IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Galas Di Rancang Supaya Menang.

>> Saturday, November 06, 2010

Malam tadi angin kuat betul... gua ingatkan nak ribut taupan dah, tapi takda hujan pulak... hanya rebas2 jer...., dalam dok melepak layan kepala.... Tengku Razaleigh call gua ajak pekena teh tarik kat de'mimpi hotel..., gua pun sarung baju... terus keluar... frust.....

Sesampai jer gua... kat lobi hotel tu... gua tengok member baik punya santai dengan beberapa orang yang gua sendiri pun tak kenal beb...., setelah gua diperkenalkan oleh beliau dan bersalaman dengan rakan2nya... kami pun berbual macam biasalah....

Dah lama borak ombak.... gua pun selitlah soalan Galas dan punca yang membuatkan BN menang, ketawa besar pulak dia... hahahaha..... kah..kah..kah...

Katanya..., setelah sekian lama apa projek dan pembaharuan yang Kerajaan Kelantan berikan kepada penduduk Galas sebelum ini, dan dia sendiri pun tahu kekangan kewangan negeri Kelantan serta peruntukkan negeri yang disekat oleh Kerejaaan Persekutuan.

Kebetulan pula adanya PRK di Galas... maka ibarat seperti durian runtuhlah, penduduk Galas mahukan perubahan dan kemajuan, cuba tengok apa yang BN janjikan sepanjang PRK... projek PPR, projek wi'fi dan macam2 lagi...., jadi pengundi Galas rebut peluang ini sebaik mungkin, dan BN harus mengotakan janji-janji mereka... sebelum PRU-13 nanti.

So... gua tanya lagi... adakah pada PRU-13 nanti BN akan mengekalkan kerusi Galas..???

Itu tak pasti... PRK dengan PRU dua perkara berbeza... kemungkinan besar pengundi so... and...so..., yang pasti kawe dah dapatkan apa yang sepatutnya untuk Parlimen kawe.... hahaha...

Beliau bangun bersalaman sambil senyum simpul... senyuman yang penuh dengan tanda tanya bagi gua... hehehe...., Ku Li menuju ke keretanya... dan gua pun blahhhhh... kami sama2 meninggalkan De'Mimpi Hotel... dengan makan minum di taja oleh PA Ku Li.

p/s: Galas sebenarnya telah dirancangkan supaya BN akan menang... demi kemajuan DUN tersebut.

13 IkutSukaLu...::

adf55650 Saturday, November 06, 2010 10:41:00 AM  

Ha ha ha jadi macam WWE lah ni. Kalau dah kalah tu terima saje la. Xpayah nak spin bukan2.
Tapi ape pun PRK kali ni gua respect penyokong PAS. Walaupun bising tapi tak ade kekecohan sirius. Ade le macam manusia sikit.

baginda® Saturday, November 06, 2010 10:50:00 AM  

ada terpikir gak... sebab byk orang habaq mmg nak bg menang kat Kuli bukan BN... sbb kuli... tapi ini bukan mimpi betul2 punye... :P

Pak Oncu Saturday, November 06, 2010 10:56:00 AM  

adf55650 ... apakah penyokong BN macam orangUtan ke ???

adf55650 Saturday, November 06, 2010 11:11:00 AM  

Aik.....Pak Oncu....puji pn marah?
Semasa di Bagan Pinang tempoh hari saya berdiri di sebelah sepasang pelancong asing. Saya terdengar seorang darinya berkata "Those monkeys on the hill must be the Islamic Party".....walaupun sy bukan ahli PAS tapi terase amat pedih mendengarnya.

Anonymous,  Saturday, November 06, 2010 11:43:00 AM  

apa orang pas bukan manusia ka...atau pun hang memang dari keturunan kera kerana baru kenal manusia...

Anonymous,  Saturday, November 06, 2010 12:16:00 PM  

adf55650 ni sebenarnya DAJAL sebab mata dia satu je...

kata2nya hanya untuk menyesatkan...

jadi kita semua harus berwaspada dengan makhluk begini...

adf55650 Saturday, November 06, 2010 12:43:00 PM  

Ikut lagi fatwa2 songsang. Dajal pun x kenal.
Tp dari satu sudut bagus jugak. Kau sorang je dah pernah tgk Dajal. Orang lain belum lagi.
Saya tak kata orang PAS bukan manusia tp perangai tu....semasa mana2 PRK sebelum ni terlompat2, terjerit2 dan memaki hamun. Malu la sikit. Ingatlah bahawa korang bawa lambang Islam.
Adakah yang saya katakan ni tak betul? Secara jujur cuba reflek kembali.
Kes makcik pukul Puteri UMNO tu ape hal? Malas nak sebut tadi tp korang pakse jugak sebut. Sorry.

sham,  Saturday, November 06, 2010 1:25:00 PM  

SALAM:stahu sy yg tlompat n tjerit2 org UMNONGOK jew

APA Saturday, November 06, 2010 2:34:00 PM  

Cerita kelakar hujung minggu.Klu dh rancang bagi je lah walkover..

Isa Saturday, November 06, 2010 3:30:00 PM  

APA;

Kalau bagi walkover, takdalah taburan janji2 manis dan projek yang telah lama dirancang oleh bn...

lembabnya pemikiran lu..

MC_Shaharul Saturday, November 06, 2010 6:35:00 PM  

ehhhh btl la kata lu adf..penyokong2 BN baik2 sume,penuh dgn sopan santun n adab budi pekerti melayu,tgk jer dari pkaian puteri2 umno n wanita umno,penuh keayuan n budi pekerti,klu masuk gadis melayu di tv9 mesti monang punyolah...

semasa berkempen plak sume penyokong2 BN n UMNO beristighfar serta berzikir mengikut imamnye masing2..xde sedikit pn kata kotor yg keluar dari mulut2 mereka...

begitu jg dgn mat2 rempit yg diupah sumenye berkopiah n melilit serban di kepala2 mereka,mereka cuma duduk n diam serta bernasyid lagu umno scara beramai2,tidak kelihatan dah pertunjukkan lucah seperti menunjukkn bontot2 mereka kpd penyokong2 pas,rambut mereka dah xde dah yg bermcm2 colour sperti warna2 bulu ayam...

yup sungguh bersopan santun penyokong2 UMNO N BN...cayalah lu adf55605...

cicit ngah layor Sunday, November 07, 2010 1:06:00 PM  

adf55605.. Ader ker disebabkan org putih tu menyebut org pas tu kegher,maker miker teghuih mengiktiraf aper yg dier sebut tu?Kosongkan otak tu dulu...lepaih tu kalau miker nak iktiraf juger aper yg dier sebut tu,sah ler miker dah dapat satu panggu.Miker memang pandaaaiiii!!!!

adf55650 Sunday, November 07, 2010 1:47:00 PM  

Moral nya di sini mudah aje.
Jaga lah tatasusila kita. Hentikanlah caci mencaci sesama Islam. Berhemahlah, jgn terjerit, terlolong, Politik adalah fahaman masing2. Islam tetap sama.
Tak perlu membuat provokasi dan makian yang bukan2.
Sebagai pembawa nama Islam, tunjukkanlah tatasusila yang elok. Pukul memukul dan membaling objek bukan ajaran Islam.
Komen orang asing tu adalah berdasarkan pada apa yang mereka lihat. Mereka bukan faham dan mengikuti perkembangan dgn mendalam.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP