IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Perghhh... Dah 16 Tahun Laaaa....!!! Dan Sejuta Pengunjung...!!!

>> Friday, December 24, 2010



Sembilan belas tahun yang lalu ada sorang awek praktikal kat company gua makan gaji dulu, baru join sebulan. Awek ni memang banyak langau yang kacau, tapi gua ushar dari jauh beb... tak berani nak tegur sebab gua allergic dengan pompuan... haremmmmm... kata abah gua.... kata tok guru gua... kalau nak rock... rock jugak... solat jangan tinggal.... gua ingat sampai sekarang...

Nak di jadikan cerita, pada malam "Annual Dinner Company" gua dengan kawan2 performed di pentas dari awal hingga akhir, masa tu gua main second lead guitar dan salah satu lagu seperti kat atas tu.. (tengah popular 1991) telah berjaya menambat hati awek tu selama 3 tahun hinggalah ke... hehehe... kat bawah ni... (p/s: tapi bila dikenangkan balik zaman tu... hahaha... jiwang siooootttttt.... hahahaha....)


Pejam celik... pejam celik... dari 24 Disember 1994 hingga kini dah 16 tahun gua bernikah dengan awek tu.... kini sebagai Pramugari gua..., tapi gua berasa macam bujang lagi... sebabnya Pramugari gua tak banyak songeh... segala urusan gua di luar rumah dia tak pernah kacau... gua balik lewat tengah malam pun tak pernah dia persoalkan... asasnya adalah....

Kepercayaan..... dan sikap berterus terang (jujur) dengan pasangan kita....

Jangan cuba2 nak berahsia dengan pasangan lu orang kerana kita harus percaya setiap ikatan pernikahan itu ada rahsianya dan hikmah di sebaliknya yang Allah jadikan samada kita sedar atau pun tidak. Samada diri kita mahupun pasangan kita mempunyai satu naluri atau deria ke enam jika berlaku atau ada sesuatu yang tidak kena dengan diri masing2.... betapa mendalamnya maksud hubungan pernikahan itu. Itu pesanan tok guru gua....

Hari ini genap 16 tahun ulangtahun pernikahan gua dengan isteri yang pertama gua nikahi...., gua tak berani nak sebut yang terakhir sebab tok guru gua kata tiada siapa yang tahu sekejap lagi apa akan terjadi... gua tak ada ilmu boleh tengok masa depan... tok guru gua pun takda ilmu tu... semuanya dalam urusan Allah... hahaha....

Birthday;
Esok pula dan seperti setiap tahun pada tarikh 25 Disember... sehinggalah dunia ini kiamat.... gua umumkan "Public Holiday" buat 1Malaysia dan 1Dunia.... sempena menyambut Birthday gua yang ke.... berapa eeekkkk...??? Huhhh... dah tua rupanya...

Gua ni kan makhluk yang PEMURAH, PENGASIH DAN PENYAYANG..., disebabkan oleh sifat2 Allah itulah malam ni seperti lazimnya pasti kami suami isteri akan kena pow dengan anak2 ajak makan luar....., diorang yang nak meraikan.... ayahanda dan bonda yang kena bayar...., takpaaaa.... tunggu lu orang dah bekerja nanti.... giliran kami pula pow.... anak2... hahaha.... tapi sampai hati ke.. nak pow anak2...????

Blog Sejuta;
Dan blog ini juga meraikan kunjungan pengunjung yang ke sejuta pada tengah malam tadi, kepada semua pengunjung dan followers blog ini gua ucapkan jutaan terima kasih kepada lu orang semua kerana setia melayari blog kurang ajar nih.... hahahaha... terima kasih banyak2....

Sebagai hadiah tanda sokongan kepada blog gua ini.... Jangan lupa cuti yang gua umumkan buat lu orang semua sempena Birthday pada hari Sabtu 25 Disember...  hahahaha.... SELAMAT BERCUTI..... raikan bersama orang yang lu orang sayangi....

30 IkutSukaLu...::

sekamar rindu Friday, December 24, 2010 1:12:00 AM  

salam..


tuan,

sekalung tahniah buat tuan....moga tuan sekeluarga dirahmati Allah swt selalu..amin..

ISA Friday, December 24, 2010 1:16:00 AM  

Sekamar Rindu,

Pantasnya...

Terima kasih dan semoga cikgu dalam RAHMATNYA juga.

PeNgEmiS dUniA Friday, December 24, 2010 1:31:00 AM  

tahniah ! tahniah ! moge ke akhir hayat , dunia akhirat :)

Prof. Era Pasca Friday, December 24, 2010 1:33:00 AM  

tahniah bro! n selamat hari lahir... bile nak bawak sy makan pizza.. hahaha

papagomo pengunjung dia da 2juta... makna nya da 2juta dia fitnah... haha anyway TAHNIAH lg sekali!

Art Pokon Friday, December 24, 2010 1:39:00 AM  

Salam Bro...

Jujur..ikhlas dan berterus terang adalah paling penring....tahniah

ISA Friday, December 24, 2010 2:17:00 AM  

Pengemis Dunia;

Thanks bro...

ISA Friday, December 24, 2010 2:18:00 AM  

baginda;

hahaha... gua dah umumkan cuti sabtu...

ok... pizza taman tun, gua belanja lu bayar... wakakakaaaaa...

ISA Friday, December 24, 2010 2:19:00 AM  

kpasu guy;

Betul tu... insyallah selamat... dunia akhirat.

Tok Likong,  Friday, December 24, 2010 3:19:00 AM  

salam..tahniah pakcik isa...muga diberi kesihatan yg baik oleh-Nya bg menjalani hari2 mdatang n dapat terus menulis..

Unknown Friday, December 24, 2010 4:28:00 AM  

Ho ho ho

lu suka wa suka jugak la.

Congrats!

Be happy, be wiser~

armal Friday, December 24, 2010 7:51:00 AM  

Tahniah bro.... sempena hari jadi bro yg entah keberapa tu gua doakan bro sejahtera suami-isteri dan anak-beranak. Selepas dari ini moga bro akan lebih kuat dan bersemangat lagi menghentam dan membelasah umnoapco yahudi jews laknatullah tu sampai dia berkubur tanpa berbatu nisan. Hahaha.....

mahaza Friday, December 24, 2010 7:59:00 AM  

kebenaran cuti umum seluruh dunia tu hak exklusif gua... mana boley curi beb. Walau gimana pun tahniah ulangtahun perkahwinan serta kelahiran - tapi tak aci la... in advance plak.... ha ha ha

A Mum Of Three Mohd Friday, December 24, 2010 8:22:00 AM  

Salam Isa,

Happy anniversary and Happy besday!!

Semoga kehidupan u sekeluarga dirahmati Allah SWT selalu dan semoga u bahgia bersama pramugari serta anak-anak sampai ke syurga, insyaAllah.

Stay cool, be cool..
Chao!!

Kerajaan Rakyat Friday, December 24, 2010 8:35:00 AM  

Salaam saudara Isa,

Tahniah! Semoga berbahgia dan sentiasa dalam dakapan kasih dan redha Allah swt.

ReJaM© Friday, December 24, 2010 8:54:00 AM  

Dalam rock ade jiwang bro! hahaha... semoga kekal bahagia...

Abang Chot,  Friday, December 24, 2010 10:34:00 AM  

Bro selamat panjang umur , murah rejeki... nampaknya lu dah makin tua... tapi hati lu takkan tua tua kan... waa caya luuu bro , selamat berjaya dunia-akhirat...

sebokmama Friday, December 24, 2010 2:09:00 PM  

tahniah bro...gua ni hari2 baca lu punya blog gua atas pagar bro cos gua pun baca blog gomen jugak...peace utk semua...

ISA Friday, December 24, 2010 2:18:00 PM  

Tok Likong;

Lu panggil gua pakcik...???
Gua panggil lu Tok...
Gua lagi muda beb...
hahaha....

Thanks bro...

ISA Friday, December 24, 2010 2:20:00 PM  

Hanz Newman;

"Ho..Ho..Ho..." tengah malam ni dia naik basikal ronda 1Malaysia...

TQ bro....

ISA Friday, December 24, 2010 2:21:00 PM  

armal;

hahaha... umnoapco berkubur tanpa nesan...???? Lu lagi ganas beb...

Apa pun terima kasih bebanyak...

ISA Friday, December 24, 2010 2:24:00 PM  

mahaza;

woiiittt... lu pun krismas jugak ke...?

gua taknak rebut2.. apa kata kita share jelah hak exklusif tu... dengan santa claus wakakaka....

In advance..? pasal gua tau lu akan tuntut hak lu... hahaha..

ISA Friday, December 24, 2010 2:26:00 PM  

M3M;

TQ Mum... and you too "Stay Cool n Be Cool"

Kirim salam kat F3M.. adiosss...

ISA Friday, December 24, 2010 2:27:00 PM  

Kerajaan Rakyat;

W'Salam bro... dan Salam kembali,

Same to you.... jangan garang sangat... hehehe..

ISA Friday, December 24, 2010 2:28:00 PM  

Rejam;

hahaha... itu yang buat gua ketawa sorang2 nih... terkedu pun yeaaa jugak... kih..kih..kih...

ISA Friday, December 24, 2010 2:29:00 PM  

Abang Chot;

TQ bro... wa caya lu too... moga lu pun selamat jugak... dunia akhirat...

ISA Friday, December 24, 2010 2:30:00 PM  

Sharouk;

Kalau sejuta hengget syok jugak kan....

ISA Friday, December 24, 2010 2:33:00 PM  

sebokmama;

First: Terima kasih atas ucapan, hadiah takda ka...??? (dialog AR Tompel dalam Ahmad Albab)

Second: Atas pagar lagi bagus, macam gua jugak... check n balance tu penting. Maklumlah diorang tu semua berpolitik ada masyukkkk... kita apa dapat...??? Kecuali mengunakan AKAL yg ada untuk mencari yang terbaik...

Anyway peace to you too....

Pengasas Friday, December 24, 2010 6:02:00 PM  

Salam ISA,
Happy InaiBerseri and Happy BirdDay. Semoga lanjut usia, tidak nyanyuk, tapi berbahagia selalu.
Nampaknya ada peluang makan free ni ...?

nhracing Friday, December 24, 2010 9:08:00 PM  

B4 d clock strikes 12 let me tell u know that,,, lu semakin tua bro..

Happy besday bro..
Semoga Berbahagia Dunia Akhirat..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP