IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

umno dalam "Denial Sindrom"

>> Thursday, July 22, 2010

Pelajar dan profesor–professor kangkung membuat rujukan dan menulis buku daripada apa yang didapati dari buku-buku yang ditulis oleh orang Inggeris tanpa membuat penyelidikan yang mendalam. Fikiran British yang sebenar dapat dilihat dari kenyataan ini.

"Nothing we have done has tought them to govern themselves; we are merely teaching them to co-operate with us.." Sir Frederick Weld, Governor of Straits Settlements, 1880-1887.

Apakah bezanya antara British dan UMNO? Pemimpin UMNO menyambung “Orang Cina adalah ancaman terhadap kepentingan Melayu” Dalam waktu yang sama pemimpin UMNO menjadi kaya raya adalah kerana orang Cina juga.

Menjadi rakan kongsi tanpa modal. Menjadi maling projek-projek kerajaan dan diserahkan kepada orang Cina dan menjadi malaun kepada bangsa sendiri. Menjadi komprador APs sedang modal berdagang adalah dari orang Cina.

Hari ini UMNO sangat lemah, tidak berkeyakinan dan tidak dapat meramal masa depannya. Dibenci dan dilaknati oleh bangsa sendiri kerana amalan rasuah yang meresapi ke dalam kerajaan dan organ parti hingga ke akar umbi. Rasuah sistemik ini turut memusnah akar tunjang sistem kehakimannya dan badan penguatkuasa rasuah iaitu SPRM sendiri.

Himpunan Gagasan Melayu Perak 17.7.2010 kita mendengar ucapan Harussani – Mufti Perak. Bercakap soal pepecahan dan perpaduan Melayu demi survival politik Melayu. Ucapannya tidak menyentuh soal sebab dan masalah asas UMNO.

UMNO menjadi lemah bukan kerana PAS dan PKR!!!

UMNO lemah kerana pemimpin parti dan kerajaan yang RASUAH (ditekankan) dan salah guna kuasa. Kenapa Mufti Perak tak sebut soal RASUAHNYA PEMIMPIN UMNO...? Takut fulus, pangkat dan pingat terbang..?

Kita perlu melihat kepada problem bukan symptom of the problem..!!!. Jika UMNO tidak berupaya dipulihkan dari rasuah, parti ini perlu dihumban kerana nasib rakyat adalah lebih penting dari survival UMNO.

Rakyat Melayu tidak boleh berlindung di bawah pemimpin yang rasuah. Jika UMNO bersih, PKR dan PAS akan mati meragan. Orang Melayu akan bersatu. Hari ini UMNO bukan sahaja dibenci oleh PKR, PAS, dan lain-lain bangsa tetapi oleh ahli-ahlinya sendiri. Kita mahu bertanya berapa lama umno mahu menipu bangsa sendiri...??? - Di petik dari sini.

Mengapa masih harus dan terus menipu....???? Kerana umno sudah terbelenggu dalam sindrom penafian yang berpunca dari masalah ciptaan mereka sendiri, iaitu nafsu tamak haloba mementingkan perut mereka dan kroni2 mereka, tanpa memperdulikan nasib rakyat bawahan.


“Tak betul, tak betul (andaian meluat)... kita adalah parti yang terbesar mewakili orang Melayu, mempunyai 3.1 juta ahli,” kata beliau pada sidang media selepas mempengerusikan Majlis Tertinggi (MT) Umno petang ini. - TMI

Mampus umno/bn, sejahtera rakyat Malaysia.

1 IkutSukaLu...::

Lang Friday, July 23, 2010 4:30:00 PM  

salam bro...

sindrom denial ni bukannya sekarang jak... dari dulu lagi... isu melayu cina india dah lama jadi bahan story diorang..

kalau boleh diorang hanya nak satu parti jak wujud kat mesia ni...

kalau nak ujud pon yg kecil2, yang ahli tak ramai, yg ketua partinya tahap bengong tak tau cakap...

tu la mimpi indah mereka..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP