IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kes Aduka Taruna : Kredibiliti Presiden PAS Tercalar.

>> Saturday, January 08, 2011


Gua mengikuti perkembangan perbalahan antara Aduka Tak Taruna dan BatuApi@Firestone secara senyap. Gua tak masuk campur urusan diorang, kerana itu urusan mereka2 yang berilmu tinggi dalam tendang terajang politik nih. Masing2 dengan hujah dan pandangan intelektual masing2, sementelah lagi ianya berkaitan dengan PAS.

Dari pembacaan di ketiga-tiga link tersebut gua tak pasti yang mana satu benar atau tidak, tiada kepastian. Masing2 membawa penceritaan masing2. Jika tersalah tafsiran maafkan gua....

Gua hormat Batu Api dan Aduka, perjumpaan mereka di Masjid Rusila hari ini sepatutnya berjalan lancar, tetapi ada sesuatu yang tidak kena. Biarlah mereka sahaja yang menyelesaikannya.

Faktor Aduka kurang ajar adalah isu lain, lazimnya kepada orang awam macam gua atau sesiapa saja jika ada orang yang kurang ajar dengan kita, maka jawapannya adalah kurang ajar jugalah... melainkan jika mempunyai tahap kesabaran yang tinggi.

Gua tak kisah jika Aduka di hadang dan di kepung dalam satu bulatan (kepungan), lepas tu puak2 Rusila nak tazkirahkan dia... nak sekolahkan dia, nak brainwash kepala hotak dia tentang adap sopan, tuntutan akhlak mulia dalam Islam dan sebagainya itu lu orang punya pasal....

Sekarang ini apa yang gua tau, Haji Hadi berjalan keluar menuju ke rumahnya di ekori oleh Aduka. Tetapi Aduka telah di hadang oleh sekumpulan orang2 masjid Rusila dan mengheret beliau masuk kembali ke perkarangan Masjid dan berlakulah ketegangan di mana handphonenya di rampas sambil di pelupuh oleh puak2 Rusila dan di perhatikan oleh seorang yang bergelar Ulamak dan Presiden PAS.

Bagi gua apa yang terjadi sememangnya tidak dapat di elakkan... dah nasib badan buat Aduka. Tetapi apa yang di kesalkan.... perlakuan itu terjadi di hadapan mata seorang Ulamak @ Presiden PAS...., yang hanya memerhatikan sahaja dan berlalu pergi....

Pergi mampuslah dengan attitude Haji Hadi sebagai seorang Presiden PAS, gua tak ambil kisah sangat pasal gelaran Presiden PAS dia tu...., tak membawa apa2 makna kepada gua kerana sekadar gelaran di dunia dan Allah tak tanya pun lu Presiden Parti Islam mana di Akhirat nanti.

Tetapi Allah akan bertanya apakah peranan lu sebagai seorang yang bergelar Ulamak di muka bumi ini, setelah apa yang terjadi persoalan gua....

"Apakah itu attitude (Sifat) seorang yang bergelar Ulamak...???"

Jika itulah gelagat Haji Hadi sewaktu kejadian siang tadi.... itu bukannya sifat seorang Ulamak... tetapi itu adalah perlakuan dan sifat seorang Kepala Mafia atau Kepala Gangster.

Jika Haji Hadi seorang Ulamak tulen... sepatutnya dia segera meleraikan pergelutan tersebut dan menasihati jemaah beliau..., ini tidak dia hanya memerhati dan berlalu pergi..... Jika betul seperti yang di ceritakan.... ini ayat gua pada Haji Hadi...

"weiiii... Haji Hadi gua dah hilang rasa hormat pada lu laaaaa...."

Kepada puak2 PAS seMalaysia dan khususnya kepada puak2 PAS Rusila, selama ini kalau mengutuk umnoapco dan sekutunya tak ingat dunia.... kononnya puak2 PAS itu Islam yang memperjuangkan sebenar2nya Islam, setelah kejadian hari ini di mana seorang budak di kepung oleh hampir 100 orang... maka terbuktilah antara puak2 PAS dan puak2 umnoapco takda bezanya.... sama jer... jenis melayu bangsat...

So kepada puak2 PAS Rusila, apakah itu ajaran agama yang Haji Hadi ajar kat lu orang di Masjid Rusila setiap hari.....???? Tepuk dahi hantuk kepala kat dinding.... lu orang punya perangai buat malu kat umat Islam sedunia jer... tak melambangkan sifat dan akhlak sebagai seorang Islam..., patutlah Allah tak mengizinkan PAS memerintah Terengganu lama2.... sebabnya ada hikmah di sebaliknya.....

Dalam isu pukul memukul ini, walaupun Haji Hadi tak ikut serta memukul budak Aduka tu...., tetapi sebagai kepala pemimpin atau JKKK di Rusila dia harus bertanggung-jawap..., anak2 buah buat silap maka ketua yang harus tanggung risiko.... sebab ketua yang mengajar anak2 buah cara2 nak berjalan macam ketam...

Nasib baik budak tu tak mati.... kalau tidak.... kecoh satu malaysia dan tertutup kes RobekNgah.........

(Ini adalah sumber dari sebelah pihak, jika ada sebarang sumber dari pihak Rusila sila kemukakan... apa2 hal pun kes ini bakal menjadi kes polis.... dan seperti sedia maklum... polis cukup suka kes2 yang melibatkan pembangkang nih... harap esok tak jadi tajuk utama akhbar utusan meloya... dan macam mana pulak laaaa... PAS Terengganu nak spin cerita.... tunggu...)

Nota: Gua bukan nak sokong sesiapa di sini, yang benar gua katakan benar, yang salah tetap salah. Gua pun jenis kurang ajar jugak.... penulisan gua pun cara kurang ajar, tapi gua tau macam mana adap dan sopan sesama manusia. Sebab tu kat pengatas blog ini gua sebutkan....

"MELAYU BELUM TENTU ISLAM. ISLAM BELUM TENTU BERIMAN. ITU SEBAB TUHAN BERFIRMAN.... 

"WAHAI ORANG-ORANG YANG BERIMAN...!!!!"

TUHAN TAK KATA...
'WAHAI ORANG-ORANG MELAYU'
'WAHAI ORANG-ORANG ISLAM'
'WAHAI ORANG-ORANG KETUANAN MELAYU"
"WAHAI ORANG-ORANG PAS"

HAHAHA.... Harap Haji Hadi boleh kupas bab ini dan sekolahkan puak2 PAS dalam Masjid Rusila

13 IkutSukaLu...::

Pak Oncu Saturday, January 08, 2011 12:12:00 AM  

Calar sikit jer ,, jgn sampai koyak rabak,,,,,,, !!!! hahahahahah coool bro cool !!!!!!!

sekamar rindu Saturday, January 08, 2011 12:22:00 AM  

salam..tuan

calar sikit pun..kalau dibiarkan..akan calar banyak juga nanti...

Pencacai Semalaysia Saturday, January 08, 2011 12:32:00 AM  

yup bro...gua setuju dgn lu..!! tggu pnjelasan spnuhnya dr phk rusila..pastu kita sama2 wt ksimpulan..

Edyes Saturday, January 08, 2011 1:17:00 AM  

sebab tu gua respek lu macam abang gua... dalam ganaz lu, ada rasional yang mahal!

keyman,  Saturday, January 08, 2011 1:46:00 AM  

Dalam apa keadaan sekalipun, akhlak sebagai seorang muslim wajib dijaga....lebih2 lagi bagi mereka yang mengaku sebagai pejuang Islam....Apa yang berlaku adalah petaka bagi Jamaah Islam....

Kena taji.,  Saturday, January 08, 2011 2:36:00 AM  

dapat point lagi dorang. Apa punya sengal tak boleh control perasaan. Ini sudah jadi kes busuk.

Anonymous,  Saturday, January 08, 2011 3:44:00 AM  

Kan bagus kalau lu syahid je di situ, dah tentu lu dikenang sepanjang zaman... + jadi cahaya di Arasy lagi tu.

Kepok Merang,  Saturday, January 08, 2011 7:28:00 AM  

Hj Hadi sebenarnye tak ambik pot pun nko hormat ke tak pada dia.

Lu je perasan lebih dari dulu lagi.

Sama la dengan si aduka maruna tu..

Hahak!

Cikli Saturday, January 08, 2011 7:45:00 AM  

salam,

duri dalam daging memang patut dibuang.

Anonymous,  Saturday, January 08, 2011 8:06:00 AM  

SAMAN 100 JUTA HUNGGIT tak selesai lagi dah nak kena saman 10juta pulak abis hamPAS GANU TUTUP AJALAE

Anonymous,  Saturday, January 08, 2011 8:39:00 AM  

Bro... setuju yg kat perenggan atas, tp gua nak tambah pahala gua bro, gua ttp hormat TGHH sebagai Presiden PAS [dan rantaian ulama']. Analogi gua mudah bro... sbb Nabi pun ada rasa hormat dan bermuamalat dgn yahudi [Nabi kan tahu yahudi tu musuh dia no wahid] bro. Kita jgn mcm Syiah sesat, tak setuju, terus nak buat polemik [silap haribulan boleh jd fitnah, bro tahukan apa balasan fitnah kalau kita tak dimaafkan]

hussin Saturday, January 08, 2011 9:10:00 AM  

"pasal tok guru terketar-ketar dan berkata "Sebab itu saya ikut teks"
Bukan apa takut ada yang ter"celaka"
Kita diajar jangan buat kepada orang
Sampai satu masa Allah pasti buat kepada kita!"

"terketar-ketar", kalau pertama kali tgna buat pc, boleh diterima. selama ini tgna berhadapan dengan pemberita steady je. "terketar-ketar" tentu bersebab. hanya beliau dan Allah sahaja yang tahu kenapa. mungkin presiden tahu. setiausaha agong tahu. pertama kali setiausha agong membisu semasa pc. mungkin dia sedar ini pc tgna. kenapa tgna tolak kepada presiden? itu yang mahal.

insya' Allah, apa yang dibuat kepada tgna, pasti Allah akan buat kepada "kita"!

http://penarikbeca.blogspot.com/2011/01/nak-bincang-dengan-najib-macam-mana.html

MC_Shaharul Saturday, January 08, 2011 11:26:00 PM  

boringla citer aduka yg x teruna nie..hahaha..bek citer sal kak mah montok lg best..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP