IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Santai... Malam Ini.

>> Tuesday, December 07, 2010

Jam 4.30am, tengah syok layan blog kawan2, pramugari gua bagitau dia terima call dari bapak dia... pak mertua gua laaaa..., memaklumkan bahawa bapak sedara dia dah dipanggil oleh "Ketuanan Semesta Alam"... seruannya dah sampai, innalillah.

Jam 6.45am, gua sekeluarga berkereta ke Ipoh, dalam 2 jam sampai destinasi, lihat orang ramai sedang sibuk dengan urusan jenazah. Bagi salam.. shakehand apa yang patut, mulalah interview sebab kematian. Standard ayat pertanyaan lazim bila dengar perkhabaran kematian.

Rupanya Pak Sedara (Pak Lang) pramugari gua, puncanya tengahari semalam terjatuh, lepas tu dah ok..., petangnya pula pening2 kepala dan anak2nya bawa ke klinik dan doktor arahkan pula supaya di bawa ke Hospital, sampai di Hospital Ipoh sementara menunggu giliran, beliau hendak ke tandas.. semasa dalam tandas beliau terjatuh lagi sekali... dan doktor sahkan dah padam secara mengejut.. akibat kompilasi jantung.

Thats it... kesimpulannya nak mati kat mana2 pun boleh mati, hanya penyebabnya jer.. yang menjadi spekulasi dan bahan cerita untuk seminggu dua..., yang penting Rukun Islam dan Rukun Iman melekat pada diri masing2... are you ready untuk menyahut seruan mengadap Ilahi??? hahaha...

Selesai urusan jenazah dan pengebumian, setelah orang ramai beredar 7 langkah dari kubur maka datanglah 2 malaikat... hahaha.. itu Pak Imam baca talkin tu yang cakap..., gua dengar jer... giliran gua dengan lu orang tak tau bila kan...???

Balik dari kubur.. gua tengok diorang dok bergebang sesama sanak saudara bla.. bla.. bla..., gua pulak cari bantal bantai tidoq sampai 3.00pm ngantok siioooottt...., jam 4.30pm gua gerak balik KL... ikut jalan lama sambil menikmati panorama suasana petang perkampungan di kiri kanan jalan... layan beb..

9.00pm, on komputer layan blog, dah satu hari gua tak tau apa info terkini. Manalah tau kot ada berita orang terjun dari tingkat 14 Plaza Mazalam lagi... boleh jadi bahan cerita blog ni. Dalam dok merayau terbaca kat blog Lan lisma... Ek-ele... si Zeti Akhtar Aziz mendapat Anugerah Tokoh Maal Hijrah 1432H.

Gua tak pasti... nak ketawa ke.. nak nangis ke... dan nak apa2 ntah... akhirnya gua ambik keputusan ketawa guling2 jelah dengan kebangangan orang yang membuat keputusan sehingga anak Ungku Aziz tu terpilih. Ntah apa kriteria diorang pakai gua pun tak tahu..., malas gua nak komen banyak... lu orang baca jelah kat blog beliau.

Yang pasti patut la.. pengamalan Islam di Malaysia ni menjadi haru biru dan cacamarba di sebabkan oleh puak2 bangang yang bercakap kononnya memartabatkan Islam... tetapi benda remeh macam tu pun diorang jadi bangang bin bingai melantun2... di manakah letaknya pegangan Islam mereka... wapuchitau...


Adalah menjadi satu kemestian "WAJIB" bagi setiap wanita akur dengan perintah Allah untuk memakai pakaian yang menutup seluruh badan kecuali muka, tapak tangan dan tapak kaki tanpa banyak alasan yang tidak ikhlas dan jika perlu termasuk juga mukanya.

Wallahuaklam.....

p/s: Gua tukarkan "Ketuanan Melayu" kepada "Ketuanan Semesta Alam" boleh kena tindakan ISA ke...??? Puak2 umnoapco haramjadah tu tak marah ke...??? hahahaha...

6 IkutSukaLu...::

sekamar rindu Wednesday, December 08, 2010 2:36:00 AM  

salam....


alfatihah...moga Allah swt mencucuri rahmat pada awrah..

** best ayat tuan,

"Manalah tau kot ada berita orang terjun dari tingkat 14 Plaza Mazalam".. mcm penah dengar je tempat tu...:))

Anonymous,  Wednesday, December 08, 2010 9:12:00 AM  

Bertudung tu bukan adat dia, tapi orang akan hormat dia kalau RM1.00=US3.10

Hashim,  Wednesday, December 08, 2010 4:40:00 PM  

Semoga tokoh hijrah tahun ni terbuka hati utk patuh dan taat pada Islam.

panel pemilihan mintak bertaubat...hangpa jadi talibarut utk tunjuk pada rakyat tanpa tudung boleh dapt anugerah.....nereka tempat palingsesuai untuk ahli panel ni...


Wak..

a[asal lu turun Ipoh tak call wa...boleh kita pekena nasi ganja..borak-borak gelak gelak kah kah kah..

budakbalun Wednesday, December 08, 2010 7:12:00 PM  

Ketuanan UMNO, Kehambaan rakyat bro!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP