IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

40 Ulama Berjihad Gunakan Lisan...!!!! Lawaknya....

>> Sunday, June 27, 2010

Di bawah ini adalah komen seorang yang tak bernama, selalunya... dan gua dah notiskan diruang komen bahawa gua tak akan melayan sebarang komen dari Tanpa Nama. Kali ini gua layan jugalah kerana komennya berunsur nasihat dan peringatan sesama muslim. Link komennya di sini

Dari tiga komen tersebut. gua andaikan ianya adalah dari orang yang sama dan mungkin juga tetap orang yang sama juga hantar komen di shoutmix gua. Jika berlainan orangnya.. harap maaf jika gua sudah tersalah telahan/andaian.

Tanpa Nama berkata...
Assalamualaikum.. salam saudara.. sebagai salah seorang umat islam kat malaysia ni...saya rasa ramai dikalangan umat islam itu sendiri yg bersikap jahiliyah.. maaf jika saya menuduh saudara semua tapi itulah perbuatan jahiliyah yg bersikap seperti musuh nabi adam itu sendiri yakni iblis.. iblis yg pada mulanya tunduk kepada ALLAH kemudian berubah kepada menentang ALLAH lantaran sikap irihati atau merasakan dirinya lebih benar dan hebat dari orang lain.

Isa:  Dia dah bagi salam so.. gua wajib jawap nih... "Waalaikummusalammmm..." dan...

Gua nak tanya juga kepada beliau kenapa Iblis "Chip segala Malaikat dan Ketua Bala Tentera" yang begitu patuh boleh berubah menentang Allah..???" Asbab dan musababnya..???

Tanpa Nama berkata...
Saya rase agak tertarik dengan perkembangan dakwah islamiyah yg semakin berani tetapi masih mengekalkan sunnah rasulullah... rasulullah telah mengajar kita umat islam tentang cara menasihati pemerintah dan jangan bersikap kasar dalam menasihati mereka.. pada pandangan saya... saya positif terhadap kemasukan golongan yg berani menasihati secara "lelaki" dan bukan mengutuk belakang-belakang... ingatlah mungkin dah tak lama nak berlaku kiamat maka inilah waktunya untuk menegakkan semula syiar islam.

Isa: Dalam semua posting gua berkaitan penyertaan kononnya para "Ulama Muda" ini ke dalam umnoapco tidak ada satu pun perkataan yang gua membantah... malahan gua buat satu posting seolah2 mencabar Dr. Asri supaya masuk umnoapco... gua pun positif juga. Dan lebihan jawapannya sila baca di sini sajalah, nawaitu umnoapco dengan kemasukkan para ulama muda ini... letih nak menjelaskan kepada genre sengal nih.., dan jawapan untuk persoalan ini juga ada di link Anak Bapa kat bawah tu... berkaitan Rasulullah.

Cara menasihati pemerintah...? humm.. Pemerintah yang seperti mana bro...??? Tolong nyatakan.. adakah pemerintah yang seperti Firaun...???

Tanpa Nama berkata
YONG,CUCU KWANTUNG & AZAMDIN semoga kita semua memperoleh hidayah...mungkin kita rasa bahawa istilah ulama yg digunakan mereka agak keterlaluan termasuk saya yg kurang setuju dengan penggunaan istilah ulama bagi diri mereka tetapi kita hanya anggap itu khilaf biasa seorang insan dan kita berharap agar dakwah mereka akan istiqamah dan kita sama-sama berdoa agar ALLAH membimbing mereka dalam menasihati pemerintah...jihad seorang muslim ialah bukan dengan M-16 atau AK-47 tetapi jihad sebenar adalah dengan lisan kerana lisan mampu menyebabkan luka yg lebih parah daripada tembakan peluru M-16...anda semua juga berperanan dalam jihad ini dengan penulisan artikel dakwah...semoga rahmat menyirami kita semua.

Isa: Yang ini jikalau nama2 yang disebutkan ingin menjawapnya... di persilakan jika sudi... gua takda hal... ikut suka lu orang...

Bagi gua.. yang ini gua akui.. kerana inilah yang gua maksudkan dengan semua posting gua berkaitan 40 ulama muda ini. Jadi peringatan gua kepada parti umnoapco laknatullah dan media pencacai mereka supaya hentikan penggunaan istilah "ULAMA" kepada golongan 40 orang ini. Mereka masih belum layak lagi bergelar ULAMA. Dan tolong fahamkan pengertian dan ciri2 seseorang ULAMA.

Dan gua juga tidak menganggap istilah tersebut sebagai suatu kekhilafan dari puak haramjadah tu..., perkara ini sememangnya disengajakan untuk kepentingan politik puak haramjadah sekular itu kerana mereka tahu kelemahan orang2 melayu iaitu amat sensitif dan lemah apabila menyentuh soal agama... dan mudah layu dengan golongan Agamawan ini... terutamanya Ulama, Mufti, Tok Kadhi, Pak Imam mahupun Pak Lebai.

Kalau Ulama suruh makan taik pun orang2 melayu dalam kategori tersebut sanggup lakukannya, tanpa menilai pasti samada benarkah itu ulama atau tidak... 

Tolong jangan mengambil kesempatan dengan istilah "ULAMA" untuk membodohkan orang2 melayu yang berugama Islam atau melayu yang mengaku Islam, terutamanya jenis melayu bandar. melayu kampung, melayu felda mahupun melayu hutan yang jahil dalam agama, iaitu yang menganuti Islam Bapa/Ibu atau dalam istilah lainnya Islam Baka/Keturunan. Selebihnya bacalah jawapan dari Anak Bapa, ringkas dan tepat.

Gua juga tertarik dengan ayat beliau kononnya jihad sebenar bukannya dengan M-16 dan AK-47 tetapi dengan penggunaan lisan... ha..ha..ha.. lawak bodoh atau lawak bangang yang mamat ni cuba sampaikan..., kalau macam tu.. tak perlu ada Perang Badar, Perang Uhud dan sebagainya,, kerana jihad sebenar tidak perlukan Pedang dan Tombak... ehem.. ehem.. pada zaman siapakah peperangan ini berlaku...????

Sungguh2 gua tak tahu jawapannya... kerana ilmu agama gua suku jer... Tok Guru gua dah balik ke Rahmatullah... tak sempat nak ajar gua bab nih... (Jihad ada banyak cabangnya beb....)

Dan juga negara Palestin kini sudah pasti menjadi milik Israel, jika berjihad hanya dengan lisan... kah..kah...kah..., gua nak pergi tandas sekejap senak pulak perut gua dengan lawak mamat nih... 

Bagi jawapan untuk penggunaan bahasa kasar dalam blogging dan kaedah menegur dalam shoutmix gua tu..., jawapan kurang ajar gua mudah saja. "Ini blog gua.. gua punya suka la.. dan itu cara gua menyatakan kebencian gua kepada parti dan pemimpin2 umnoapco yahudi laknatullah dan sekutu-sekutunya" lu kalau tak suka boleh blah... dan jangan jadi orang bangang dan mangkuk berayun bertingkat2 serta bodoh melantun2... (adakah dengan ayat macam ini gua sudah setaraf dengan Iblis..??? wakakakakaaa)

Hello bro... gua dah bagi peringatan di awalan blog... ada FAHAM..!!!! Kalau tak faham juga... pergi joint Ibrahim Ali jadi Katak atau Lembu... sengal nak mampus...

Dan jawapan lembut dan beradab gua pulak.... "Allah juga Mencarut" dalam menyatakan kutukan dan kebenciannya kepada golongan yang buta hati dan engkar..., lu carilah nas dan hadisnya kerana lu lebih arif dalam hal ini... ha..ha..ha..

Walau bagaimanapun nasihat yang diberikan melalui link di Shoutmix gua tu... gua terima dengan "redho" malahan gua ucapkan terima kasih kerana mengingatkan gua... perkara yang elok gua akui dan gua terima.., tetapi lu harus faham kaedah dan adab menegur pun ada pelbagai cara.

Memandangkan kebanyakkan 40 ulama muda itu semuanya berijazah dari negara Eropah dan ada yang belum habis buat PH'd lagi jadi gua tinggalkan ayat ini kat lu semoga jadi pedoman... ha..ha...

Sometimes you must be cruel to be kind.
(Ayat siapa ekkk... sudah pasti bukan dari Tuan Guru Haji Hadi dan 40 Pelajar PASTI.. ha..ha..ha...)

opppsss sebelum gua blah..., lain kali kalau nak komen dan menyengat tolonglah letak nama bhai... jangan pandai komen tapi bacul dan dayus nak letak nama... lu orang agama sudah tentu lu tau... tempat bagi orang2 DAYUS ni di mana bhai... macam cibai la... lu ni...

6 IkutSukaLu...::

paloibinmulau Sunday, June 27, 2010 3:35:00 AM  

BRO ISA,

sementelah bro mengomen komen2 cik anon yh kunun2 bersikap positif teman pun nak komen sikit. tapo komen teman ni negatif hahahah. komen teman negatif sbb kebanyakan cik anon ni otak ada sengal sikit hahaha. ok kita tak tahu berapa ramai ulama muda yg join amno ni pegawai kerajaan. cuma teman tau ketua depa tu pensyarah di ukm. mungkin masih baru mengajar kot.

hahahaha setahu teman pegawai kerajaan kumpulan professional dan pengurusan adalah DILARANG SAMASEKALI aktif berpolitik kepartian. tapi deme join amno maka aktiviti deme najib dah benarkan hahhahaha. join pakatan je tak boleh tu. dan setahu teman pegawai kerajaan adalah DILARANG SAMASEKALI mengeluarkan kenyataan yang menentang dasar2 kerajaan. sedangkan utk memberi kenyataan akhbar berkenaan hal2 kerja pun perlu mendapat kebenaran ketua pengarah.

jadi sbb teman ni negatif hahahah dah sah ulamak2 muda ni akan mengangguk je apa2 dasar kerajaan yg bertentangan dgn lunas2 ajaran Islam. teman berani sakap deme tak akan bersuara pun. kalau bersuara pun hanya utk bersetuju kuang kuang kuang

hj jamaludin,  Sunday, June 27, 2010 9:50:00 AM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
KEMUNDURAN ISLAM SEBABNYA;
i)Kemunduran Islam disebabkan umat Islam lupa kepada Allah SWT.
ii)Kemunduran Islam kerana umat Islam itu berbuat dusta.,(tidak jujur)
iii)Kemunduran Islam disebabkan kejahatan Ulama'Tua dan Muda tu sendiri.
iv)Kemunduran Islam disebabkan Raja/Sultan dan pemimpinnya dan Hakim2nya tidak jujur.
v)Kemunduran Islam disebabkan Umat islam bersifat mencoteng arang di muka dan hidup berfoya foya dan tak takut mati.
vi)Kemunduran Islam disebabkan umat islam banyak cakap tapi sikit bekerja.
vii)Kemunduran Islam disebabkan rasuah wang/sex/harta menjadi hidangan harian.
viii)Kemunduran islam disebabkan zina/arak/judi/melacur perempuan dan kenyangkan perut.
ix)Kemunduran Islam disebabkan pembaca Al Quran tapi jahil dan fasik.Sekadar baca/dipertandingkan sahaja , mengamalkannya tiada.
x)Kemunduran Islam disebabkan umat Islam banyak berbuat Fitnah dan memFitnahkan.
xi) Kemunduran Islam disebabkan Ulama'/Tok Guru lalai menyuruh yg makruf dan melarang yg mungkar. Dan lalai menyuruh menuntut ilmu fardu kifayah.
xii) Kemunduran Islam disebabkan tak faham apa itu Islam.

AzamDin Sunday, June 27, 2010 12:33:00 PM  

jihad?

jihad aku belajar je..

storm62,  Sunday, June 27, 2010 2:05:00 PM  

jihad dgn apa2 pun tak kesah tapi jangan mcm APNO jihad pakai buntut atau lobang sepol sudah.

ijoks2009 Sunday, June 27, 2010 3:31:00 PM  

Teringat cerita P.Ramlee,
40 penyamun masuk dlm gua,
p.Ramlee dah buat cerita simbolik tu.
Masuk umno maknanya masuk dlm gua zaman batu balik la.masuk dlm kegelapan jahiliah umno n the gang

ijoks2009.blogspot.com

cucu mamak kutty,  Monday, June 28, 2010 3:22:00 AM  

kahkahkah.....jgn jadi bangang,bebal n biul.....yg dikatakan berdakwah secara hikmah tu....kena le ikut keadaan....klu musuh perangi kita pakai senjata...kita pun kena le pakai senjata....dlm perang BADAR QUBRA nabi dan para sahabat berperang dgn kapir quraish pakai senjata....tak cukup senjata...nabi pakai pelepah tamar...apakah nabi tak berhikmah....klu musuh pakai meriam serang kita...takkan kita nak pakai keris pulak...tubangang namanya...klu dah mengaji tinggi2 sampai dah nampak mcm ulamak....takkan masih bangang dan biul lagi....kahkahkah....perang khandak tu apa,perang uhud tu apa,perang badar tu apa....apakah tak pandai berdakwah,nabi tak pandai berhikmah....kenapa nabi berperang....13tahun nabi berdakwah dgn kapir quraish di mekah...tapi kenapa nabi berhijrah ke madinah dan nabi berperang dgn kapir quraish....perang pertama tu perang badar.....apakah nabi dah bosan dgn hikmah berdakwah dgn lisan.....kahkahkah....duit dah banyak habis pi belajar....ilmu dah banyak di tuntut....tapi klu masih bangang lagi....pi mampos lagi baik dari mengkhianati pengertian hikmah tu...kahkahkah

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP