IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Hanya beruk nasional Mampu Memerintah Malaysia...!!!!

>> Wednesday, October 27, 2010


Ishhh...ishhh...ishhh.... kalau kita dengar pemimpin umnoapco berucap... memang hebat gilerrrr... sampai menyembur2 air liur, terutama sekali yang bernama Najib Razak he..he..he... Presiden Lanun umnoapco 1Malaysia.

Gua paling menyampah kalau Lanun ni berucap, terutama sekali kalau dia cakap "hanya barisan nasional yang mampu memerintah Malaysia"... perghhhh... nak tercirit muntah hijau gua mendengarnya, cakap2 sombong dan angkuh.

Dengan kecekapan barisan nasional memerintah jugalah, maka laporan Ketua Audit Negara berbunyi begini;
Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang hari ini mendedahkan bahawa hutang negara pada tahun lalu berjumlah RM362.39 bilion, iaitu paras yang paling tinggi dalam tempoh lima tahun.

Hutang itu mencakupi 53.7 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar(KDNK), kali pertama keadaan itu berlaku dalam sejarah negara, kata beliau dalam laporan tahunan terbaru yang di bentangkan di Parlimen hari ini.

Hutang RM362.39 bilion ringgit yang disebut dalam laporan audit itu juga jauh lebih tinggi daripada RM233.92 billion yang disebut oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Parlimen Jun lalu.

Ketika itu Najib juga mendakwa hutang itu hanya mencakupi 34.3 peratus KDNK. - Malaysiakini.
Itukah yang di katakan bijak dan mampu memerintah... kah..kah...kah... cakap tak serupa bikin la... malaun lanun tu..., selain daripada tu..., cuba lu orang bandingkan kenyataan Ketua Audit Negara dengan kenyataan Najib dalam Parlimen yang gua boldkan tuuu... lagi sekali gua nak ketawakan malaun lanun tuuuu... kah..kah..kah...  

Siapa tipu Siapa wooiiii....!!!!

Tapi gua yakin puak2 haramjadah lanun umnoapco akan kata laporan audit tu tipu dan salah... sudah pasti Ketua Audit Negara ni menipu dan dengki dengan Najib... ahaksss... sebab Najib kan bijak dan cerdik, malahan kenyataan Najib yang paling betul...

Bijak...??? kah..kah..kah... bijak menipu dan membelit boleh laaaa... dalam Parlimen pun dia menipu.. apa punya Presiden umnGok laaa... tak hormat perlembagaan dan parlimen... wooiiitt... Nazri Botak.. lu ambik tindakan kat boss lu nih... ada berani kaaa...???

Kalau "hanya barisan nasional mampu memerintah" kenapa tiap2 tahun laporan audit negara masih ada lagi isu-isu seperti ini... dan apakah tindakan keraaaaajaan beruk nasional nih...??? Mengapa tiada pengurangan dan pembasmian penyelewengan, malahan ianya semakin menjadi2 pula.

Walau apa sekalipun, gua tetap yakin isu ini hanya gah dan berdentum dentam dalam seminggu dua ni jer... lepas tu kita tunggu laporan audit tahun depan pulak..., malaun2 lanun negara nih tetap cool dan maintain tersengih macam babi nampak lumpur kumbahan najis... macam sial jer....

Cuba lihat di sini pula apa yang Dr. Asri pertikaikan..??? 'Hantu' mana curi wang zakat kita?

Siapa lagi kalau bukan "Hantu dari umnoapco/barisan nasional". Jangan kata duit zakat, duit Tabung Haji, duit kwsp... duit Petronas dan duit apa lagi yang diorang tak rembat... habis diorang rembat woooo... malas gua nak taip banyak2.. buat habis dakwat keyboard gua jer... lu orang pun tahukan...

Cuma gua nak tinggalkan persoalan kepada lu orang, dengan hasil kecekapan barisan beruk nasional nih memerintah, ada tak sesiapa yang boleh tolong jawap berkaitan isu Petronas (yang bakal berlaku dalam waktu terdekat ini).
Apa yang gua tahu setakat ini, aset-aset Petronas di luar negara diberitakan akan dijual seperti di Australia, India dan Ethiopia. Persoalannya, apa sebenarnya yang sudah terjadi? Adakah adanya tekanan politik ke atas Presiden Petronas untuk menjual aset-aset syarikat ini?

Kenapa hendak di jual..???
ha..ha..ha.... lu orang cari la jawapannya... nanti PRU-13 pangkahlah barisan beruk nasional nih lagi... biar kita semua tergadai dalam negara sendiri....  padan dengan muka lu orang dan dengan gua sekali.... hahahaha...

2 IkutSukaLu...::

hj jamaludin,  Wednesday, October 27, 2010 11:30:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Salam Bro ISA
Soalan kat N3 "Kenapa hendak di jual..???"
Jawapan untuk biayai projel mee segera di Galas dan Batu Sapi la.............OOOOOOpppps sori Bro . Gua terlupa lu kan badi bila sebut BATU.!!!!!!!!!!!

Isa Thursday, October 28, 2010 12:40:00 AM  

hj jamaludin,

geliga jugak kepala otak lu...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP