IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Wanted: Dato Alif Abdullah...!!!!

>> Saturday, July 31, 2010

SUNGAI PETANI - Lelaki Cina dalam gambar di atas bernama WONG LOI atau dikenali dengan nama Islamnya MUHAMMAD ALIF ABDULLAH, dia kenalkan dirinya sebagai Dato' Alif, siasatan yang telah dilakukan sehingga kini tiada terdapat bukti kad Islamnya dan juga gagal memberikan maklumat di pejabat agama mana rekod pendaftaran Islamya.

Beliau masih bergerak di kawasan Sungai Petani dengan mengaku seorang jutawan atau Dato' Alif. Beliau telah menerima zakat bagi pihak kawannya yang tidak boleh berjalan kerana sakit. Sudah 16 bulan beliau menggambil cek zakat sebanyak RM300 x 16 bulan.

Kawannya bernama YIP FAT CHOY atau dikenali nama Islamnya MUHAMMAD KAMAL ABDULLAH. Setakat ini mereka berdua tidak mempunyai bukti jelas keIslaman mereka.

Maklumat lengkap mereka ialah:

WONG LOI, No. KP : 570726-01-5055, Alamat asal di Gelang Patah, Sekudai, Johor.
YIP FAT CHOY, No KP : 510727-10-5269 (7684690). Alamat asal Jalan Padang Walter Grenier, Bukit Bintang, Kuala Lumpur. Alamat Rumah No. 260, Lorong 10, Taman Intan, Sungai Petani, Kedah (setelah disiasat didapati alamat ini tidak wujud).

Sesiapa ada maklumat mereka berdua ini boleh hubungi saya ditalian 019-4782708. Mereka ini menjalankan aktiviti penipuan dengan menggunakan nama Islam.

USTAZ KAMARUDDIN KASSIM
Amil Zakat Negeri Kedah & Penyiasat bagi pihak Jabatan Zakat.

(Hebahan dari kotak email gua)

Yang peliknya macam mana boleh terlepas sampai 16 bulan baru di sedari, dalam kes seperti ini Pusat Zakat Kedah macam terlebih percaya pula kepda pemohon.

Dan berlaku sebaliknya pula dalam kes Jabatan Kebajikan Masyarakat, adussss.... di mana kroni yang kaya boleh dapat bantuan dan rumah yang ada Astro tak layak terima bantuan... apa punya prosedur yang diorang terima pakai pun wapuchitau....

Lawak kan negara sarkas nih....

10 IkutSukaLu...::

Mukhriz Jr,  Saturday, July 31, 2010 5:40:00 PM  

Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Kedah diketuai oleh orang kuat UMNO. Semua ahli UMNO dan BN diluluskan bantuan tanpa syarat yang ditetapkan kerajaan. Syarat kerajaan hanya sah untuk pembangkang. Pengarah ini berjanji untuk kembalikan kerajaan Kedah kepada UMNO dan BN dalam tempoh lima tahun mula 2008. Difahamkan kakitangan JKM sudah muak dengan Pengarah mereka. Mengadu kepada kerajaan negeri, tak boleh buat apa-apa.

joecharlie Saturday, July 31, 2010 6:42:00 PM  

Ini lagi UNIK KEPUPUSAN POKOK YANG AKAN MELAYU SELAMALAMANYA.....Tambah pulak ada Melayu yang tergamak menawarkan jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada puak-puak cauvinis ini. Hanya kerana nafsu serakah mahu menduduki Putrajaya!! Dan yang lebih teruk, Melayu haprak dan pak janggoat-pak janggoat inoi disamatarafkan dengan sahabat Nabi saw!!

Cuba bayangkan kalau tahun 1969, lebih 40 tahun lepas, mereka meraikan kemenangan kecil itu dengan memaki hamun dan menghina bangsa Melayu, cuba bayangkan apa yang akan mereka lakukan kalau mereka menguasai kerajaan persekutuan, apatah lagi menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri!!


Tengok sendiri apa yang mereka buat di Pulau Pinang, Selangor, dan buat seketika di Perak. Dan yang paling malang, ada orang Melayu yang sanggup bersekongkol dengan pelampau-pelampau cauvinis dan rasis ini.

Dan ada antara Melayu haprak ini yang sanggup menipu diri sendiri dengan mendakwa persekongkolan ini adalah demi dakwah dan mendekatkan DAP kepada Islam. Apa yang saya nampak, mereka yang makin lama makin terikut-ikut rentak DAP.


DAP semakin tegar dengan semangat anti Islam dan anti Melayunya. Kenyataan terbaru “mursyidul am” DAP Karpal Singh menolak sama sekali gagasan penubuhan negara Islam jelas membuktikan DAP masih dengan sikapnya.


Dan ini sepatutnya sudah cukup menyedarkan bangsa Melayu yang beragama Islam bahawa mereka sedang bermain dengan api apabila rela diperkudakan oleh kafir harbi ini. Tetapi tidakn segelintir bangsa Melayu ini sanggup sekali lagi menipu diri sendiri dengan mendakwa kenyataan Karpal itu adalah kenyataan peribadi dan bukan pendirian DAP.


Betapalah bangsa yang punya Al Quran ditangannya boleh menjadi begitu bodoh! Memang kebodohan itu bukan suatu jenayah, tetapi kebodohan itu akan membawa kemusnahan kepada agama, bangsa dan tanahair sendiri!!

Pada saya sikap cauvinis, rasis, ala komunis, anti Melayu, anti Islam dan anti Perlembagaan kepimpinan DAP ini semakin melampau. Hari demi hari mereka mengasak umat Islam dan orang Melayu dengan pelbagai isu.


Daripada isu tanah, isu biasiswa, isu hak istimewa, kini menular kepada mempertikaikan institusi Islam, Raja-Raja Melayu, badan kehakiman, Polis DiRaja Malaysia, SPRM, SPR, Mahkamah Syariah membawa kepada isu-isu negara Islam, kalimah ALLAH dan lain-lain.

Sekiranya tidak dibendung segera, saya yakin sikap melampau kepimpinan DAP ini akan menjadi barah kepada kestabilan dan keharmonian agama dan kaum yang telah lama kita nikmati selama ini.

Atas alasan itu, saya percaya sudah tiba masanya kita bertindak tegas terhadap kepimpinan DsAP ini. Saya mencadangkan supaya Pendaftar Pertubuhan mengambil tindakan untuk membatalkan pendaftaran parti DAP ini, ianya hendaklah diisytiharkan sebuah pertubuhan haram yang membahayakan rakyat dan negara ini.

pisangmalaysia Saturday, July 31, 2010 9:00:00 PM  

kah kah kah...joe charlie, lu ni melayu ke ape..ade ke nama melayu joe dengan charlie kwang kwang kwang...ketuanan melayu = layu selama-lama? Pekembar atau UMNO? ameno dah nak expired terima lah kenyataan...cukup2lah menipu org melayu selama ni..Allah tak pandang pun pada bangsa bro...jalan Allah cuma satu..cube teka ape ke nama jalan tu..(lu lagi chauvinis dan rasis rasanya...ape leh buat, 4th kelas mentaliti...kah kah kah)

imas Saturday, July 31, 2010 9:49:00 PM  

Joecharlie,

Panjangnya komen. Ngomel awak tu dah savekah. Bukan apa, senang nak komen di n3 lain pula walaupun tak berkaitan. Kurang...

hj jamaludin,  Saturday, July 31, 2010 10:08:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Perlempang JoeCharlie.
So kira kita orang Melayu Islam di Malaysia ini kena HalalKan perbuatan Pemimpin Pemimpin Melayu UMNOBNAPCO yg terang terang korup tahap sial?
Lu ni cakap je lebih! tapi macam sial tak tahu beza yg mana salah dan yg mana betul atau yg haram disisi Islam semua lu pandang halal.Lu ni jenis geng......WTF.
Gua rasakan nak beli n belajar gitar ,untung2 boleh ikut Bro ISA jamming dgn Slash khamis depan( BRO ISA rekomen kat gua guitar jenis apa yg gua nak kena beli?)lagi best dari gua carut kat budak perlempang joeCharlie ni . Cakap pakai mulut dubur je!

CodeNameSomaliPirate Sunday, August 01, 2010 12:06:00 AM  

Hj Jamaluddin!

Lu panas pasai apa!. Betul la budak tu cakap. Kat Selangor pun dah ada rancangan kapiaq nak wall-up duit zakat.

So sapa yang ajar?

Sorry Bro Isa!... wa tumpang lalu....

hj jamaludin,  Sunday, August 01, 2010 1:13:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Salam Lanun Somali
Gua cakap pasal Pemimpin Melayu Islam terutama UMNOBNAPCO dah mula jadi lanun ( kebas wang rakyat)macam lu tapi hidup pura pura macam Robin Hood.Mencuri atau melanun harta orang hukumnya haram.
Pasal wang zakat, apasal lu tak cerita dulu Pemimpin Melayu seperti Yussof Nor da buat apa dgn wang zakat.Dan pasal DAP diorang semua memang tak tahu pasal haram.Hidup sebagai Lanun tapi cerita kat orang lu adalah Robin Hood.....Betul .....Berul....Geng..WTF.

CodeNameSomaliPirate Sunday, August 01, 2010 1:47:00 AM  

Salam Hj J

Tenang ji, tenang.... Bila tiba soal duit, baik yang jahil, yang warakk ke kalau dah berkuasa mata boleh kabur ji!.

Baik UMNO, PAS ke PKR sama je. contoh klasik, dulu, Pengarah Jabatan Agama di johor wall-up duit zakat 2M, cerita tabung Memali..., Tabung Bukit Cina DAP, Kohilal, Sime-Darby dan macam-macam lagi.

Wa lanun tapi hanya melanun hati orang je.... Haji letak tepi Kawasaki Ninja tu, mari naik Beemer wa cari awek. Awek tak suka kena hujan ji... rosak mekap!.

Maaf bro Isa!, tumpang lalu..

Anonymous,  Sunday, August 01, 2010 7:49:00 AM  

kalau dah keturunan penyamun tu tak kira parti apa.... pas ka, dap ka, pkr ka, mca ka hapa ka.... tapi yang terkenal parti bapak penyamun adalah amno!!!!! jangankan harta rakyat, harta bapak sendiri pon dia akan samun kalau ada kesempatan........ kahkahkahkahkahkah....

Anonymous,  Wednesday, April 27, 2011 10:52:00 AM  

Ni dia datuk yang sama ka mati tempohari:-

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/4/27/nation/8558059&sec=nation

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP