IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Rakyat Di Dera, PATI Di Jaga...

>> Monday, June 07, 2010

Anggota Rela berkawal di Depo Tahanan Imigresen Ajil selepas berlaku rusuhan melibatkan pendatang asing dari Vietnam di Hulu Terengganu, kelmarin.

Anggota Rela berkawal di Depo Tahanan Imigresen Ajil selepas berlaku rusuhan melibatkan pendatang asing dari Vietnam di Hulu Terengganu, kelmarin.

Seramai 127 pendatang asing tanpa izin (PATI) warga Vietnam merusuh dalam kejadian yang dikatakan berpunca daripada pergaduhan sesama mereka di Depot Tahanan Imigresen Ajil malam tadi.

Rusuhan bermula kira-kira pukul 9.30 malam menyebabkan depot tahanan itu gempar dengan bunyi bising kerana ketukan pintu jeriji besi, pagar dan juga suara jeritan tahanan.

Pasukan keselamatan yang terdiri daripada polis, Rela, Bomba dan Penyelamat dikejarkan ke depot berkenaan bagi membantu kakitangan Jabatan Imigresen yang bertugas di depot itu. Rusuhan berjaya dikawal daripada berlanjutan kira-kira pukul 12 tengah malam tadi. - Blog Sungai Kasai.

*** Apa salahnya jika pihak berkuasa yang mengawal keselamatan negara bertindak lebih tegas dan brutal kepada PATI yang memang bersalah di negara kita. kenapa pihak yang menjaga ketenteraman awam boleh ganas atau brutal dengan para pendemonstran, sedangkan mereka hanya berarak tanpa membuat rusuhan. kenapa kita terlalu lembut dengan penjenayah warga asing sedangkan dengan saudara sendiri kita  haram bertolak ansur? ***

Betul juga seperti apa yang dikatakan oleh Orang Sungai Kasai. Bagi gua pulak... semua PATI tu dah la.. makan free berak cangkung semua atas tanggungan Kera..jaan Malaysia. Dah tu buat perangai macam sial jer..., kalau gua.. mau jer.. buat seperti yang Hitler buat pada puak Yahudi... he..he..he... baru diorang ada akai kot....

Buat Polis dan Jabatan Pertahanan Awam (JPA) pula, kalau dengan rakyat sendiri di layan macam tahanan walaupun belum di dapati bersalah..., siap dengan sepak terajang dan ada yang mampus. Tapi kalau dengan PATI mungkin teloq depa hilang kot... gusi pun takda... itu baru kita boleh gelar Polis2 dan JPA... ni bangsat anak haramjadah...

4 IkutSukaLu...::

Pak Long Monday, June 07, 2010 11:05:00 AM  

Nak kena penyepak jugak nampak gayannya pepuak ni...

Reformis Jalanan Monday, June 07, 2010 11:51:00 AM  

Yeah, jom kita lakukan Holocaust kali kedua!! Haha

zargus,  Monday, June 07, 2010 12:33:00 PM  

-aku pun angin gak ngan pati ni..mnyemak ramai2 dtg kat sini..kumpul duit beli mykad pastu undi umno..hampeh!!..

-kalo xde keje, siang g meragut atau mrompak mlm g pecah umah org,bile hasil x byk,rogol bini tuan rumah..mmg hampeh!!

-wa rase elok name PATI ni ditukar kepada PETAI (Pendatang Tanpa Izin)..lg bagus n seswai..

madbi Monday, June 07, 2010 1:40:00 PM  

kalau sifir yang mudah gini pon isa tak dapat selesaikan, lecehlaaaa..... sebenarnya rumusan yang boleh dibuat dari situasi ini adalah: gst perlukan pati sebagai back up undi pos, rakyat sendiri di takutkan supaya tak bangkit melawan! kalau nak dikirakan, apa sangat masaalahnya untuk menyelesaikan soal pati? tak perlu tahan lama2, dalam tempoh 24 jam terus hantar balik kenegara asal. takyah kena tanggung makan berbulan2. yang terlibat ngan jenayah.... bang jer habis cerita. kalau rakyat sendiri boleh ditembak sewenang2nya, apa masaalahnya untuk menembak pati ni?? berdosa? polis malaise tau dosa ke???? anggota rela yang khabarnya dah mencecah sejuta orang tu sapa nak bayar elaun tugasan kalau asik nak kawal pati???? nanti kalau dah tak cukup makan masaalah lain pulak yang akan timbul..... mula la rasuah,peras ugut tahanan, mintak duit, jam,telefon puki dll..... buat malu rela je. tapi hantu raya ponkalau tak cukup makan akan mengamuk gak!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP