN melayu jer... yang lain semuanya hamba kepada Cina dan India kat atas tuuuuuu.... hahahahaaaaa...

So... "Ketuanan Melayu" apa kejadahnya yang puak2 gerombolan bangang umnoapco yahudi laknatullah tu dok menyalak selama ini...????

Sekarang nih... jom kita tanya Presiden Katak Perkosa dan Gerombolan umnoapco... siapakah TUAN kepada Melayu dalam konsep "Ketuanan Melayu"...????

Pasal tu... jangan jadi Melayu Bangang....???? Dan Melayu2 yang bangang pulak jangan terikut dengan kebangangan puak2 ahli politik yang cari makan dengan perbodohkan orang2 melayu dengan slogan dan cakap politik diorang tuuuu...

Perggghhhh... melalak pasal "Ketuanan Melayu" tapi masih makan gaji dengan Cina dan India... bodohnya orang2 melayu nih... kah..kah...kah......

5 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Thursday, February 17, 2011 12:22:00 PM  

Dah 53 tahun MELAYU umNGOK memerintah 3 orang je MELAYU masuk list 20 orang terkaya Malaysia?

Sepatutnya majoriti dalam 20 tu orang Melayu, kan tampuk pemerintahan Melayu pegang kenapa susah sangat nak naikkan Melayu?

Sebab Melayu nie kalau cerdik akan pijak kepala depa balik kan kan kan. Contoh paling mudah FELDA je la, entah sampai bila nak kena tipu ngan Melayu umNGOK.

-wakleman

Anonymous,  Thursday, February 17, 2011 12:34:00 PM  

drp melayuperkasa,

no. 1 sampai no. 10 mmg melayu la...tapi x berani dedahkan atas sebab-sebab berikut:-

- nanti SPRM hambat.
- takut jadi modal PR.
- kang ada pulak kroni yg mintak share.

Keladi,  Thursday, February 17, 2011 1:50:00 PM  

Menantu imam hadhari tak masuk corem ke?

mahaza Thursday, February 17, 2011 3:58:00 PM  

ni list bohong. CEO CIMB takkan tak masuk? CM Serawak tak kan tak ada?
KAH KAH KAH

Anonymous,  Friday, February 18, 2011 12:52:00 AM  

tuan 3 ekor tu kalau tak dak belasah pojek umngok dah lama lingkop dah

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP