IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Siapa Yang Fitnah Rais Yatim Meh Sini... Gua Nak Pelempang...!!!!

>> Friday, January 07, 2011

Wahyu Susilo
Demi menghormati hak seorang amah Indonesia yang didakwa dirogol oleh seorang menteri Malaysia, NGO - Migrant Care yang berpangkalan di Jakarta memutuskan untuk tidak akan membawa perkara berkenaan kepada mahkamah, lapor Kompas.com.

"Kami berada pada posisi menghormati permintaan mangsa supaya kes ini tidak dihebahkan dan dibawa ke muka pengadilan,” kata penganalis dasar, Migrant Care, Wahyu Susilo, hari ini dalam sidang media di Warung Daun, Cikini, Jakarta.

Menurut Wahyu, Migrant Care berharap kejadian itu dijadikan teladan kepada kerajaan Indonesia supaya tidak mengabaikan nasib pekerjanya di luar negara.

"Pemerkosaan perlu dibuktikan dan harus ada laporan sebelum membolehkan tindakan lanjut diambil. Tetapi sehingga malam semalam, mangsa masih belum mahu membuat laporan, maka kami hanya menghormati.

"Saya kira dalam keadaan ini kami tidak boleh ke mahkamah tetapi hanya ingin menegakkan hak asasi manusia dan mahu kes tersebut dijadikan pelajaran kepada kedua-dua kerajaan untuk benar-benar serius soal perlindungan buruh asing,” katanya.

Wahyu juga mengakui memang tidak ada tindakan yang boleh diambil pihaknya dan kerajaan Indonesia.

Tak boleh buat apa-apa.

"Mereka (Kerajaan Malaysia) juga tidak boleh berbuat apa-apa, kerana laporan kami sifatnya hanya untuk melindungi mangsa yang saat itu belum ada Lembaga Perlindungan Saksi dan Korban," kata Wahyu.

Ditanya wartawan mengenai kemungkinan mangsa disogok wang untuk menutup kes berkenaan, Wahyu berkata mereka tidak dimaklumkan mengenainya, hanya terima gajinya yang jadi haknya. Tidak ada masalah penggajian. Setelah laporan ini dibuat di tahun 2007, kami tidak pernah juga memberitahu atau berhubungan dengan menteri itu," kataya.

Menurut Wahyu, yang penting, mangsa sekarang berada di tempat yang aman dan sudah kembali ke Indonesia pada tahun 2007.

"Tapi lagi-lagi kami tidak boleh memberitahu keadaannya,” kata Wahyu.

Video Penafian Sumiati rakan sebilik RobekNgah... hahahaha... layan...



p/s: Dua kenyataan yang berbeza..... gua masih prejudis.... ada duit semua boleh jadi, atau gua banyak menonton filem tamil agaknya... hahaha.... aahhhh... mampuih pi la... kat diorang... siapa betul siapa salah... depan Allah esok jawap laaaa.....

Moralnya... janganlah buat fitnah kat Menteri2 Malaysia nih.... berdosa tauuuuu....

5 IkutSukaLu...::

LOBAI KAMPUNG,  Friday, January 07, 2011 8:59:00 PM  

BRO...

KO INGAT TAK?

KENAPA LBH KURANG 3 MINGGU RAIS MENDIAMKAN DIRI?
SLPS 3 MINGGU BARU NAK BERSUARA MENAFIKAN?

PADA AKU..SEJAK MULA TERCETUS ISU INI, MAKA RAIS PUN MEMERAH OTAK MENCARI IDEA YG MANTAP UTK MENCARI RUANG PANAFIAN DAN MEREKA2 CERITA PENAFIAN...KEMUDIAN DRAMA DAN SIAP, MAKA "DITAYANGKAN" LAH SELEPAS 3 MINGGU PROSES MENCARI IDEA PENAFIAN!


GUANO BRO..SETUJU TAK?

ISA Friday, January 07, 2011 9:21:00 PM  

Lobai Kampung,

Lu pun macam gua jugak ke... banyak tengok filem tamil... hahahaha...

nh Friday, January 07, 2011 10:13:00 PM  

salam bro,,gua tengok cita tamil "sivaji the boss..."

ISA Friday, January 07, 2011 10:45:00 PM  

nh;

gua tak pernah tengok lagi laaa... hehehe... best ke... sama ke.. jalan ceritanya.. mcam cite tamil yang lain...

Gaya peneroka Saturday, January 08, 2011 12:02:00 AM  

ramalanku benar belaka

http://gayapeneroka.blogspot.com/2011/01/ulasan-ron97amah-dan-felda.html

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP