IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Stok Gula Sempena Aidilfitri Cukup..???

>> Sunday, August 22, 2010



Berikutan penyelarasan harga gula itu, margin keuntungan untuk pihak pemborong meningkat kepada 8 sen berbanding sebelum ini 6 sen bagi setiap sekilogram gula yang dijual.

Begitu juga peruncit yang sebelum ini memperoleh keuntungan 5 sen, kini ditambah sebanyak 3 sen yang juga akan mendapat untung 8 sen.

"Sebelum ini harga pengilang kepada pemborong RM1.54 manakala pengilang kepada industri RM1.615, jadi mulai sekarang semuanya selaraskan RM1.74.

Lian Hoe menambah, pemborong juga mesti menjual gula kepada peruncit pada harga RM1.82 sen, peruncit kepada pengguna RM1.90 di Semenanjung manakala di Sabah dan Sarawak sebanyak RM2.

Malahan, kata beliau, kerajaan turut menambah bekalan gula sehingga 15 peratus di pasaran bagi menampung keperluan sempena Ramadan dan Hari Raya Aidilfitri. - Sumber Utusan Meloya.

2 IkutSukaLu...::

Abang Chot,  Sunday, August 22, 2010 9:38:00 PM  

Gula yang digula-gulakan...hampehh , tak tau laa sejak masuk ramadhan ni tengok berita kat tv macam nak muntah jaaa..

Anonymous,  Sunday, August 22, 2010 10:51:00 PM  

Aduh! Bila kerajaan 1 malaysia ni nak khabar duit raya (pendahuluan) untuk kakitangan Awam ???
Ada gula cukup pun tak guna kalau "ANG POW RAYA" tak ada, alamak raya nak dekat ni, bila nak di umumkan oleh PM 1 Malaysia . Yg PM 1 Malaysia sibuk( buat buat BZ tiap tiap ari tu buat apa, kami kakitangan tak tahu pasal PM 1 Malaysia BZ tiap tiap hari , kami nak PM 1 Malaysia Free kan otaknya untuk umum duit habuan raya, bila dah umum , nak pi mana pun lantak la!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP