IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Santai Malam Isnin

>> Sunday, July 04, 2010

Mak Minah dan Pak Mat ada 4 orang anak perempuan yang sangat disayangi Lin, Azie, Suri dan Murni. Suatu hari mereka berpakat untuk nikahkan anak2 mereka ini serentak.

Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2 anak tu pun bercadang untuk pergi honeymoon. Lin pergi honeymoon ke Pulau Langkawi, Azie ke Pulau Tioman, Suri ke Pulau Kapas dan Murni ke Pulau Perhentian.

Sebelum pergi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, `nanti jangan lupa hantar berita pada mak dan ayah. Ceritakan macam mana honeymoon korang. Tak payah tulis panjang2, pakai kod iklan aja dah cukup. Ringkas, padat dan cepat.' panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.

Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Lin yang bertulis `Standard Chartered' . Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered dan bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yangbertulis `Besar, teguh dan peramah'.. Bahagialah Si Lin rupanya.

Esoknya terima pula surat Azie yang bertulis `Nescafe'. Maka tercarilah mereka iklan Nescafe dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yang bertulis `Nikmatnya hingga ke titisan yang terakhir' Bahagialah Si Azie rupanya…

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Suri bertulis KFC'. Mencarilah mereka iklan KFC dan tersenyum keduanya membaca iklan yang bertulis `Hingga Menjilat Jari'… Bahagialah Si Seri rupanya…

Seminggu berlalu, tiada surat dari Murni, Mak Minah dan Pak Mat dah mula risau. Masuk dua minggu… tak ada jugak.. masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari Murni dengan isi kandungannya `AIR ASIA `.

Bergegas le... Mak Minah dan Pak Mat mencari iklan penerbangan tu sebab tak sabar nak tau apa yang jadi kat anak bongsunya. Bila dibaca... Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau nak senyum atau menangis.... Apa motto iklan itu…?? 

"7 KALI SEMINGGU.. 3 JAM SEKALI.. TANPA HENTI"

3 IkutSukaLu...::

A Mum Of Three Mohd Sunday, July 04, 2010 10:44:00 PM  

Salam Isa,

Kah!! Kah!! Kah!!

Kelakar giler...!!

hj jamaludin,  Monday, July 05, 2010 1:15:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bro ISA , kalau gua mati malam ini , gua konsider mati dalam imam (senyum walaupun tak ada gula kat Jusco).Nasib baik anak2 perempuan mereka tak pakai iklan PM 1 Malaysia. U help mi, I help u.Ha Ha Ha

hj jamaludin,  Monday, July 05, 2010 1:15:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bro ISA , kalau gua mati malam ini , gua konsider mati dalam imam (senyum walaupun tak ada gula kat Jusco).Nasib baik anak2 perempuan mereka tak pakai iklan PM 1 Malaysia. U help mi, I help u.Ha Ha Ha

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP