IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Menang Bola Pun Isytihar Cuti Ke...????

>> Thursday, December 30, 2010



KUALA LUMPUR, 29 Dis – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak malam ini mengisytiharkan Jumaat ini sebagai cuti umum bagi meraikan kejayaan sulong pasukan bola sepak kebangsaan pada kejohanan Piala Suzuki AFF. – Bernama
Ini yang buat gua bengang nih.....!!!!

Letih... aaarrrr... macam ni bro... asyik cuti jer.. memanjang, dah la Malaysia nih banyak sangat cuti... rugi aaarrrr... gua macam ni...!!!!

Gaji pekerja jalan beb... dalam sebulan berapa banyak cuti daaa.... para pekerja syok aaarrr... majikan garu kelapa....??? Sales tak masyuk... macam mana nak cover nih... 1 hari cuti berapa banyak gua sudah rugi.... hampeh betul aaarrrr....

Bola... bola punya hal laaa...., sampai kacau periuk nasi gua dan majikan2 lain apa hal...., lain kali lu isytiharkan cuti sebelah malam jer... siang orang boleh kerja beb... lu memang suka bikin spoiled laaaa....

Lu macam tak paham... standard bolasepak malaysia, menang sekali menyalak setahun.... lepas tu senyap bertahun2..., Gilerrrr... aahhhh.... lepas ni lu orang tunggu lagi 15 tahun pulak baru dapat cuti free camni...

Wooiittt... Najib, lain kali lu bagi cuti kat skuad bolasepak tu jer...., yang penyokong kat depan TV tu... apa barang nak enjoy cuti sama... bila menang puji melangit... bila kalah kutuk kow-kow...

Apasal lu orang gelak2 kat gua.... lu orang seronok aarrr.... dalam sebulan banyak cuti... gaji dapat penuh... kerja ntah apa-apa.... tak produktif langsung....

Kalau gua minta ganti rugi hilang Pendapatan Syarikat pada hari Jumaat ni dari keraaaajaan bn boleh ke...??? Lu sanggup bayar ka...??? Macam mana nak merangsang ekonomi negara kalau dah banyak cuti dalam setahun....

hahahaha.... gua dah dapat ide.... gua nak desak kerajaaaaan bn... untuk gubal akta pekerjaan 1995, setiap cuti yang tidak di gazetkan adalah hari cuti tanpa gaji... baru adil dan saksama kepada majikan dan pekerja... amacam...????

22 IkutSukaLu...::

Isa Thursday, December 30, 2010 2:49:00 AM  

So many times I've been lost
And blinded by the light, caught up in a maze
Now I feel just like a wolf
Who forgot how to fight and frozen by the haze

I was a hungry mean beast
I would never be satisfeid
Always looking for the next feast
Waiting for the next ride

Like hell, I'm gonna do it, like hell
Like hell, I'm gonna rock you, like hell
Like hell, I'm comin' at you, like hell
Like hell, I'm gonna shock you, like hell

Just one more sip to ease my thirst
Another for the fire that's all that I need
The time has come to break the spell
Or give in to desire there ain't no in between

No I won't stay and take it
Get caught up standing still
Looking for a way to shake it
Looking for the kill

Like hell, I'm gonna do it, like hell
Like hell, I'm gonna rock you, like hell
Like hell, I'm comin' at you, like hell
Like hell, I'm gonna shock you, like hell

No more hiding in the shadows
Runnin' from the fight
No more cryin' when the wind blows
Howling at the night

Like hell, I'm gonna do it, like hell
Like hell, I'm gonna rock you, like hell
Like hell, I'm comin' at you, like hell
Like hell, I'm gonna shock you, like hell

New Hope Thursday, December 30, 2010 4:03:00 AM  

salam,

dorg tu bela biawak hidup dtg kerja sedikit gaji dan imbuhan maw bnyk mna dorg tahu susah senang cari duit sbb tu pelabur lari cuti umum bnyk triple pay!!!

DEMI KELANSUNGAN KETUANAN MELAYU

Anonymous,  Thursday, December 30, 2010 6:52:00 AM  

bodoh punya najib...lain kali bagi doremon kat rumah tu cuti sudah ahhh....macam la hebat sangat bola mesia ni...habis tu kalau cuti...budak nak masuk darjah satu tak yah gi sekolah ka??? otak tak dak...

lumut Thursday, December 30, 2010 7:10:00 AM  

wahai penghuni blog ini...

aku nak cakap terima kasihlah byk2 sbb up kan entry tajuk ni...jauh didalam sudut hati aku niiiii.....aku memang nak je tulis entry pasal mende ni...

come on la malysia...maish tak berubah...maaf aku nak cakap...mentaliti malaysia tetp same....buatlah bangunan setinggi mane skalipon..tp akal fikiran tak penah nak tinggi...

kalau nak bandingkan malaysia dgn negara lain..aku berani ckp malaysia terlalu byk cuti...mungkin juga isu malaysia punya 3 kaum y berbeza dan mahu saling menghormati but then kalau dah menang bola pon nak cuti....

apehal??

come on bukan cmni caranya nak maju...ape bg cuti dekat rakyat igt rakyat sume nak pergi sepak bola la??

heh

Jundi Ummah Thursday, December 30, 2010 8:26:00 AM  

ni apa kes ni? apa masalahnya cuti hari JUMAAT? bagus la....isu tk bagus la..

zalizalu Thursday, December 30, 2010 8:57:00 AM  

aku kat pantai timur... jadi tak de beza pon cuti ke tak.. memang dah ari jumaat cuti... hahahahaha....

lagipon syarikat aku hanya cuti ari jumaat...

cuti banyak2 rugi oo0o.. tender tak masyukkkkkk

kasut ku larrie Thursday, December 30, 2010 9:22:00 AM  

kelantan menang piala msia dapat cuti kenapa tak bising...hal macam ni pun nak jadi isu...ntahhapa...mengada betul laaa...

kasut ku larrie Thursday, December 30, 2010 9:23:00 AM  
This comment has been removed by the author.
Anonymous,  Thursday, December 30, 2010 9:33:00 AM  

Alaaa..xperlu bising lah....Kerajaan Kelantan yg diagung2kan pun bagi cuti jgk bila Pasukannya menang Piala Malaysia...eh, tahun lepas, masuk final pun dh bagi cuti..........

Hafiez Thursday, December 30, 2010 9:36:00 AM  

aku suka sngt cuti ni. cz aku pn mkn gaji jek.

Tp yg wat aku begang ni. ape cter cuti ari jumaat. aku dok ganu ni bukan rakyat malaysia ke. PM ni pn 1. ckp je 1 malaysia. tp bab cuti ni, knp 2 negeri ni terkecuali. 1 malaysia la sngt. ckp x serupa bikin lngsng.

Hafiez Thursday, December 30, 2010 9:38:00 AM  

weiii tnpa nama. tu negeri. ko dok johor ke. sbah ke. ape kes nk cuti cz kltn yg mnng.

Kerajaan Rakyat Thursday, December 30, 2010 10:35:00 AM  

Salaam bro,

setiap cuti yang tidak di gazetkan adalah hari cuti tanpa gaji... baru adil dan saksama kepada majikan dan pekerja... amacam...????

~~ Ini saya SETUJU sangat!!

Anonymous,  Thursday, December 30, 2010 10:50:00 AM  

Bro,

Kan Najib nak jadikan Msia hub HIBURAN...so, sebarang kejayaan dr segi hiburan MESTI dirayakan..Beri cuti adalah salah satu cara merayakan HIBURAN ini..agar seramai mun gkin dpt join dia dlm Neraka...

Anonymous,  Thursday, December 30, 2010 11:13:00 AM  

kira duk cuti ja mcm mana nk maju, jepun dulu kena bom mereka kerja bagai nk mampus utk bangunkan negara, dah la cuti banyak,tu tak kira cuti sakit lagi..kena buat sistem ada kerja ada gaji br org x buat meragam asyik mintak m.c ja..

Anonymous,  Thursday, December 30, 2010 6:33:00 PM  

apa masalah dgn cuti???klu najib bodohn.ajis pun sama bodoh nye.. N.ajis pun bg cuti gak bl kelantan menang piala malaysia...org terengganu sila check kenyataan suk trg dalam web site kerajaan negeri..

pakatan weng,  Thursday, December 30, 2010 9:00:00 PM  

Klakar ler org pakatan nih, Kelantan menang bola Nik Aziz bg cuti korang tak bising pon kelantan kurang produktiviti.
Biol la mangkuk pakatan ni.
Bagi cuti salah, suruh kerja malas..

Anonymous,  Thursday, December 30, 2010 11:10:00 PM  

come on
jepun lagi byk cuti drpd malaysia,tahu?

Anonymous,  Thursday, December 30, 2010 11:29:00 PM  

PR terdiri dari orangx2 bodoh piang..bingai tahap tak boleh dihajorrr..salah org pandai je ..salah sendiri..buat le tahap bodoh kau org tu

Wake UP! Thursday, December 30, 2010 11:33:00 PM  

kau pegilah kerja kalau tak mau cuti. dah kau ni pekerja contoh kan?

Anonymous,  Friday, December 31, 2010 12:29:00 AM  

M'sia menang piala aff patutnya beri sokongan.. evenkalah pon bg sokongan.. klu dah menang pon korg xsupport,ble kalah lg korg hentam so sape yg xbetul sbnarnye?? sape lg yg nk support team m'sia klu bukan org m'sia sdri?? ada pikir ka??

psl cuti.. pak nik pon dah ishtihar ahad cuti sempena kmangan team m'sia.. nape xkutuk pak nik plak?? adil ke mcm tu?? hahaha.. berat sblah adalah tidak baik utk ksihatan anda.. renung2kanlah..

Anonymous,  Friday, December 31, 2010 1:39:00 AM  

Kelantan masuk final 2009, dapat cuti sehari.

Kelantan menang Piala malaysia, kerajaan Pok Nik bagi cuti sehari.

so, jom tibai pok nik pulak ada berani wahai penjilat tegar?

double standard.. mentang2 cuti jumaat 31/12/2010 diumumkan oleh Najib terus gila meroyan geng pembangang.. ka..ka..

Ahmad Friday, December 31, 2010 3:28:00 AM  

KELANTAN MENANG PIALA MALAYSIA HARI TU PN NIK AJIS BAGI CUTI WOI..DULU TERENGGANU MENANG PIALA MALAYSIA PN HJ HADI BG CUTI. NK CKP TU CERMIN LA DIRI TU DULU. LU KALO XRETI MAIN BOLA N XDE SEMANGAT PATRIOTIK, LU XNK CUTI LU PNYA PASAL LA..CETEK AKAL BETOL.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP