IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Al - Fatihah...!!!!

>> Friday, November 19, 2010

N3 di bawah ini yang bertajuk "Hari Ini Dalam Sejarah" pernah gua siarkan di awal pembabitan gua dalam dunia blogging, dan hari ini 19 November 2010, di pagi Jumaat yang mulia ini gua ulang siar n3 ini bagi mengingati sejarah perjuangan syuhada Memali. Buat tatapan pembaca yang terlepas pandang dan mungkin ada juga dikalangan generasi yang lahir pada tahun 1980 an... tidak mengetahui sejarah ini.

Hari ini 19 November mengingatkan Isa akan peristiwa hitam yang berlaku 23 tahun dahulu di negara kita. Tanggal 19 Nov 1985, Kg. Memali, Mukim Siong, Baling, Kedah, telah menjadi saksi satu tragedi yang sangat dahsyat dalam sejarah tanah air, yang berkesudahan dengan terkorbannya 13 nyawa bersama Asy-Syahid Ibrahim Mahmud @ Ustaz Ibrahim Libya.

Sewaktu itu Mahathir Mohamad menyalahkan Musa Hitam, dan Musa Hitam menuding kepada Mahathir. Apa yang nyata Peristiwa Memali adalah angkara kezaliman Umno. Manakala media perdana pula memainkan peranan memutar-belitkan cerita bagi menutup kekejaman tindakan kerajaan Barisan Nasional ketika itu.

Pada hari ini kita menikmati kemenangan daripada pengorbanan orang terdahulu yang tidak sempat untuk dilihat hasil perjuangan mereka. Perjuangan membela mangsa Memali telah melalui suatu tempoh yang cukup panjang. Setelah berpuluh orang mangsa kezaliman Memali selaku saksi-saksi utama telah kembali ke rahmatullah, akhirnya selepas dua puluh tahun, Mahkamah Tinggi Alor Star memutuskan tindakan polis menyerang dan membunuh penduduk Memali adalah tindakan yang salah. Kerajaan juga telah di arahkan untuk membayar sejumlah ganti rugi kepada mangsa kekejaman tersebut.

Kata-kata Kenangan Kepada Yang Syahid:

"Janganlah kamu mengira bahawa orang yang gugur di jalan Allah itu mati, bahkan mereka itu hidup di sisi Tuhannya dengan mendapat rezeki."

Akhir kata marilah kita bersama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepada para syuhada yang berjuang dan terkorban di jalan ALLAH. Al-Fatihah...

p/s: Jika lu orang ingin mengetahui lebih lanjut kronologi pertempuran gilababi dan berat sebelah di Memali, lu orang boleh klik di sini, gua ada tinggalkan kronologi tersebut dalam ruangan komen.

5 IkutSukaLu...::

Pue,  Friday, November 19, 2010 8:50:00 AM  

semoga mereka semua ditempatkan dikalangan orang yg beriman dan bertakwa....aminnn

kakcik Friday, November 19, 2010 9:27:00 AM  

Semoga Jannah tempat mereka yang abadi. InsyaAllah.

Kepada para penzalim - moga sinar hidayah akan menembusi hati mereka.

cicit ngah layor Friday, November 19, 2010 11:51:00 AM  

ISA; Dengan hati teman yg benor2 ikhlas,teman nak bagi tau ISA,sebenornyer teman ader diKampong Memali tu pader haghi dan maser kejadian.Sedih ISA!!!....Setakat ini sajer yg dpt teman bagitau utk N3 miker kali ni.

Anonymous,  Friday, November 19, 2010 4:26:00 PM  

Perjuangan utk Allah adalah perjuangan Shahiqt...alfatihah..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP