IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Baiknya Boss Ni..

>> Friday, November 19, 2010


Seorang Boss entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada suatu hari. Sesiapa yang nak minta balik 5 jam lebih awal hari ni.. dia bagi. Tapi alasannya hanya satu jer... boleh guna. Haaaa!!!

Alasannya mestilah pasal Sembahyang/Solat SAHAJA...!!!

Tau-tau jer.. macam tu ada empat (4) orang pekerja bawahan datang berjumpa dengan Boss ni.., nak ambil peluang balik awal dengan alasan tersendiri...;

Mula-mula seorang kerani biasa;

Kerani: Boss, buleh saya pulang awal? Saya balik nak solat kat rumah boss, boleh tak?
Boss: Tak boleh!!! Kat sinikan ada surau, sembahyang jemaah kat surau ni lagi banyak pahalanya!!!

Kemudian, datang pula seorang supervisor;

Supervisor: Saya bulih balik awai kut Boss?
Boss: Hang apa pasai??
Supervisor: Saya nak balik tengok anak saya sembahyang Zohor ke tak? Ntah-ntah dia ponteng...
Boss: Tak boleh balik, hang telefon saja bini hang suruh dia tengok!

Pengurus Syarikat pula mencuba nasib;

Pengurus: Boss...!!!
Boss: Ha, pasal pulak ni?! Nak balik awal jugak ker..???
Pengurus: Errrrr!! Yer... boss...! Boss baik... he..he..he...
Boss: Alasan apa lak ngko nie?
Pengurus: Saya nak balik sembahyang orang mati. Ada orang kampung saya meninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah...! Boleh kut boss saya pulang awal?
Boss: Tak bolehhh..!!! Itu Fardhu Kifayah jer..!!! Orang kampung lain yang ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh...!! Dah...!!! Pergi buat kerja...!!!

Tiba pula giliran Mat Peon;

Mat Peon: Boss...!!! Saya nak balik awal boleh tak...???
Boss: Naper..???
Mat Peon: Isteri saya telefon, dia kater dia dah boleh sembahyang!
Boss: Yer ker...??? Haaa..!!! Kalu gitu awak baliklah, kesian awak dah seminggu menunggu!!
Mat Peon: Terima kasih Boss!!! Wahahahahahahah..!!!

Moral of the story.... lu orang pikir laaaa... sendiri...

3 IkutSukaLu...::

Pak Oncu Friday, November 19, 2010 2:36:00 AM  

Pak Peon tu bijak,,,,, kalau dalam lanun mesti dah kono gola mat burit,,,!!11 hahahahahahahah

cicitHJHASSANu Friday, November 19, 2010 2:50:00 AM  

salam tuan...

moral of de stori,jgn tinggal sembahyang...

Anonymous,  Friday, November 19, 2010 7:12:00 AM  

bos tu tak berapa bijak, kalau aku jadi bos, peon tu pon kantoi. aku akan kata " tak boleh, kau duduk sini biar aku IMAMkan isteri kau..."!!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP