IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Zaid Ibrahim... Apa Sudah Jadi Bro...???

>> Monday, November 08, 2010


Perghhhh.... hentakan demi hentakan kepada PKR, menambahkan lagi persepsi buruk penyokong bawahan terhadap parti ini....

I wish to announce my withdrawal as a candidate from the contest of Deputy President of Parti Keadilan Rakyat and my resignation from all posts held in the party.

I was offered to join this party under the belief that I could promote enlightened and progressive politics; nurture and develop principled political values and culture that I consider indispensable to the development of democracy and good governance in this country. I was mistaken.

Over the course of the party elections, events have shown that the leadership actively condones malpractices and electoral fraud to achieve its designed objectives. I am certain that any political party with such hypocritical and false values will not be able to offer meaningful reforms to the people of this country.

I have made this decision because there is no attempt on the part of the party leadership to address the various issues of manipulation and unfair electoral practices, although these issues were raised repeatedly.

I wish to thank all the members who have supported me and placed their faith in the cause of reform. It is of utmost disappointment that I am unable to continue in this flawed election process. I remain committed to the Opposition’s cause and will continue to speak about the issues of the common people. Together, we will continue our unabated struggle towards a better government for the people.

Finally, I hope those adoring fans of Anwar Ibrahim will no longer regard me as a “spoiler” standing in the way of their march to Putrajaya. I wish them well.

ZAID IBRAHIM
MONDAY, 8 NOVEMBER 2010
Masih ada lagi yang hendak menafikan kepincangan dalam PKR...????

Lu fikirlah sendiri...., cakap lebih2 nanti dikatanya blogger semuanya JAHAT....  suka buat fitnah... ha..ha..ha.... lu sendiri mau ingat laaaaa....

9 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Monday, November 08, 2010 8:08:00 AM  

ternyata zaid seorang yg mudah kecewa , masa duduk dalam umno pun pernah kena ternyata zaid mmg layak untuk 3rd force, mungkin zaid dah nampak nk kalah hahahahha, apa pun aku rasa kehilangan zaid ini tiada membawa kesan besar pada pkr

selenggara terowong,  Monday, November 08, 2010 8:13:00 AM  

Isnin, November 08, 2010 8:08:00 AM

Bersangka baiklah.

Abang Chot,  Monday, November 08, 2010 8:14:00 AM  

Gua tabikk sama lu Zaid. Seperti kata anda teruskan perjuangan yg. berterusan untuk sebuah kerajaan yang lebih baik untuk rakyat , itu yg kami dikalangan rakyat ini sentiasa mengharapkan.

zack,  Monday, November 08, 2010 8:31:00 AM  

andai kata azmin cuba melawan wan azizah pun untuk jawatan timbalan atau presiden pun akan kena nasib macam zaid , ahli prk lebih layak menilai situasi pemimpin mengikut lama dan jasa serta rekod, zaid mmg bagus tetapi gopoh utk naik, kata jawatan timbalan presiden tak kuasa dan tidak mahu merebut jawatan tetinggi dalam pkr

otaklunyai Monday, November 08, 2010 9:23:00 AM  

Itu sebabnya tidak keterlaluan jika kita mengatakan dalam 26 juta rakyat malaysia hanya ada segelintir sahaja manusia yang berjiwa pejuang seperti Anuar Ibrahim... Zaid kena faham bahawa sumbangan orang2 berilmu sepertinya amat diperlukan dalam perjuangan Pakatan yang baru berusia setahun jagung. Memang banyak masalah yang perlu diperbetulkan dalam Pakatan kerana Zaid kena faham bahawa orang2 yang didalam Pakatan itu sendiri adalah orang2 yang telah dididik secara songsang dalam berpolitik oleh umgok termasuk beliau sendiri. Jadi kalau zaid mengharapkan sesuatu yang drastik dari Pakatan dengan segala macam pengkhianatan dan sabotaj dari umgok laknatullah beliau silap. Beliau bukanlah seorang yang berperinsip atau fahan dengan apa yang diperjuangkan.. beliau sebenarnya masih lagi tidak ikhlas 100% dalam perjuangan dan mungkin dalam hati kecil zaid, beliau masih lagi berharap sesuatu yang peribadi dalam perjuangannya biarpun dalam bentuk sanjungan atau pujian dari ahli parti.

Zaid sepatutnya berfikir dengan ilmu yang ada padanya bagaimana untuk mengatasi masalah dalam Pakatan yang mana beliau sendiri sedar dan tahu masalah yang melanda itu seperti yang beliau sebutkan.

Susahlah kalau semua pemimpin nak merajuk... senang sangat nak berasa hati dan kecil hati bila sesuatu perkara berlaku tidak mengikut apa yang diharapkan. Beliau sepatutnya memandu dan merancang hasil untuk beliau dan Pakatan perolehi dalam konteks rakyat.

Ini sikit2 merajuk, sikit2 merajuk dan cari publisiti, buat kenyataan keluar parti, tetapi dalam masa yang sama buat kenyataan akan terus berjuang demi perinsip. Ini semua kata2 kekecewaan dari seorang pejuang yang telah putus asa yang akan merosakkan orang lain. Zaid telah membuka peluang kepada musuh Pakatan untuk bertindak dan dalam masa yang sama zaid dapat memuaskan hati dan melepaskan sakit hatinya melalui cara itu... tanyalah hati kecil sendiri zaid.. betulkan... kamu lemah zaid.

Zaid pun nampaknya mempunyai mentaliti yang setaraf dengan rakyat biasa... mungkin sedikit atas tetapi tidak cukup untuk membawa aspirasi perjuangan untuk menentang kezaliman yang telah bertapak dalam negara ini selama 53 tahun.

berfikirlah guna otak yang Allah beri bukannya guna kepala lutut wahai Zaid Ibni Ibrahim..

Hanya perjuangan kerana Allah S.W.T dan AgamaNya sahaja mampu bertahan kerana perjuang itu diasaskan oleh Keimanan kepada Allah S.W.T. bukan kerana manusia dan nafsu sendiri.. ALLAH HUAKBAR!!!

MOH KEMBARA Monday, November 08, 2010 10:02:00 AM  

Salam, kalau takut dilambong ombak, jangan berumah ditepi pantai...eh betoi ke? Hmmm cam main tarik tali...bosan arr. Apa nama berjuang cam ni.

cicit ngah layor Monday, November 08, 2010 10:57:00 AM  

Presiden,penasihat,jangan berpelok tuboh dalam perkareini.Timbalan..tak payah tanyer ler..dah teghang menyokong lwn Zaid.Pader paham teman,sokong ni sbb sayang.Ghomah teman dikampong tu pon kener pakai penyokong sbb dah sengat nak ghontoh.Kalau tak dibuboh penyokong,dah lamer dah ghomah tu menyembah bumi. Kiter kener sedor,musuh kiter sentiaser menunggu peluang.sekaghang peluang demer dah semakin luaih.Biler meletop jer kes Zaid ni,komer tengok aper akan jadi dgn parti komer.Betoi ler kalau Zaid tak ader dalam parti,tak menjadi kudis pader komer.Tapi ini memudahkan musuh komer untok bertindak.Jangan buang begitu jer rungutan ahli..dengor ler dan bertindak ler..Mustafa dah meghongot,Nurul dah meghongot dan ghamai lagi dah meghongot..aper jadi dgn ghongotan demer..? bertindak ler..bukan becakap dgn menafikan jer.Tapi kalau komer dah meghaserkan komer dan geng komer dah kuat dan dah pasti kePutra Jaya lepaih PRU 13 ni,terpulang ler pader komer.Tepok dader tanyer selegher.

Kerajaan Rakyat Monday, November 08, 2010 12:28:00 PM  

Hip hip horry!!

Azmin akan bawa PKR ke Putrajaya.
Azmin akan bawa rakyat melancung.
Azmin akan bawa perubahan besar.

Ke Putrajaya, kita melawat masjid.
Melancung, naik motor, minyak mahal
Perubahan besar, Shamsidar tambah cun.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP