IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Keraaaajaan Hina Mahkamah...???

>> Monday, August 02, 2010

Menurut Ketua Trafik Pasukan Bukit Aman, Datuk Abdul Aziz Yusof bahawa tindakan itu untuk memberi pengajaran kepada pemilik kenderaan agar lebih bertanggungjawab. PDRM juga pada masa sama, menurutnya, akan menyenaraihitamkan pemilik kenderaan yang gagal melunaskan saman selepas tiga bulan notis diserahkan.

Abdul Aziz berkata, tindakan tersebut selaras dengan peruntukan undang-undang di bawah Seksyen 17 dan Seksyen 29 (1A) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Pihaknya juga telah menyerahkan notis saman kepada lebih 2.5 juta pemilik kenderaan sejak September 2009.
 
Azman berkata, tindakan itu jelas membelakangkan slogan keramat Umno BN iaitu ‘Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan’.

Ini, katanya kerana dengan perlaksanaan itu akan menyebabkan penerima notis saman terpaksa membayar saman tersebut tanpa mereka diberi peluang melalui proses pengadilan di mahkamah. - HarakahDaily.

Bagaimana dengan yang ini pula..???

Ini kerana, tindakan menyenaraihitamkan kenderaan atas sebab saman ekor adalah bertentangan dengan seksyen 17 Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan merupakan satu perlanggaran kepada Artikel 13 Perlembagaan Persekutuan.

“Jadi, setelah sedemikian diputuskan oleh mahkamah, kenapakah pihak kerajaan dan JPJ masih melakukan perkara ini? Tidakkah keputusan mahkamah ini perlu dihormati dan diikuti?” ujarnya dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini, hari ini.

Tegasnya, tindakan sebegitu adalah merupakan suatu penganiyaan ke atas rakyat Malaysia dan perlu diberhentikan segera.

“Kami juga dengan ini mendesak agar Kerajaan Malaysia dan JPJ bersegera dalam menarik balik penyenaraian hitam ini kerana isu ini sudahpun diselesaikan oleh mahkamah,” katanya yang juga Naib Ketua Pemuda PAS Kelantan.

Tambahnya, tinggal lagi sama ada Kerajaan Malaysia dan JPJ mahu mematuhi perintah mahkamah tersebut atau tidak.

“Pihak kami juga berkeputusan bahawa jika situasi ini tidak berubah, maka suatu tindakan perundangan lain akan dimulakan bagi membela rakyat yang secara nyata telah ditindas dalam isu ini,” ujarnya. - Harakah Daily.
 Adussss... pening-pening yang mana satu betul ni... Polis dan JPJ yang di bawah pentadbiran Keraaajaan Barisan Najis atau Mahkamah yang juga di bawah pentadbiran yang sama. Akta Pengangkutan Jalan sudah ada... lagi apa pasal mau langgar...??? Ikut suka diorang jer.... hehehe...

Kalau keputusan Mahkamah dan Perlembagaan Negeri dalam kes Kudeta Negeri Perak pun diorang boleh pusing sana sini, kes Anwar Ibrahim pun boleh nafi itu dan ini... Penafian hak royalti minyak Kelantan diorang boleh buat sesuka hati diorang... so apa yang nak di pertikaikan lagi...

Inikan pula Akta Pengangkutan Jalan... apa barang beb... diorang buat Perlembagaan dan segala mak nenek Akta untuk diorang sendiri langgar beb... puak2 yahudi melayu nih... mana tau hormat undang2 beb... sedangkan Sultan pun diorang "natang" kan... tambahan pula keputusan Mahkamah... celah gigi jer... diorang langgar.. janji masyukkkkkkk...

Kalau rakyat di suruhnya dan di paksanya mematuhi undang2... tapi diorang jerung2 besar langgar ikut suka mak bapak diorang jer... yang teraniaya adalah rakyat. Itu pun masih ada lagi rakyat yang masih nak menyokong Parti Haramjadah tu.... gila babas betul lahhhh.... 

Yang pasti PRU-13 nanti humbankan saja Parti Penindas Rakyat (umnoAPco/BeEnd) ni ke Longkang.... kasi ajar sikit, biar diorang tau... siapa KERAJAAN yang sebenarnya....

3 IkutSukaLu...::

Kerajaan Rakyat Monday, August 02, 2010 10:23:00 PM  

Salaam bro..

Apala Lu bro...

Kerajaan sebenar pun Lu tak tau... Kerajaan Rakyat lah..!!

Abang Chot,  Tuesday, August 03, 2010 12:01:00 AM  

Jom kayuh gerekk...biaq depa saja yg naik Mercedes...hara* jada* sungguhh..

hj jamaludin,  Tuesday, August 03, 2010 12:41:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bro ISA
Bab saman ekor oleh puak Polis trafik memang gua hot, ikut suka hati diorang nak keluarkan saman tanpa permakluman awal. Tiba2 je keluar surat "waran tangkap" alasan da bagi perutusan awal tapi tiada tindakkan bayaran dari pesalah. Memang mangkok hanyun "road Tax" n "Lesen" tiada masaalah di keluarkan oleh pihak JPJ ,tapi tiba2 surat "waran tangkap"dikeluarkan puak PDRM.
Di pihak JPJ pulak ikut selera pegawai nak saman macam macam hal di timbulkan , "tayar botak la, plet nombor tak ikut spec la, lampu signal tak nyala la, gangu kelajuan la, cermin gelap tak ikut spec cahaya la,apa apa pun dua dua jabatan ni baik PDRM dan JPJ , Allah SWT lebih berkuasa , lu orang sakitkan hati gua dengan kerenah lu orang , kalau gua tak bersalah tapi lu orang tuduh gua bersalah , gua doakan agar keluarga lu orang hidup sengsara hendaknya . Amin . Adakah patut bro ISA gua yang da tua diorang keluarkan "Surat Waran tangkap" , siap masuk jip ????????????

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP