IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Tak Beradab Langsung.

>> Monday, September 27, 2010

Beberapa hari lepas, gua duduk bersembang dengan MSK dan FSS. Macam2 cerita dan maklumat terkini yang penuh sensasi baik dari umnoapco sehinggalah kepada pemilihan PKR. Tapi yang itu semuanya berita2 sensitif, jika di siarkan boleh menjadi hal...

Kami juga menyentuh hal blogging ini, masalah copy & paste artikel. Suatu masa dahulu hal ini sudah berbangkit dan adanya teguran dari beberapa blogger di mana artikel yang di ambil dari blog lain hendaklah di berikan kredit atau link kepada empunya artikel atau dari mana sumber itu di ambil.

Sekarang ini, ianya telah berulang kembali di mana banyak artikel2 yang di ambil secara copy paste tidak dikreditkan kepada empunya blog/sumber. Sungguh tidak beretika langsung blogger2 seperti ini.

Lagi pun tidak luak apa pun jika setiap sumber tersebut dikreditkan kepada empunya blog/sumbernya. Malahan banyak yang positif dari yang negatif. Sama2 akan mendapat manfaatnya.

Gua harap dapatlah kita menghormati sesama lain. Noktah.

Isu kedua yang gua nak sentuh di sini ialah klon komentar yang tidak ada teloq, selain dari para pengomen yang menggunakan "Anonymous/Tanpa Nama" yang komen merapu dan hentam tanpa fakta, dalam ertikata lainnya pengomen bacul. Ada juga pengomen yang posting komen dengan menggunakan nama atau klon nama pengomen lain, seperti contoh di bawah ini.

hj jamaludin
Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Salam Bro ISA

Haramjadah punya orang, copyright gua punya nama/stail dalam N3 komen lu pulak . Kepada komenter 'Ahad,september 26,2010 6;34:00pm" tolong jangan buat fitnah dengan meniru stail dan nama gua. Moga moga Allah SWT laknat lu sekeluarga hendaknya , mohon empunya diri jangan babitkan isteri gua yg sudah meninggal dunia. Jangan jadi orang sial di dunia dengan membuat fitnah macam gaya puak orang UMNOBN. Sori Bro Mamat ini copyright gua punya nama/stail kat N3 Lu, dulu dia post juga kat blog Baginda reformasi pakai gaya stail gua.

Dan jawapan gua kepada hj. jamaludin.

Buat hj jamaludin original.

Maaf hj. gua dah perasan lama dah, semenjak Blog Pak Long sound adanya klon hj. posting komen.

Dan sekarang ni gua malas nak layan/jawap komen dari hj.

Hairan juga... masih ada lagi jenis orang yang takda maruah dan buah pelir yang buat perangai tak senonoh tu...

perghhh... jijiknya perangai orang tu...
Kepada pengomen yang mempunyai perangai buruk ini, gua nasihatkan jadilah manusia yang bermaruah dan punyai jatidiri. Janganlah jadi manusia haramjadah dengan perangai buruk dan keji sebegitu.

Maaf, gua sekadar nasihat dan mengingatkan sesama kita sahaja,

1) Jika diperhatikan ramai yang mengambil artikel blogger/sumber dari blogger lain tetapi terlupa untuk mengucapkan terima kasih kepada empunya artikel/blog.

2) Kepada pengomen pula, janganlah jadi manusia haramjadah dan sialan dengan menyamar atau klon nama pengomen lain. Itu perbuatan keji dan hina, dan lebih hina dari iblis dan binatang.

Tak beradap langsung..... ha..ha..ha....

2 IkutSukaLu...::

Dr. Abdul Wahab Arbain Monday, September 27, 2010 3:08:00 PM  

Salam ISA,
Kaw punya jus hempedu.
Kalau dia orang buat lagi bagi kaw jus racun tikus pula ...

LovePerak Tuesday, September 28, 2010 1:48:00 AM  

betul bro isa.. skrg copy-paste memang banyak... termasuk la aku sekali... ha ha ha... tapi bergantung pada niat jugak.. ade sesetengah blogger aku tengok copy-paste semua berita untuk dapat hits/duit jer... kalau niat nak menyampaikan maklumat.. boleh diterima.. apapun kredit tu penting... wallahualam..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP