IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

UmnoApco/BeEnd : Persoalan Yang Tidak Terjawap.

>> Tuesday, August 24, 2010

Salam semua, n3 pagi ini hanyalah bersifat "Pencerahan Minda" kepada semua rakyat Malaysia. Semalam ianya di segarkan oleh Blogger Mountdweller dan hari ini gua mengambil peluang siarkan pula di sini.

Bukannya apa... sekadar menyegarkan kembali minda kita semua dengan isu-isu yang masih belum terjawap oleh puak2 parti pemerintah.

"Melayu Mudah Lupa... maaaaa.." itulah istilah yang merangkumi niat sebenar n3 ini. Esok pula jika ada sesiapa atau mana2 blogger yang berminat untuk ulang siarkannya cantek juga tu..., biar terpahat dalam minda rakyat (pembaca blog) terutamanya generasi muda yang baru hendak berjinak2 dalam kancah politik Malaysia.

Semoga mereka mendapat informasi dan pencerahan serta menjadi pemangkin buat mereka untuk membuat check and balance berkaitan isu politik negara ini, biar mereka tahu dan mengenali siapa itu umnoApco dan Barisan Nasional, semoga cepat parti itu dihumbankan ke Lautan Segitiga Bermuda untuk berdamping dengan sahabat mereka di sana... di sana... di saaaaaaaannnnaaaaaa...... kah..kah..kah....

2010, setelah 53 tahun Malaysia mencapai kemerdekaan hasil perjuangan rakyat segenap lapisan, penipuan Umno dan Perikatan, kemudiannya Barisan Nasional tidak dapat dibendung lagi.

Sejarah kemerdekaan yang terhasil dari pengorbanan rakyat semua bangsa telah diolah sebegitu rupa oleh pemerintah zalim regim Umno/BN dengan segala kerakusannya untuk menunjukkan kononnya hanya Umno yang memperjuangkannya..!!! Ini adalah penipuan awal Umno terhadap bangsa Melayu dan rakyat Malaysia.

Setelah setengah abad berlalu, segala pekong dan pendustaan Umno semakin rapuh, terbongkar dan menghempap ke mukanya sendiri.
Sehingga hari ini bersusun dakwaan rakyat yang masih gagal dijawab oleh regim zalim Umno/BN.


Selagi Umno/BN gagal menafikan dengan fakta ketidaklibatannya dalam peristiwa berikut, selagi itulah keyakinan rakyat bahawa Umnolah yang menjadi punca kepada semua pengkhianatan, penyiksaan, penindasan dan pendustaan ini:

- Rakyat mendakwa peristiwa berdarah 13 Mei 1969 telah sengaja dicetuskan oleh pemimpin Umno dengan matlamat mengekalkan kuasa pemerintahannya.

- Rakyat mendakwa peristiwa menyayat hati pembunuhan beramai-ramai secara zalim pada November 1985 di Memali adalah agenda sulit pemimpin Umno yang diketuai oleh Mahathir Mohamad dan Musa Hitam.

- Rakyat mendakwa kerugian berbillion ringgit wang rakyat berkait dengan skandal BMF pada 1987 adalah angkara penyelewengan yang dilakukan oleh Mahathir Mohamad dan kroninya.

- Rakyat mendakwa kematian model seksi warga Monggolia, Altantuya Shariibuu adalah sindiket yang dikepalai oleh Najib bin Razak dan isterinya Rosmah binti Mansor

- Rakyat mendakwa berbillion ringgit wang rakyat hasil minyak di Terengganu telah diselewengkan oleh Abdullah Badawi, Khairy Jamaludin dan kroninya.

- Rakyat mendakwa dalam setiap pilihanraya, undi pos terutama dikalangan anggota tentera dan polis adalah tidak telus dan diselewengkan oleh SPR atas arahan Umno.

- Rakyat mendakwa Ketua Polis Negara terlibat dalam rasuah, sendiket kongsi gelap dan along.

- Rakyat mendakwa Mahathir Mohamad, Mokhtar Hashim, Linggam, Agustine Paul, Najib Razak, Musa Hasan, Gani Patail dan Rahim Noor adalah antara manusia durjana berhati binatang yang terlibat secara langsung menfitnah terhadap Dato' Seri Anwar Ibrahim

- Rakyat mendakwa SPRM adalah talibarut Umno dan memutarbelitkan dalam banyak kes siasatannya untuk menutup pelakuan rasuah jutaan ringgit dikalangan pemimpin Umno.

- Rakyat mendakwa insiden pembakaran dan merosakkan gereja yang berlaku dalam seminggu ini adalah perlakuan yang direstui olih Umno sebagai sebahagian daripada agenda politiknya untuk menimbulkan keadaan tegang antara kaum demi matlamat politik jijik Umno seperti apa yang terjadi dalam tahun Mei 1969.

- Rakyat mendakwa tercetusnya polimik kalimah 'ALLAH' adalah skrip yang dibuat oleh Umno setelah perbuatan memijak kepala lembu di Shah Alam oleh PEKIDA gagal menimbulkan ketegangan kaum.

- Rakyat mendakwa PEKIDA (baca PUKIDA) adalah agen samseng Melayu yang ditubuhkan dan dibiayai oleh Umno untuk menimbulkan kacau bilau dan huruhara pada masa-masa tertentu demi kepentingan politik jijik dan hina mengikut acuan Umno.

- Rakyat mendakwa terlalu banyak berita dan cerita yang disiarkan olih akhbar Utusan Malaysia, Berita Harian, TV1 dan 2 serta TV3 berunsur fitnah jahat dan menjurus kepada niat memecahbelahkan perpaduan kaum dan kefahaman beragama.

Dan... Kerajaan Rakyat memohon semua pembaca untuk terus menitipkan di sini dakwaan rakyat terhadap Umno/BN sebagai memperingati segala kesialan yang telah dilakukan oleh regim Umno/BN untuk bacaan generasi seterusnya.

Salaam Takzim. Salaam PerjuanganSofi Yassin Kerajaan RakyatLink ini

3 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Tuesday, August 24, 2010 10:10:00 AM  

Bro,

1.Aku cadangkan ko buat dakwaan sebaliknya pula.antaranya:-

-Rakyat mendakwa DSAI penipu dan pembohong.
-Rakyat mendakwa pakatan sama je 2x5 dengan UMNO/UPCO.
-Rakyat mendakwa semua pemimpin politik baik UMNO/UPCO dan pembangkang sama pukimak rebut jawatan nak kan kuasa,rembat harta dan gaji besar,habuan,pangkat,rasuah..pusing2x 2x5 juga dengan umno/upco.
-Rakyat mendakwa penyokong pakatan rakyat dan penyokong UMNo/UPCO ni sama melayu,sama agama tapi perangai macam syaitan tamakan dunia.tak sedar diri bila bercakaran bangsa dan agama sendiri tergadai membolehkan cina lahanat kafir harbi ambil kesempatan.
-Rakyat mendakwa asal-usul UMNO Upco banyak menipu rakyat demi menjaga kestabilan kepimpinannya sama 2x5 dengan pakatan yang ditubuhkan untuk DSAI atau Lim Kit Siang jadi PM/TPM.
-Rakyat mendakwa pakatan pun ada kaitan dengan gangster kongsi gelap sama 2x5 dengan UMno/Upco dengan PEKIDA.
-Rakyat mendakwa UMNO/UPCO pun slow dalam aspek menegakkan agama Islam dan pada masa yang sama pakatan pun telah menghasut PAS untuk join jadi pengadai agama.

2.Hui..kalo nak listing dakwaan-dakwaan rakyat ni sampai kiamat pun tak habis..korang sama je 2x5 pukimak UMNO UPCO dan pakatan.sama-sama kejar kepentingan politik.Yang seksanya rakyat biasa.

3.Faham ke Bro???ko pun telah menjadi sebahagian daripada syaitan yang menghasut rakyat untuk menyokong sebelah pihak sahaja yang mana dua-dua parti (2x5)ni adalah dalam kelompok bapak syaitan yang merosakkan.

4.Jalan terbaik adalah jangan percaya pada kelompok politik baik UmNO/UPCo dan pakatan ni.Mereka ni semua kaki spin nak kan pangkat serta kuasa..semoga kau pun dapat hidayah jangan tertipu dengan duniawi ni-Allah dan pesan..yang terbaik ambil jalan tengah..

anon tanpa nama-iktiar selagi bernyawa

Anonymous,  Tuesday, August 24, 2010 4:56:00 PM  

utk anon 10:10
rasa2 diri dah cerdik sgtla tu...
klu nk tau awklh makhluk paling bodoh dibumi malaysia ni

Anonymous,  Wednesday, August 25, 2010 3:59:00 PM  

1.kita perlu cerdik menggunakan akal yang Allah beri berbeza dengan binatang.

2.Dan kita adalah bodoh dan hina didepan Allah kerana Dialah yang lebih pandai serta bijaksana.Tetapi janganlah pula kita letakkan diri kita lebih hina didalam golongan manusia kerana terlalu taksub dengan kejijikan politik duniawi.Sembrono menghina orang lain dan pada masa yang sama diritu pun 2x5 sama sahaja.Semuanya semata-mata kerana mahukan kuasa,meruntuhkan kuasa,menjahanamkan sesama bangsa.

3.Didasari hati hitam yang terlalu berhasad dan kejam pada sesama bangsa dan agama.Biarlah kita bodoh di bumi Allah asalkan jangan kita leka bersekongkol dengan syaitan-syaitan bernafsu didalam kelompok politik (bahasa kasar-pukimak koranglah) yang ada sehingga nanti kita terperosok kedalam lubang seksaanNya.

anon tanpa nama-ikhtiar selagi bernyawa

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP