IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Betulkah Polis Kena Kencing...??? kah..kah..kah...

>> Sunday, August 01, 2010


Biras gua yang bertugas sebagai Polis tengahari tadi datang rumah, dalam sembang punya sembang... gua sengaja cucuk jarum pasal gaji polis dah naik... syok laaa....

Member akui perkara tersebut sambil mengeloh.... gaji memang naik tapi elaun banyak yang kena potong, contohnya seperti elaun ke mahkamah, elaun perjalanan, elaun bla..bla..bla... he..he..he... banyak sangat elaun diorang... gua pun tak ingat apa yang dia sebutkan tadi... pi...mai..pi..mai... macam tu juga dah tu pulak kerja punyalah banyak tak ingat dunia dan tak tentu masa katanya...

kah..kah..kah.... rupanya kena kelentong jugak..., isu kenaikkan gaji polis dikecohkan dalam media hinggakan baby dalam buai pun tahu.., dalam masa yang sama isu beberapa elaun polis yang di potong tak pula di hebohkan.... perghhhh.... polis pun kena kencing 1Malaysia juga...

Ada sesiapa abang2 kakak2 polis yang boleh mengesahkan cerita ini tak..., sebabnya walaupun cerita ini dari biras gua, tapi selalunya cerita dari mulut polis ni bukan boleh di percayai sangat.... maklumlah sumpah setia menurut perintah beb.... kah..kah..kah....

Tetapi kalau betul pun ceritanya...., pak2 mak2 polisi nih... sendiri mau ingatlah jangan sampai diri tu kena maki dan di benci rakyat kerana menurut perintah membabi buta... lastly kena kencing jugak dengan keraaaaajaan.

Lu orang percaya ke... dengan polis....??? lebih-lebih lagi kalau polis yang bertaraf  macam kat sini.

Bagi gua polis ni just buat pelengkap prosedur jer... kalau apa2 hal terjadi wajib buat laporan polis... untuk melengkapkan prosedur, kalau tidak tak boleh buat tuntutan insurans, urusan mahkamah dan lain-lain lagi.

Selain daripada itu... kencing berterabur jelah... sebabnya majoriti polis malaysia ni... hanya mengikut arahan untuk berkhidmat kepada umnoApco/BeEnd bukannya ikhlas untuk rakyat, macam lah umnoApco/BeEnd yang bayar gaji diorang... macam sial wa cakap lu...

he..he..he... gelak besar siotttt... gua dengar cerita dari biras gua tu.... kah..kah..kah... itulah gua dah nasihatkan berhenti dari kerja polis degil.., kerja tukang kasut kat kaki lima bangunan lagi mulia, sekarang ni... padan muka lu...

2 IkutSukaLu...::

hj jamaludin,  Sunday, August 01, 2010 8:33:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahman
Bro ISA,
Mohon jasa baik lu , upfront info di bawah ini kat N3 lu , Please.
Assalamualaikum ....

Kapada Rakan-rakan Seperjuangan Ku,

Di mana sahaja kamu berada, sokongan kamu adalah kejayaan orang kita Melayu tanpa mu tidak bererti terhadap kerukunan bersama, dari itu berilah sokongan anda berbentuk moral dan niat berserta nawaitu mencapai kestabilah bermasyarakan. Hidup terus hidup...... dengan ini saya sebagai wakil berharap orang kita Melayu dapat hadir menyokong pepadu bersatu menyatukan kewibawaan kita sebagai MELAYU Bukan Me Layu.

Kamu di jemput hadir ke perwakilan kami menyokong sebagai Ahli dan Dengan ini dari pihak kami Pertubuhan Kebangsaan Melayu Singapura (PKMS) berharap sekiranya pihak Tuan dapat hadir Di Persidangan Perwakilan Khas PKMS yang ingin kami adakan Pada -

Tarikh: 7hb Ogos 2010
Jam: 3 petang
Tempat: Tingkat 6 Bilik Mesyuarat Landmark 2
Landmark Village Hotel,
390 Victoria Street
Singapore 188061

Agenda:-
i. Mengesahkan Mesyuarat Perwakilan 13hb Mac 2010
ii. Laporan Lembaga Pengamanah PKMS
ii. Laporan Pentadbiran PKMS
iii. Isu Rusuhan & Pecah Amanah
iv. Lain lain perkara.

Moga niat serta sokongan dari pihak Tuan di berkati dan mendapat limpahan kurnian 'Illahi' dan sejauh kekerohan belaku dengan ini dapat mengembalikan kestabilah Parti dan Bangsa Melayu Khasnya. Dengan kehadiran rakan rakan ku ini juga dapat memberi bukti keterangan, menjernihkan situasi kepada semua masyarakat yang telah di kelirukan oleh pihak mereka yang tidak bertanggungjawab mengenai masalah Petubuhan & Parti dan terutama sekali terhadap Orang Melayu Singapura.

Wasalam.

Hj Borhan Ariffin
Presiden PKMS
Pengerusi & Pengamanah PKMS
Pengerusi MCST PKMS

Ramli Mohamad Penolong.

* Tuan / Puan dapat hadir menyokong sebagai Melayu Padu

Anonymous,  Sunday, August 01, 2010 11:18:00 PM  

Hang buat aku tersedak.Ingat tadi betui-betui polis kena lempak ayak kencing,diRenggit,Johor.Rupa-rupanya kes alowance kena potong.Lain kali yang pi ceramah dan buat demo,simpan 3-4 plastik ayak kencing.Bila polis mai,tu dia, hampa tabok dengan ayar kencing.Itu baru adil,depan sembok aiur asid,hampa baleh dengan ayar kencing.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP