IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pasiaq Rebus...???

>> Monday, November 29, 2010

Itu hari aku ada pi minum pagi kat warung Pak Zaid Rileks. Masa aku pi tu ada satu meja tengah dok hangat berdebat atau bertengkaq atau berbalas pantun aku pun tak tau tapi memang hingaq kat warung tu. Ni aku cuba imbas semula apa yang mamat tu yang dok hingaq macam halilintaq pagi tu.

Aku dah habaq! kat hangpa perkara ni mesti berlaku punya, hangpa tak percaya. Aku kata dah awai-awai lagi dulu masa sebelum piliharaya lagi hangpa degil, ketegaq!!! kering tak mau dengaq cakap aku. Sekarang hangpa tengok!!!, sapa yang dok merana??? Habis Din Ketaq, Pak Leman, Khair tokey tempe habis ramai lagi dok kena bahana. Habis tanah depa kena bahana!!!

Sekarang macam mana?!! Aku dah habaq dah depa bukan pandai pun nak pi urus kerja ni semua depa takda pengalaman. Depa tau hingaq aja. Dulu tak jadi lagu ni. Elok takda masalah. Sekarang hangpa punya pasai, ada sedara kita dok merana. Hangpa tengok sapa nak bagi ganti rugi pada kengkawan kita yang kena kesan dari ketidakcekapan puak-puak nun tu??..!!!

Awat la hangpa tak mau dengaq cakap aku dulu. Aku kata dah kat hangpa kan. Jangan silap langkah nanti hangpa menyesal. Laaa.... hangpa tengok dah... kan betui ka tak betui cakap aku dulu tu....

Aku rasa hangpa elok pikiaq abis-abis nak buat lagu mana nak kasi selesai masalah ni. Masa dah dekat dah. Aku malas nak bagitau hangpa. Nanti hangpa cakap aku lebih-lebih pulak. Hangpa pikiaq sendiri noooo.. nak pilih sapa bila tiba masanya!! Hangpa kena ingat!!! jangan sampai kena jerat 2 kali tempat yang sama. Ingat cakap aku ni!!!


Dalam masa dok hebat berpidato mamat tu, Pak Zaid mai hantaq oder depa tu semua. Pak Zaid dengan selamba sambil dok bagi oder depa tu, bagi sikit tazkirah kat mamat tu...

Amboiiii...!!! hang hebat nooo..!!! Cerita pasai apa? Pasai pasiaq yang kena korek pagi petang siang malam kat kawasan kampung kita ka?. Oooo lagu... tu...hang tau lama dah ka??!! Betui ka ni semua kheja Ketua kampung kita yang baru tu???

Ni... Man press!!! aku nak habaq kat hang dengan hangpa semua ni... Hangpa janganlah jadi macam kayu reput!! Hangpa ni semua terpelajaq, ada akai, boleh pikiaq sendiri. Hangpa yang sekolah belajaq ilmu hisab guna bahasa inggeris ni hangpa mesti pandai kirakan?? Hangpa jawap sendiri soalan aku ni.

Agak-agak hangpa tok ketua kampung kita yang baru tu dah berapa lama dok jadi ketua kampung? Dah 50 tahun ka? Tu lubuk pasiaq yang hangpa dok nganga dengaq cerita si Man press ni tiba-tiba jadi lagu tu ka? Hangpa tak sedaq ka hangpa masa kecik dok belari bogel depan warung aku ni, masa tu hangpa tak ingat ka lori pasiaq haramjadah tu!!! dok pulun semacam laju depan hangpa???

Hangpa ingat 4 biji tasik tu tiba-tiba saja dok ada dekat kampung kita ni?? Bukan ka tu semua bekas tasik korek pasiaq!! Hangpa kalau nak tau cerita sebenaq, tanya orang kampung ni yang dok idup dari 50 tahun lampau. Jangan mudah sangat dok percaya cakap hingaq!!! bingaq!!! si Man Press ni...

Man! hang tak payah nak kelipiaq depa ni semua kat warung aku ni. Dari kecik aku yang dok ligan hang keliling kampung, hang tak ingat ka??. Hang nak cakap tu tengok-tengok sikit Man. Aku tau Man berapa persen hang dapat dari projek sedut pasiaq tu. Hang hingaq pagi-pagi ni pun bukan pasai apa sebab dah lama tak dapat persen sejak ketua kampung baru ni ambil alih.... Hang pun jenih mentekedarah pasiaq gak Man!!!.

Tak payah kelepiaq!!! depan aku laaaa. Nah!!! ni special aku buat untuk hang...!!!! Pasiaq Rebus!!! Makan laa.. kan hang biasa makan persen pasiaq ni.....!!!

Woiii!!! apa ni Pak Zaid!!.... hang bagi aku apa ni??!!!..

Mmmm... macam tu la lebih kurang apa yang aku dengaq kat warung tu. Hangpa pikiaq sendiri nooo. Tak kan tak faham dah besaq panjang dah semua noo...!!!!


Dipetik dari email.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP