IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

40 Ulama Tolong Tegur Yang Ini Juga.

>> Saturday, June 26, 2010

Posted by Ibnu Hasyim

Utusan Online menyiarkan gambar 3 Ratu Malaysia (dari kiri) Weena Marcus, J. Subathra dan Angelreena Lim pada majlis pelancaran mee segera terbaharu pada Pameran Halal Antarabangsa Malaysia, di Matrade, Jalan Duta, KL-25 Jun -Utusan/Mohd Naim Aziz

Komen Blog Ibnu Hasyim: Bunyinya Pameran Halal Antarabangsa Malaysia, tetapi gambar ini mempamer dan mendedahkan yang haram (aurat wanita). Apakah sengaja menghina agama Islam, atau mencabar emosi penganut Islam yang majoriti di negara ini? Mempamer yang 'haram' di Pameran Halal? Biadap terhadap Islam!!

Isa: Lu orang nampak tak...? Betapa bangangnya pemahaman Islam di negara ini. Samalah juga dengan definasi gelaran ULAMA yang dipermain-mainkan oleh puak2 umnoapco yahudi laknatullah dan media pencacainya.

Buat pameran Halal Antarabangsa tapi diselitkan unsur2 yang Haram di dalamnya. Sama juga dengan Ustaz2 yang baru dapat Ijazah masih muda belia lagi, para agamawan yang berkhidmat dengan Kera..jaan, pensyarah... sudah digelarkan sebagai "Ulama Muda" sedangkan untuk mencapai taraf "Ulama" itu memerlukan satu tahap keimanan yang tinggi.

Jikalah begitu... Ustaz Firdaus bekas imam masjid negara yang kalah dalam pilihanraya suatu masa dahulu, juga layak digelarkan sebagai "ulama", yeaaa... ulama yang kecewa telah menendang peti undi, ha..ha..ha...

Bangang punya umnoapco/bn yahudi laknatullah..... tak tahu membezakan yang halal dan yang haram... lagi mau cerita pasal Islam... piiiiiraaaahhhhh....

7 IkutSukaLu...::

Yong Saturday, June 26, 2010 9:13:00 AM  

Belajar tentang Islam setengah masak, lepas tu ngaku ulama. Bijak bijak. Kat Temple, Birmingham, Waseda dan lain2 university luar negara yang menawarkan kursus lebih kurang begini ade melambak sarjana bidang Islamic studies, Islamic civilization, comparative religion dan sebagainya. Ulama kah mereka? Bolehkah diukur ke'ulamaan' indivividu itu semata2 melalui kelayakan akademiknya? Tepuk perut tanya selera.

cucu kwantung Saturday, June 26, 2010 10:37:00 AM  

Salam bro.
apa saje yang bertentangan
dengan pegangan Islam sudah menjadi halal dibawah nasihat ulama' apco. mesia hub halal dunia, segala yang haram boleh dilakukan di sini secara terang terangan.
Begitupun ada lagi yang minat nak masuk tong taik dorang.

AzamDin Saturday, June 26, 2010 11:39:00 AM  

adoi..ini macam halal ke???

aku tk rasa la diorang tu ulama..sory la..setakat janggut sejemput pakai songkok aji...tk ubah macam zul nordin je...rupa2 pensyarah UKM...pigirah

Anonymous,  Saturday, June 26, 2010 8:41:00 PM  

assalamualaikum...salam saudara...sebagai salah seorang umat islam kat malaysia ni...saya rasa ramai dikalangan umat islam itu sendiri yg bersikap jahiliyah...maaf jika saya menuduh saudara semua tapi itulah perbuatan jahiliyah yg bersikap seperti musuh nabi adam itu sendiri yakni iblis ...iblis yg pada mulanya tunduk kepada ALLAH kemudian berubah kepada menentang ALLAH lantaran sikap irihati atau merasakan dirinya lebih benar dan hebat dari orang lain...

Anonymous,  Saturday, June 26, 2010 8:46:00 PM  

saya rase agak tertarik dengan perkembangan dakwah islamiyah yg semakin berani tetapi masih mengekalkan sunnah rasulullah...rasulullah telah mengajar kita umat islam tentang cara menasihati pemerintah dan jangan bersikap kasar dalam menasihati mereka..pada pandangan saya...saya positif terhadap kemasukan golongan yg berani menasihati secara "lelaki" dan bukan mengutuk belakang-belakang...ingatlah mungkin dah tak lama nak berlaku kiamat maka inilah waktunya untuk menegakkan semula syiar islam....

Anonymous,  Saturday, June 26, 2010 8:53:00 PM  

YONG,CUCU KWANTUNG & AZAMDIN semoga kita semua memperoleh hidayah...mungkin kita rasa bahawa istilah ulama yg digunakan mereka agak keterlaluan termasuk saya yg kurang setuju dengan penggunaan istilah ulama bagi diri mereka tetapi kita hanya anggap itu khilaf biasa seorang insan dan kita berharap agar dakwah mereka akan istiqamah dan kita sama-sama berdoa agar ALLAH membimbing mereka dalam menasihati pemerintah...jihad seorang muslim ialah bukan dengan M-16 atau AK-47 tetapi jihad sebenar adalah dengan lisan kerana lisan mampu menyebabkan luka yg lebih parah daripada tembakan peluru M-16...anda semua juga berperanan dalam jihad ini dengan penulisan artikel dakwah...semoga rahmat menyirami kita semua

hj jamaludin,  Sunday, June 27, 2010 1:41:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Tapi Bro ISA , gadis tiga orang tu halal untuk jadikan bini dan malah cukup korum lagi . Ha Ha Ha!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP