IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Gua Sokong UG..???

>> Wednesday, January 05, 2011

Sejak dua tiga hari ni kecoh pasal UG dan pertemuan di Istana Agong antara Pemimpin2 Parti Melayu (PAS dan umnoapco). Soal siapa yang ada atau tiada dalam perjumpaan tersebut bukan urusan gua dan secara terus terang sebenarnya gua tak mau ambik pot langsung dengan tujuan perjumpaan tersebut.

Adakah perjumpaan tersebut betul2 berkaitan dengan UG (Kerajaan Perpaduan)... wapuchitau...

Itu pasal gua senyap sebab gua sendiri pun tak tau beb... Kalau tak tahu lebih baik diam... jangan memandai2 membuat spekulasi yang bukan2. Kot diorang berjumpa untuk main jerami ke... main kandang ke... mana gua tau...

Jika benar ianya berkaitan dengan UG bagaimana pulak...????  Kerana dari awal isu ini dibangkitkan ramai yang telah  meneka sebab perjumpaannya, demi bangsa dan agama. Mudah...kan..membuat spekulasi...

Ada member2 kat port yang bertanya gua, "bro... apasal lu senyap jer... pasal UG ni, dulu lantang sangat menolak". hahaha...  ok.. lah... kalau perjumpaan tersebut tak lain tak bukan pasal UG... jawapan gua mudah jer...

Sebab pertama, yang sebenarnya gua malas nak ambik pot... macam gua katakan tadi, sebab dalam muktamar PAS yang lepas Tuan Presiden dah kata tak mau UG nih... noktah. Tuan Presiden kata tak ada ruang untuk UG... "masihkah kau ingat... ucapan Tuan Presiden...???"

Kalau Tuan Presiden masih terhegeh2 mau jugak... gua akan cop Tuan Presiden sebagai seorang munafik... dan pemimpin2 PAS yang bersekongkol bersama juga adalah munafik... apa ada hal...

Sebab kedua, terus terang gua katakan dan ini pandangan ikhlas dari gua, yang sebenarnya gua 50/50 dengan kerajaan perpaduan (UG). Dari sudut positif gua... ianya elok dan baik demi perpaduan bangsa melayu dan agama. Gua setuju.... teramat setuju... (ini pandangan peribadi gua... hehehe... berbeza dengan yang pertama kan..???)

Sebab ketiga, gua punya 50/50 dari sudut lainnya pula, kenapa sekarang...??? kenapa umnoapco beriya2 menghimpit PAS untuk berpadu-paduan. Sehingga mengheret ke perjumpaan bersama2 dengan Agong, ohhh... adakah mungkin dengan Agong sebagai orang tengah maka orang melayu akan tunduk dan patuh... begitukah hasrat umnoapco...???

Atau Agong prihatin dengan politik bangsa melayu dan melibatkan agama maka di arahkan seorang broker yang baru terjaga dari tidur yang panjang yang bernama Pak Lah supaya menjemput pemimpin2 parti politik melayu ini makan malam dengan beliau.. sambil menyekolahkan mereka..???

Broker tu... dengan Najib ngam ke...??? (persepsi beb..)


Ok... gua malas nak ulas samad Agong di heret sekali dalam perjumpaan sekali ini atau ianya seperti apa yang TGNA katakan, itu diorang punya pasal, gua juga yakin lu orang sendiri dapat mencongak sebab dan musibatnya... hahaha.

Jika ada apa2 kaitan dengan UG, walau di nafikan oleh TGNA dan Haji Hadi, gua sekadar nak bertanya... persoalannya kenapa sekarang... kenapa...? kenapa...? dan mengapa..???

Jadi gua mengambil keputusan dengan sebab ketiga, kerana jawapannya umnoapco sedang nazak nak mampus.., kenangkan kembali kezaliman yang umnoapco dah lakukan kepada bangsa melayu, kenangkan kembali penipuan, rasuah, penyelewengan yang umnoapco yahudi laknatullah ini dah lakukan, kenangkan kembali berapa banyak pembaziran kewangan yang umnoapco dah buat sehingga ekonomi negara terjejas teruk dan kehidupan rakyat makin terjejas.

Adakah puak2 umnoapco sudah insaf...??? ohhh... tidak... mereka tak pernah insaf malah makin dahsyat kerakusan yang mereka lakukan sehingga kini. Sehingga boleh dilabelkan kelaku pemimpin umnoapco/barisan nasional ini lebuh teruk dari IBLIS laknatullah...

Berkaitan perjumpaan di rumah Agong, gua tabik spring pada TGNA dan bertambah2 rasa hormat gua pada beliau, kerana apabila tersebar spekulasi perjumpaan tersebut, apabila ditanya beliau berterus terang dan membenarkannya, walaupun tidak menceritakan buah butir perbincangan. Gua hormat kerana berani berkata benar dan tidak menjadi munafik dengan menafikannya.

Apa yang diperbincangkan biarlah menjadi rahsia kepada para pemimpin ini, gua juga tidak mahu menyelar tindakan TGNA menyembunyikan butir perbincangan, kerana ianya adalah etika sebagai seorang pemimpin. Sampai masa dan ketikanya ianya tetap akan dikongsikan dengan orang bawahannya, sebelum sebarang kata putus di capai. Bagaimana olahannya kita tunggu dan lihat.

Namun begitu... dalam hati kecil gua masih berharap agar tiada pakatan atau sebarang perjanjian antara PAS dan umnoapco yahudi laknatullah. Kerana apa yang gua nampak... nawaitu umnoapco adalah semata2 untuk menyambung talian hayat mereka dengan oksigen dari PAS walau dengan apa cara sekalipun.

Jika alasan mereka demi bangsa dan agama... ianya adalah hipokrit semata2, kerana sehingga hari ini tiada bukti menunjukkan mereka memperjuangankan bangsa apatah lagi AGAMA.

Justeru itu, gua punya 50/50 diatas tadi sudah menjadi 100% dengan menolak UG... dan PI MAMPUSLAH DENGAN UMNOAPCO YAHUDI LAKNATULLAH.

Gua juga berharap Haji Hadi dan Pemimpin PAS yang lain jangan jadi bangang dan lurus bendul terhegeh2 dengan umnoapco. Jangan kecewakan ahli2 dan Penyokong PAS dengan Perpaduang ini.

huisshh... tangan sapa pulak pi gatai letak bunga... 
lain kali kencingkan jer.. kat batu nesan tuuu...

Impian dan cita2 untuk melihat umnoapco parti haramjadah warisan penjajah ini terkubur tidak akan kesampaian jika Pemimpin2 PAS yang gila pangkat dan jawatan sanggup menyelamatkan umnoapco yahudi laknatullan pengkhianat agama dan bangsa.

Kalau boleh PRU-13 nanti... detiknya umnoapco terkubur dan jika Mahathir Mamak Kutty ditakdirkan mati (dah 20 tahun lebih dia dapat oksigen bonus dari Allah, tapi masih tak sedar diri... so anytime jer... boleh gol)... biarlah dia mati dalam keadaan mata terbeliak... kerana parti haram ciptaan beliau pada 1985 itu... dah hancur.... hahaha...

8 IkutSukaLu...::

keturunan PAS,  Wednesday, January 05, 2011 9:05:00 AM  

UG.... go to hell la umnoapco oi

Anonymous,  Wednesday, January 05, 2011 9:58:00 AM  

salam.
saya amat menyokong artikel anda.
kalau dah nak sgt bersetubuh dgn umno tlg jgn libatkan PAS

baginda® Wednesday, January 05, 2011 11:11:00 AM  

gua nye pandangan mudah bro.. bukan pandangan sbnarnya tapi lebih pada attack,

ini kenyataan UMNGOK SINDRI wa petik,

depan melayu umngok>
PAS retorik, penipu, negara islam di canang untuk kuasa semata-mata, taknak tubuh negara ISLAM!

depan CINA MCA dan GERAKAN>
INI kalau u all bagi PR perintah u all tak takut ke PAS nak buat NEGARA ISLAM? kalau sokong BN akan diteruskan dengan apa yang ada, NEGARA ISLAM akan menyebabkan negara terkebelakang...

depan MEDIA semua orang>
janganlah berxperiment, sebab kita tak tahu depa boleh perintah ke tak, kekalkan kami, yang penting tingkatkan kepercayaan bukan berxperiment

depan orang pemimpin PAS>
Melayau ilang kuasa, islam di permainkan oleh DAP, PAS takde kuasa dekat parlimen

u see what im seeing bro? sebenarnya apa yang UMNGOK NGOK cuba lakukan? apa sebenarnya? lidah macam lidah sayfool! kalau agak2 orang tak caya mulalah bersumpah.. hak! senang idup depa! adakah ini yang dikatakan oleh ANWAR bila APCO jadik PENASIHAT... bzzzt...

sampai skang maleh nak komen pasai UG nih.. kite yang bukan totok PAS pun taknampak keikhlasan BN apa lagik pemimpin2 PAS... apa lah UMNGOKNGOK rasuah pemimpin2 UG nih sampai dia nampak UG nih adalah ikhlas demi agama..? nak kata bagi jawatan menteri.? mungkin kut.. hahha

kecewa tak ayat gua kat atas nih semua?

Waris,  Wednesday, January 05, 2011 12:04:00 PM  

Waima TGNA sendiri sekali pun yg berkehendak dgn umno akan aku tentang habis-habisan. Pada aku umno terlalu hina malah lebih hina dari najis berat anjing & babi. Begitu sekali bencinya aku dgn umno tapi masih ada makhluk2 yg muka tak tau malu sbg pemimpin pas yg masih berkehendak dgn umno.

So... boleh jalan dgn hadi awang (tak nak panggil tuan guru sb pada aku tak layak manusia ni diangkat setinggi tu. Setakat panggil ustad mungkin boleh kot? Sebab aku tengok kepala otak dia sama taraf dgn ustad kat kg aku yg baca doa selamat bila ada kenduri arwah).

Selagi hadi ni jadi presiden pas, selagi tu pas tak akan berkembang sebab kepala otak dia tersekat atas sebab2 berikut:

1) Culture shock sebab tetiba menang tahun 2004 dan dpt jadi MB (Menteri Bebal)

2) Culture shock sebab tetiba kalah teruk dan hilang kuasa jadi MB (Menteri Bongok)

Tinta.Muallimah Wednesday, January 05, 2011 1:32:00 PM  

Salam . UG ke Tak nak UG ke bukan isu.Isunya Sanggup ke amno ubah dasar kpd Al Quran Sunnah mcm PAS pegang.? Sanggup ke laksana hudud,? sanggupke tubuh negara Islam (Karpal dah sanggup)?Klau amno sanggup terima...teman juga sanggup kibar bendera amno belari keliling chokit! setakat UG 'melayu' sori....nak termuntah teman.Tapi jgn le yeop Waris down grade TG Hadi mcmtu. Martabat beliau ttap tinggi dr kita kerana ilmu yg masyaAllah amat dalam. TG Hadi dah lama bjuang dlm PAS dari zaman diludah-ludah disumpah seranah disepak terajang amno. Malah ramai syahid di Baling.. sedangkan kita ketika itu pun sama-sama sekapal dgn amno hanyut tanpa perjuangan jelas dgn agenda melayu yang merapu2 hingga rosak ummat melayu hari ini. Org2 yg kaya ilmu mcm TG Hadi insyAllah boleh bezakan yg haq dgn batil.

Waris,  Wednesday, January 05, 2011 2:43:00 PM  

Tinta Muallimah... saya downgrade hadi awang kerana beliau tak habis2 dgn UGnya. Asal ada UG pasti ada hadi dan nasya. Minta maaf kalau terasa sebab itu hanya pandangan peribadi saya. Pandangan org lain saya tak tau. Saya tak boleh terima dgn emosi atau akal waras saya jika seorang yg kaya dgn ilmu seperti yg anda maksudkan itu masih berkehendak dgn umno laknatullah. Tak fokus dlm perjuangan dan suka ambil jln mudah. Yg paling pelik pd saya ialah kenapa org yg kaya dgn ilmu terlalu mudah ditipu serta menipu? Saya pernah komen di ruangan ini bahawa dunia skrg ialah dunia realiti bukan fantasi. Oleh itu pemimpin kena realistik. Jika hadi awang nak mewarisi sifat Rasulullah SAW maka beliau perlu bijaksana serta jgn menipu. Kami rakyat pernah ditipu dlm kes UG1 oleh seorang yg anda angkat tinggi akhlaknya. Kami tak kisah ditipu oleh najib, rosmah atau rais yatim kerana minda kami dah bersedia menerima penipuan mereka yg dilaknat tersebut. Tapi kami tak boleh terima jika ditipu oleh manusia yg kaya ilmu konon2nya seperti yg anda dakwa. Jika hadi pun sama menipu rakyat, apa beza dia dgn najib, rosmah atau rais yatim?

Ingat... ini bukan zaman org baca utusan atau harakah lagi. Ini zaman realiti dan pemimpin perlu bertindak secara realistik. Umno itu adalah NAJIS SEBUSUK-BUSUK NAJIS...

FOKUS dlm perjuangan... tiada jalan mudah dlm perjuangan.

Anonymous,  Wednesday, January 05, 2011 5:28:00 PM  

pergi jahanam dengan umno
biar umno mampus dlm pru13 nnt
umno ni lebih yahudi dari yahudi sendiri

fred

Anonymous,  Wednesday, January 05, 2011 6:51:00 PM  

bagi gua siapa saja yang bersekongkol dgn umngokkk gua anggap penghianat bangsa...atas pengalaman tanah wakaf pun depa jual....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP