IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

ADUN barisan nasional PENDERHAKA KEPADA SULTAN..????

>> Saturday, January 22, 2011

Gua mengimbas kembali ketika awal mula bergoblog nih..., kalau lu orang rajin carilah entry2 lama berkaitan Raja atau Sultan... hahaha... ramai yang marah beb..., paling gua tak boleh blah... ada di antara komentar yang menulis;

"Lu kalau tak reti hormat Sultan, lebih baik bungkus kain baju pergi cari negara yang tak ada raja"... hahaha... ganas betul ayat diorang wa cakap lu...

Selebihnya lu orang layan jelah kat bawah ni... kalau tulis pun lebih kurang jer... penyampaiannya, tahap kemalasan gua dah sampai.... so.. gua kopi O' kow-kow punyaaa... hahaha

Sultan DK (Det Kerala).. hahahaha...
Tulang Besi mendapat maklumat Baginda Tuanku Sultan Selangor amat berkenan dengan cadangan pindaan Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor yang dicadangkan oleh Kerajaan PR pada 24 Januari 2011 ini.

Kerajaan PR Selangor tidak bercadang untuk membawa apa-apa pembaharuan. Hanya mahu mengembalikan peruntukan asal yang telah dirompak Dr Mahathir apabila beliau membuang kuasa Raja-Raja pada tahun 1993.

Pindaan ini seterusnya akan menguji kesetian UMNO itu sendiri. Samada mereka setia kepada BAginda Tuanku ataupun mereka setia dengan Mahathir bin MUhammad Iskandar Kutty.

Sultan Selangor ini lambang orang Melayu dan panji adat istiadat serta kekuasaan Melayu. Dr Mahathir Muhammad Iskandar Kutty pula bukan pun keturunan melayu. Atas sebab itulah beliau diberi gelaran D.K. untuk mengingatkan kita bahawa beliau bukan seorang Melayu.

Kalau UMNO menolak cadangan pindaan ini, saya mencadangkan supaya kesemua ADUN UMNO Selangor beli tiket kapalterbang dan terbang ke Kerala India. Ini kerana mereka telah membuktikan mereka lebih taat kepada D.K. berbanding Sultan Selangor yang menjadi Raja kepada orang Melayu.

Ataupun UMNO kena tukar nama dari Parti MElayu kepada Parti Mamak kerana ketaatan mereka kepada Mahathir yang bukan Melayu lebih tinggi dari ketaatan kepada Raja Melayu.

Sebagai penutup, Tulang Besi hairan mengapa Berahim Ali terpekik terlolong "membela" Sultan Selangor dalam isu perlantikan Khusrin Munawi. Kononnya beliau mahu membela Sultan Selangor yang beliau dakwa dihina oleh Menteri Besar Selangor atas suruhan Anwar Ibrahim.

Lupakah kita pada tahun 1993, selepas Berahim melompat dari S46, betapa nyaring dan lantang beliau memaki dan menista Sultan Kelantan sewaktu menyokong Pindaan Perlembagaan tajaan Dr. Maahthir Iskandar Kutty di dalam menghapuskan kekebalan Raja-Raja Melayu tempohari?

Apakah Berahim dan PERKOSA telah lupa sejarah Berahim dalam Parlimen sewaktu beliau menjadi ahli parlimen lompat bagi Pasir Mas pada tahun 1993 yang lepas?

Samalah macam UMNO yang terpekik terlolong kononnya PAS dipergunakan DAP tapi UMNO Selangor sendiri menggadai tanah rezab surau di Rawang pada Tauke.

Inilah yang dipanggil orang tua-tua sebagai "lidah bercabang". Sekejap kata lain, sekejap lagi kata lain.

Orang macam inikah yang kita hendak harapkan untuk membela orang Melayu?

Tulang Besi
So... kepada pencacai2 umnoapco yahudi laknatullah yang lidah bercabang talam lima enam muka, kulit muka tampal dengan kulit babi empat belas inci yang kononnya taat dan setia pada sultan/raja yang pernah meninggalkan komen sedemikian pada gua..., sekarang apa lu orang nak kata dalam isu pindaan Undang2 Tubuh Kerajaan Selangor pada hari Isnin ini.

hahahahaaaa.... adakah lu orang semua tak bersetuju....????

Kalau tak setuju... tolong bungkus kain baju lu orang semua dan pergi cari negara yang tak ada raja beb.... kah,,,kah...kah.... "Jangan Derhaka Pada Sultan".....  kah...kah...kah....

First sekali kena bungkus kain baju ialah Noh Omar.... muakakakaka.... weiii... berambus luuuu... dari Selangor nih.... PENDERHAKA KEPADA SULTAN SELANGOR...!!!!

1 IkutSukaLu...::

5sal,  Saturday, January 22, 2011 9:34:00 AM  

Salam bro Isa!Semalam wa ada baca dlm anak sg drhaka ada 1 mamat tu kata mamat Zahid komidi beli gak PHD kat UM,betoi ka dak tau la.wa lasa la lu pun kena ambik pot tentang ini punya mamat Zahid komidi ni,kat Pahang pung ada adun Sg Panching pun ada "MASTER"sedang dia lu tau cuma cikgu cabok ja.Siasat jgn x siasat ada berini ka?

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP