IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Najib Ada Akai Atau Tidak...????

>> Sunday, October 31, 2010

HANOI 29 Okt. - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Malaysia sedia membantu Indonesia menghadapi bencana berganda yang dihadapinya jika mendapat permintaan khusus daripada republik itu.

Menurut Perdana Menteri, negara-negara ASEAN juga bersikap terbuka dan sedia memberi bantuan, walaupun secara khusus perkara itu tidak dibincangkan semasa Sidang Kemuncak ASEAN Ke-17 yang berlangsung di sini.

''Kalau ada permintaan khusus dari Indonesia, kita (ASEAN) sedia membantu. Malaysia juga sama," tegasnya kepada wartawan Malaysia pada akhir hari kedua Sidang Kemuncak ASEAN Ke-17, di sini, hari ini.

Bantuan itu merujuk kepada bencana alam yang melanda Indonesia iaitu kejadian gempa bumi dan tsunami di kepulauan Mentawi, kepulauan terpencil di barat Indonesia yang meragut ratusan nyawa. Selain itu, letusan Gunung Merapi di Sleman, Yogjakarta turut megorbankan 33 orang penduduk akibat hamburan debu panas.

Beliau menegaskan, walaupun setakat ini Malaysia belum membuat sebarang keputusan mengenai perkara itu, beliau akan mengadakan perbincangan dengan Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono semasa persidangan ini.

''Kita akan lihat apa bantuan yang diperlukan dari negara kita," ujarnya lagi.

Susilo yang tiba di sini, Selasa lalu dalam rangka lawatan rasmi bagi majlis penyerahan tugas Pengerusi ASEAN dan menghadiri Sidang Kemuncak ASEAN Ke-17 terpaksa memendekkan lawatan dan berlepas pulang Rabu lalu ekoran tragedi gempa bumi dan tsunami yang melanda Indonesia, Isnin lalu.

Bagaimanapun beliau kembali semula menghadiri sidang kemuncak tersebut petang ini dan menghadiri Sidang Kemuncak Pertubuhan Bangsa Bersatu-ASEAN Ke-13 pada sebelah malamnya. - Utusan.
So... apa pendapat lu orang..., perlukah kita membantu Indonesia setelah apa yang rakyat mereka katakan pada Malaysia. "Ganyang Malaysia"... perghhhh.... sekarang ini siapa yang kena Ganyang... hahaha....

Yang si Najib ni pulak.... rakyat dalam Malaysia masih ramai yang merempat, lagi ada hati nak 'offer' bantuan pada rakyat luar... ada akai ka... tadak..???

2 IkutSukaLu...::

Pak Oncu Sunday, October 31, 2010 9:50:00 PM  

Den sokong kau ISA,,, tak perlu lah bantu Indon tu,, kerena Indon lebih kaya dari MAlaysia!!!!!!!! betul kata kau tu ramai lagi rakyat Malaysia yg perlu kan bantuan,,,,,,, contoh nya aku ni !!!!!! hahahahahah

Anonymous,  Monday, November 01, 2010 2:33:00 AM  

Aria@liur najis busuk,

sang najis tolong sang gajah,mcm Pakistan tolog AS,lebih 1juta 1malaysia miskin,bodoh tak habis2

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP