IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Sama Atau Tidak...??? Perangai... Siapa..???

>> Monday, July 26, 2010

Apa perbezaanya di antara dua entry (bergambar) ini.




umnoApco
Takda wang... boleh pow sama cukong2 dan ahli2 korporat, tak cukup lagi boleh bikin projek mark-up harga gila2, ambik komisyen, duit cukai rakyat pun berbillion boleh pakai dulu, duit Kwsp pun berlambak, duit Felda pun banyak lagi... duit petronas tak payah cerita la... dan bla..bla..bla...

PKR
Suara Keadilan dah tak boleh terbit, cukong dan ahli korporat terbatas, sumber kewangan terbatas... segala-galanya terbatas... ada 100 juta pun habis bhai.. kalau tak tahu berjimat tauke ladang babi moden pun bungkus bhai...

PAS
Kalau lu orang nak tambah... di persilakan.
Sebab gua terharu dan sedih dengan keikhlasan perjuangan ahli/penyokong PAS peringkat bawahan nih... nak makan sendiri pun miss soru... tetapi sanggup berkorban demi parti... ada 50 sen dalam poket pun didermakan juga... ada segelintirnya siap jadikan rumah sebagai markas... semuanya lillahitaala.... tapi pemimpinnya walau tak semua tetapi ada yang spesis macam umno.

Nota;
Takan asyik nak minta derma dan sumbangan penyokong dan ahli.
Tak salah mohon derma dan sumbangan, tetapi perbelanjaan wang tersebut biarlah di salurkan demi kebaikan dan perjuangan Parti, bukannya untuk keselesaan segelintir Pemimpin.

Teguran ini di buat atas dasar sayangkan perjuangan Pakatan Rakyat, bukan kerana Ayam Berbulu Musang. Kadang2 sikap pemimpin ni macam cibai.. kan...??? kena pulak ada kaki ampu dan bodek, jenis pak angguk 24 jam, sampai pemimpin idolanya kentut 
berbau bangkai pun, di katanya... ehmmm.... wanginya... perghhhhh....

Lu pikirrrrrr.... la sendiriiii...... ha..ha..ha....

Petikan Sajak dari TT.
kau dengar surah aku ini 
di bumi ini orang orang baik lebih banyak dari orang orang jahat
di bumi ini orang orang baik lebih banyak dari orang orang jahat

Teramat malangnya dalam ramai yang baik itu, ramai yang tidak buat apa-apa
Berapa ramai orang yang baik itu berkata, 
"You fucking shit gerombolan"

9 IkutSukaLu...::

baginda® Monday, July 26, 2010 1:31:00 PM  

ceh... pulang paku keras nampak... heh cool..

keindahan ugama,  Monday, July 26, 2010 2:33:00 PM  

Ada riwayat bahawasanya ada seorang sahabat sanggup belanja Nabi Muhammad SAW makan kat warung jalanan . Bila selesai Nabi Muhammad makan tapi Nabi terdengar nada lembut sahabatnya berkata beliau tiada duit untuk membayar makanan yg Nabi Muhammad makan sebentar dengan alasan bahawasanya sahabat begitu gembira melihat Nabi Muhammad makan . Erti nya biar tak berduit sekali pun janji pemimpin bahagia........ kalau tak faham samalah dengan Panglima 7 ..........WTF.
Saya tahu kenapa Blogger ISA takut macam DSAI bila nak di ambil darah ( medical checkup). Blogger ISA takut DNA nya di salah guna oleh blogger blogger Lalang. Ha HA HA.

Isa Monday, July 26, 2010 3:07:00 PM  

baginda,

lalalalaaaa..... nak sembang kat kedai kopi tasek... lalalaaaaa...

Isa Monday, July 26, 2010 3:12:00 PM  

kaindahan ugama,

ooohhhhh.... bersandarkan pada riwayat tu yeeaaaa... baru gua paham... lu paham takkk??? kalau tidak... WTF... kang...

Gua punya DNA musang bulu ayam bro... class gitu... kah..kah..kah...

teratailiar Monday, July 26, 2010 3:15:00 PM  

wakaka...
macam daun kari je lah yob...
masa makan...
kalau tolak ke tepi tu ok lagi...
ni dah masuk mulut dah... pun...ptuhhh...ptuhh...ptuhhh
haram jadah...

omaq,  Monday, July 26, 2010 3:26:00 PM  

betul la tu brader isa...umo gua dah lbih 45 tahun.sebelum ni sejak boleh ngundi gua tak pernah pangkah selain pas.calon pas menang ke kalah ke gua pasti pangkah pas coz bila p kuliah ustad kata bukan kuasa kita untuk memenangkan Islam tapi kuasa Allah Taala...so gua tak ralat kalau pas yang gua pangkah tu yang nak menegakkan Islam masih tidak dimenangkan oleh Allah...

Tapi semenjak dua menjak ni bila pas yang dikatakan pendokong syariat Islam bila dah Allah bagi kemenangan sikit dah mula buat hal...macam yang lu storykan tu orang no duapun dah mula teringin memuaskan nafsu bawah perut die.tambah pula berkawan dengan pkr yang lebig hancing dari umno.Tambahan pulak gua tengok timbalan ketua bahagian umno tempat gua di salah satu bahagian di kedah tu pun perangai baik banyak dari kebanyakan pemimpin pkr.gua pasti dia bukan kaki betina,kaki arak dan kaki judi.sembayang jemaah tak pernah miss...gua ingat lepas ni gua dan anak beranak gua nak ubah angin la...pi mai-pi mai pangkah ape pun perangai same je....rasa-rasanya kita ni dah separuh abad dah tertipu ngan pemimpin kite yang berwajah warak kan....?

jai,  Monday, July 26, 2010 3:27:00 PM  

Kah kah kah...

Tak habis2 lagi ke bro???

Lu kena daulat Sofi kot sebab lu cilok n3 dia???

Kalau lu nak tau dia tu keturunan Raja Kapoor bro.

Kah kah kah...

Apa pun bro, inilah yang dikatakan:

BERKATA BENAR ITU MEMANG PAHIT.

ofekenofee Monday, July 26, 2010 3:38:00 PM  

wakaka...
yo encik omar...
cakap macam dari kem belah sana jer..
wakaka...
tarbiyah ngan sapa...
ayah pin ke?

omaq,  Monday, July 26, 2010 5:55:00 PM  

salam ofekenofee...
kem mana yang sedara maksudkan...
kem kerajaang perpaduang ke kem umno..
dua-dua pun tak...

cuma gua setuju dengan pendapat bro isa je...sekurang-kurangnya gua ni mewakili org-org yg berpendapat yg sama dgn gua...dan sekurang-kurangnya pemimpin2 yang kat atas tu bace n3 bro isa dan komen2 dr penjengok blog bro isa ni diorng dpt ubah cket sikap depa tur...

gua bukan nak fitnah...tapi dah terpampang kat dlm blog2 ada satu pemimpin tu org tgh berbahas dlm parlimen die snang2 je santai lam coffee hse ngan husni hanadzlah...ape barang mcm tu....

bang mat pernah cakap beza pemimpin pas dgn umno ni tiga benda je....sedara pikir le sendiri...

akhir sekali gua tak menghina sedara harap sedara tak menghina gua....dan pertanyaan sedara tentang manusia laknatullah tu seolah-olah sadara menghina gua....nauzubillahiminzaalik....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP