IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Isu Kritik Pemimpin Pun Nak Kecoh... Bangang..!!!!

>> Thursday, July 22, 2010

Gua dalam bab artis2 ni... malas gua nak masuk campur atau ulas siarkan, sebab dah tahu kehidupan diorang macam mana. Tapi dalam bab member artis kat bawah ni... gua sokong mamat nih... sebab berani bersuara demi rakyat...

Apa... barang kalau dah sebagai seorang rakyat walau pun berstatus artis tak boleh nak kritik pemimpin yang macam celaka punya perangai... takan nak jadi tukang angguk jer..., kata negara demokrasi... kalau dah tak boleh nak tegur pemimpin.. itu demokrasi kepala bapak diorang (pemimpin2) namanya... bangang punya mentaliti...

"Mungkin ada yang merasakan kenyataan pada status Facebook saya itu berbaur hasutan, antikerajaan dan sebagainya. Tetapi untuk makluman, saya adalah ahli UMNO seumur hidup yang sah dengan nombor 2951848.


"Saya bersuara atas kapasiti saya sendiri sebagai ahli UMNO, seorang rakyat yang mempunyai hak untuk mengundi dan menyuarakan pendapat.

Menurut Farouk, fakta yang ditulis hanya sekadar untuk paparan dan tujuan dia menulis adalah untuk meluahkan apa yang dia rasa dan mungkin juga dikongsi bersama ramai lagi rakyat Malaysia.

Tambahnya: "Mungkin kenyataan saya di Facebook itu agak keras dan bunyinya seakan-akan mencabar dan menentang kerajaan. Ia sama sekali tidak. Pemimpin yang saya maksudkan seharusnya dilihat dari konteks yang luas, bukan cetek.

"Pemimpin yang saya maksudkan adalah wakil-wakil rakyat, ketua-ketua bahagian, cawangan, ADUN-ADUN dan lain-lain yang kurang memainkan peranan dalam menangani masalah yang dihadapi oleh rakyat. - Kosmo
Perghh... baru kena kritik sikit dah nak melompat, kalau YB-YB tu semua buat kerja yang betul... takda lah orang nak kritik dan umpat... ini tidak.. bila masa pancing undi... mulut punyalah manis.. bila dah menang batang hidung pun tak nampak... rakyat di ketepikan buat2 tak nampak... macam tu punya cibai punya YB pun berlambak beb.... tambahan pulak yang terpilih jadi Menteri... lagi macam haramjadah.. punya kelaku...
“Tak betul, tak betul (andaian meluat)... kita adalah parti yang terbesar mewakili orang Melayu, mempunyai 3.1 juta ahli,” kata beliau pada sidang media selepas mempengerusikan Majlis Tertinggi (MT) Umno petang ini.

Dengan menghalakan jari menandakan “1 Malaysia”, Najib (gambar) berkata, “saya tidak terima anggapan itu (meluat).”
Bukankah artis di atas itu sudah menyangkal kenyataan Najib yang masih tidak dapat menerima hakikat bahawa rakyat dah makin meluat dengan Parti Haramjadahnya itu... jadi daripada 3.1 juta ahli umno... sudah terbukti dengan jelas salah seorang ahli umnGok yang bernombor 2951848 dah meluat dan menyampah...

ha..ha..ha... mampus umnoapco dalam PRU-13 nanti..... lagi mau mimpi ka....???? Bodoh punya Presiden UmnGok.....

1 IkutSukaLu...::

Lang Friday, July 23, 2010 4:21:00 PM  

salam bro..

demokrasi ala mesia ni ialah.. pergi mengundi.. tidak dihalang dari membuang undi... soal kena pakse undi seseorang calon tu kalau tidak kena posting.. tu lain hal.. tak termasuk dalam definasi demokrasi...

begitulah juga kebebasan bersuara... dalam demokrasi ala mesia... kalau memberi kenyataan bertentangan dengan seseorang pemimpin itu boleh mengakibatkan anda tersumbat dalam kandang...

bagi gua bro... kita ni patut dibenarkan bersuara dalam apa saja kecuali isu kaum, agama dan adat orang lain sebab itu boleh menjadikan satu pergaduhan kaum atau agama...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP