IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Apa Dah Jadi Haaaa.....!!!!

>> Friday, January 07, 2011



Ini ustaz peberet Abu Nawas... hahaha... any komen...???
Si Mamat baru menikah tiga bulan. Satu malam isteri senak perut. Esok bawa ke klinik. Periksa sana sini, Doktor kata mengandung.

Balik Mamat buat kenduri pulut kuning. Selepas itu berbeka-beka (merancang) jika anak lelaki nak suruh jadi apa,kalau anak perempuan nak jadi apa.

Mamat yakin anak lelaki, maka dia pun merancang masa depan anaknya. Pertama akan dinamakan Ketuanan Melayu. Tapi setiap rancangannya, ada-ada saja timbal balik dan kontra.
  • Mau jadi peguam - sekarang selalu hujah melalut.
  • Nak jadi speaker- tak pandai baca peraturan.
  • Nak jadi orang undang-undang - fasal selalu berubah.
  • Nak jadi ketua hukum, itu undang-undang kanda yang bikin.
  • Nak jadi orang taat setia – kebal dan istimewa sudah dirampas.
  • Nak jadi setiausaha - ramai yang pertikai.
  • Nak jadi ulama, ramai jadi pengampu.
  • Nak suruh jadi peniaga –harga barang selalu naik.
  • Nak suruh jadi ushawan - tak tahan dengan rasuah.
  • Nak suruh jadi orang politik- cakap jadi kupang tembaga.
  • Nak suruh berjuang ketuanan, ramai sangat nak jadi tuan.
Mamat pun tanya isteri, habisnya mau jadi apa? Jawab isterinya:
  • Jadi tukang angguk kan senang.
  • Jadi tukang ampu, kan selamat.
Akhirnya selepas kenduri pulut kuning, mereka pun baca doa selamat. Mamat tidak pasti bila Ketuanan Melayu akan lahir.

Sumber Azizi Abdullah

10 IkutSukaLu...::

putera keamanan Friday, January 07, 2011 12:29:00 AM  

saya setuju dgn anda, inilah ustaz prebet abu nawas.. pada saya ustaz ni tak layak nak bercakap hal ehwal perjuangan islam.. setakat nak mengajar bab2 ibadat tu bolehlah.. tapi bab jihad islamiah dia tak layak.. ustaz ni kata dia tak terlibat dgn perjuangan menegakkan syariat islam (politik).. saya rasa inilah ustaz sekular.. salah seorang ustaz yg amik agama separuh2.. kesian kat dia

malaysiandotcom Friday, January 07, 2011 2:00:00 AM  

kahakhahka...wa cukup anti ustaz kazim ni.banyak dah wa hentam dalam FB...lu layan la mangkuk umno ni...kahkahkah

Isa Friday, January 07, 2011 7:04:00 AM  

putera keamanan;

ustad ular bro...

Isa Friday, January 07, 2011 7:05:00 AM  

malaysiandotcom;

ilmu yang baik boleh ambil, akhlak jangan di ikut... hehehe...

Waris,  Friday, January 07, 2011 8:06:00 AM  

Ustaz ni cakap ada sikit benarnya tapi dari satu sudut. Bila kita pandang dari sudut lain atau kita tambah sikit apa yg ustaz ni ckp iaitu melayu sebenarnya memang hamba bukan tuan kerana kebanyakan melayu masih lagi menyembah cukong2 cina utk meminta rasuah. Tambah lagi sikit, kenapa kuota melayu 30% je sedangkan melayu dominan mengikut kata ustaz tu? Kalau nak adil kuota melayu mesti 60%, cina 30%, india 10%, lain2 10%. Itu baru ratio yg betul. Siapa bodoh sekarang? Siapa hamba, siapa tuan? Pd aku melayu hamba ialah melayu yg menokong umno yg suka diri diperhambakan. Polis2 yg meronda tak habis2 dok pau cina yg meniaga. Memang betul2 hamba atau lebih layak dipanggil ANJING. Sultan2 yg dok menyembah tokey2 balak cina... siapa hamba, siapa tuan. Siap ada yg bagi gelaran tengku pd cukong2 ni.

Isa Friday, January 07, 2011 8:26:00 AM  

Waris;

kah..kah..kah... terburai jugak..., gua sengaja bagi gantung n3 nih... biar puak2 umnoapco pikiaq sendiri siapa tuan siapa hamba...

pemimpin2 umnoapco yang telah mengangkat cukong2 cina dan memperhambakan diri pada mereka.

Buktinya ekonomi dominasi oleh cina, lagi mau melalak pasal ketuanan...

hahaha...

Lang Friday, January 07, 2011 10:50:00 AM  

bro,

kompom ustad ni ahli 'syurga'... dia tunjuk islam tu tak cantik... nak buat mcm mynmar.. singapura... aku ingat dia ni nak jd khalifah kot...

apa mcm... ustad ni ada brani ka kalau pi kat gaza? pikul senjata lawan zionist?... sbb dia ada kata, kesian dia kat navy... isteri tinggai, anak tinggai, tak boleh tengok tv3 suku...

komen gua... kahkahkah... cuba tanya bab iman kat dia...

Waris,  Friday, January 07, 2011 12:23:00 PM  

Nak dipendekkan cerita supaya mudah faham terutama kpd HAMBA ABDI di malaysia ni... MELAYU KENA HEBAT BARU BOLEH MENGAKU DIRI KITA TUAN. MeLAYU perlu achieve kuota setidak2nya 60% dlm pemilikan ekuiti bumiputra baru boleh dikatakan tuan. Selagi kuota 30% pun masih belum tercapai maka akan kekallah meLAYU sebagai HAMBA ABDI dulu, kini dan selamanya. Kalau masih menyembah cukong2 cina maka meLAYU akan kekal sebagai HAMBA ABDI di malaysia. Cita2 aku ialah utk membebaskan sebanyak mungkin hamba abdi di malaysia. Di Singapura cina memang patut cina jadi tuan sebab mereka achieved segala2nya termasuk meminimakan rasuah. Di malaysia pun cina jadi tuan dan rasuah berleluasa. Jgn salahkan cina sebab di singapura majoriti cina juga tapi rasuah antara yg paling minima di dunia. Aku fikir cina malaysia terpaksa bagi rasuah kerana permintaan dr HAMBA ABDI yg tinggi. Mengikut hukum ekonomi, di mana ada permintaan di situ ada penawaran. Jika tiada permintaan maka penawaran tidak akan ujud. Melayu jika nak jadi hebat perlu faham prinsip ni.

Anonymous,  Friday, January 07, 2011 1:56:00 PM  

Komen wa mudah je bro, benda ni dah berlaku sepanjang 53 tahun melayu yg kata nya islam jadi pemerentah. Tanya balik kat ustaz ni, kuil bercambah, tokong bercambah tu cuma lepas march 2008 ke? 53 tahun ketua agama islam di setiap negeri adalah org islam... tapi kenapa org islam kekal jadi hamba ,,

Wa setuju konsep ADIL yg dia huraikan tu. Betul la tu... tapi cuba tanya balik, selama 53 tahun tu, pemerentah yg berkuasa mengamalkan ke tidak konsep tu. Siapa yg memperkenalkan dan melaksana kan konsep 30% utk setiap kaum ni...

wa rasa hujah ustaz ni lebih sesuai di tanyakan pada pemerentah sekarang ni dulu...

P.S. : maaf bro ISA, wa comment guna tanpa nama. memang wa tak cukup berani macam lu org semua, wa malu kat diri wa, tapi dalam satu angkatan tentera, ada yg pegang senjata, ada yg cuma merawat pesakit, ada yg duduk dlm kereta kebal, tapi ada yg cuma duduk kat workshop maintain kereta kebal tu... walau pun wa tak pegang senjata duduk di barisan hadapan, lu anggap la maca tukang masak yg menyokong dgn menyediakan makanan utk org2 berani macam lu org. terima kasih kalau siarkan komen wa ni.

wa yg ingin di kenali sebagai:

muallaf sepanjang hayat

Anonymous,  Friday, January 07, 2011 10:56:00 PM  

Bro ISA, dula saya suka sgt dgr kuliah dia, tp tak lagi la ni..Dia tak faham Islam, tak ada dlm Islam yg Rasulullah ajar mengenai ketuanan Bangsa Arab. Yang ada cuma ketuanan Islam, yg memerintahkan pemerintah Islam memerintah dgn adil tanpa mengira bangsa & ugama. Islam kena menjadi dasar pemerintahan negara krn Islam menjamin keadilan semua. Sejarah telah menunjukkan bagaiman bila pemerintah Islam yg taat pd Allah amat takut tidak berlaku adil pada semua makhluk Allah, bukan setakat manusia shj. Umar Abdul Aziz telah buktikan. Apatahlagi Khalifah2 Ar-Rasyideen.
Ketuanan Melayu yg dia dok jaja tu HARAM di dlm Islam, asobiyyah.. - Zul

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP