IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ro$mah Dapat Tajaan Lagi Dari Raja.

>> Wednesday, January 26, 2011

Ro$mah dapat tajaan sepenuhnya dari Kerajaan Oman atau pihak Istana... ehhmmm.. yang mana satu betul ceritanya.. kena tanya anak2 tadika Permata lah... hahaha...

Jika setahun dua yang lepas rakyat digemparkan Ro$mah mendapat hadiah dari Putera Raja Saudi yang bernilai RM7 juta kerana menjumpai kotak hitam dalam kapal persiaran Putera Raja tersebut... tahun ini kita digemparkan pula dengan tajaan Istana Oman.

Hakikatnya... itulah kisah dongeng seorang pompuan yang berangan berkehendakan status dan layanan di Raja, atau mungkinkah masa kecik2 dulu dia suka main princes... princes... kah...kah..kah.... aaahhh... mampuih pi kat dia laaaa....

Di sini gua pulak dengan hati yang ikhlas ingin menaja Ro$mah laki bini, Hishamudin Keris, Ahmad Maslan, Muhyiddin Yasin dan semua kepimpinan umnoapco... termasuklah Chua Seks Lek kalau dia pun berminat untuk bersama2 merasai pengalaman di bawah ni...

Bukannya apa... sekadar nak bagi kesedaran sikit kat diorang tu.... kalau nak kempen politik tu... politik jelah jangan sampai jadi bengong dan haprak dengan perlekehkan agama dan tuduh pembangkang (PR) suka buat fitnah... apa diorang ingat parti umnoapco tu baik sangat ke... itulah parti paling haramjadah dalam Malaysia. Penuh dengan maksiat dan kebejatan.... So... gua nak taja diorang semua untuk merasai pengalaman di bawah ini.... jeng...jeng...jeng...

Tajaan ikhlas ini boleh di kategorikan sebagai jemputan di Raja jugak, sebelum sampainya Jemputan yang sebenar dari Raja Sekalian Alam.... hahahaha...



'Selamat Datang Ke Alam Barzakh'

Begitulah kata-kata aluan yang tertera pada papan tanda di suatu sudut dalam bangunan milik Rufaqa' Corporation di Bandar Country Homes, disini. Setakat ini telah lebih 600 orang menyahut kata-kata aluan tersebut untuk merasai pengalaman berada didalam sebuah kotak kayu berukuran 6 x 4 kaki persegi yang tersedia di satu ruang dalam bangunan itu.

Kotak kayu itu dilengkapi sepasang batu nesan dengan sekujur tubuh replika mayat terbaring kaku ditepinya, ditutupi dengan kain batik panjang.

Semasa berada dalam liang lahad buatan itu, para pengunjung akan diperdengarkan dengan jeritan mayat-mayat yang berjiran, derapan kaki tujuh langkah pengiring meninggalkan anda seorang diri setelah dikebumikan serta pelbagai bunyi-bunyian lain yang menakutkan.

Detik paling mendebarkan apabila datang Malikat munkar Nakir yang bertanya beberapa soalan berkaitan Iman.

Suara Malaikat itu sebenarnya adalah suara penyanyi Sheqal, antara individu yang paling awal memasuki liang lahad itu sewaktu Alam Barzakh mula-mula dibuka.

Seorang Bilal dari Kajang, Muhammad salim Abdullah, 50, menceritakan, dia sendiri mengalami pengalaman yang cukup ganjil sewaktu berada dalam kubur buatan tersebut sewaktu memasukinya beberapa minggu lepas.

"Saya nampak asap berkepul-kepul dalam liang lahad saya. Saya terasa betul-betul sudah mati.. " katanya ketika ditemui dirumahnya di Sungai Jelok, Kajang.

Bagaimanapun, Muhammad Salim begitu terkejut apabila petugas pusat tarbiah itu memberitahu, mereka tidak memasukkan asap ke dalam kubur buatan itu sebagaimana yang dikatakannya.

Sementara itu, seorang petugas pusat tersebut, Siti Maznah Mohamad Taufik pula menceritakan, tangannya yang dikiamkan (diletakkan atas perut seperti mayat) sewaktu berada dalam liang lahad itu gagal dileraikan walaupun setelah pintu kubur buatan itu dibuka oleh rakan-rakannya.

'Saya panik, saya tak tahu mengapa jadi begitu. Lepas saya isthigfar beberapa kali, barulah tangan saya boleh diangkat,' katanya.

Dalam pada itu, wartawan, wartawan (Mingguan Perdana) Siti Zarinah Sahib sendiri mengalami peristiwa yang tak kurang menarik.

'Saya berdebar-debar bila mendengar derap kaki tujuh langkah pergi meninggalkan mayat saya bersendirian dalam kubur, Saya terasa seperti hendak menjerit , tapi suara saya seakan tersekat. Saya terasa begitu takut bila disoal malaikat siapa Tuhan saya, apa Agama saya, siapa Nabi saya dan macam-macam lagi.

Sedar-sedar, saya menangis. Pengalaman 15 minit itu, walaupun tak lama tapi cukup bermakna.' katanya.

Penyelia Alam Barzakh itu Ustazah Asmah Musa, 26, idea melaksanakan Alam Barzakh diambil daripada konsep rumah hantu yang dibuat di Fun Fair. Tetapi rumah hantu lebih kepada menakut-nakutkan orang tanpa memberi manfaat kepada mereka.

'Justeru itu saya memikirkan satu kaedah berbentuk motivasi yang dapat memberi faedah kepada orang ramai,' katanya.

Dengan niat kerana Allah untuk memberi keinsafan kepada orang ramai maka Ustazah Asmah membuat sebuah kotak kecil ibaratkan sebagai kubur dengan tayangan video tentang kematian. Baginya cara motivasi melalui perasaan dan roh lebih berkesan berbanding motivasi fizikal seperti yang biasa dijalankan.

'Mereka yang mengalaminya akan berasa takut dengan Tuhan dan bukan dengan manusia,' katanya lagi. Dengan megunakan sistem teknologi canggih menggunakan sistem audio dan video menjadikan Alam Barzakh rekaan ini menjadi lebih berkesan.

Tambah Ustazah Asmah suara dari video itu adalah suara penyanyi Sheqal yang telah melalui proses campuran di studio. Manakala tayangan video adalah tayangan sebenar diambil daripada kematian salah seorang staf di Rufaqa'.

'Semua ini dilakukan untuk memberi kesan mendalam kepada pengunjung,' katanya.

*Jadi kalau sesiapa yg nak merasainya sendiri... bolehlah ke Rufaqa Corporation di Bandar Country Home, Rawang. Mungkin akan menimbulkan keinsafan pada mereka yang lalai dan pada mereka yang sewaktu dengannya dalam mengingati KEMATIAN.
Apa pandangan lu orang semua.... mungkinkah malaun2 kat atas tu semua insaf atau tidak... terutama Rosmah laki bini.... kah...kah...kah.....

4 IkutSukaLu...::

BRIGED MP SEGAMBUT Wednesday, January 26, 2011 9:01:00 PM  

TULKER..TUHARI MACAM CAKAP HABIS 100.000 MUAHAHA..

Isa Wednesday, January 26, 2011 9:24:00 PM  

Bridget MP Segambut;

Itu semua pitnah pembangkang jer.. pembangkang kan kuat pitnah... kita kena percaya pada PM laki bini... BN tak pernah menipu beb... percayalah...

hahaha....

Lau Tze Wednesday, January 26, 2011 9:45:00 PM  

bikmamapuaka tak muat dgn saiz keranda tu..kena tambah lebar skit..panjang tu kalau boleh bagi pendek skit sebab rm ni pendek je kahkahjahkah

warta 365,  Thursday, January 27, 2011 12:18:00 AM  

Rufaqa' Corporation

kalu tak silap gua, syarikat ni 1 kedai makan kat area damansara utama.

yang bestnya, makanlah banyak mana pun dan ko bleh bayar sukahati/seikhlas hati.

perghhhhhhhhh...

kalu ada 100 syarikat camni kat malaysia..rasonya dah lama UMNOAPCO masuk neraka

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP