IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Yes... Boleh Buat Bom Nuklear..!!!

>> Wednesday, May 26, 2010

Tuan-tuan dan puan-puan sekelian,

Kita nak bina loji nuklear, untuk apa? Untuk menjana kuasa elektrik dengan kos yang lebih murah dan tanpa pencemaran. Adakah selepas itu tarif elektrik akan jadi lebih murah?

Ya, sudah semestinya. Bukan sahaja elektrik, bahkan air, minyak, gula, ayam dan macam-macam lagilah akan jadi murah. Tol juga akan kita hapuskan. Takde risiko ke nak buat loji ni?

Kita ada kepakaran, ekonomi kita takde masalah. Kemudahan kita kelas pertama. Kita boleh....
Boleh ceritakan macamana kita nak mulakan projek ni?

Mula-mula kita perkenalkan GST, kita naikkan harga barang sikit. Rakyat kita mampu, lagipun gula boleh sebabkan kencing manis, bila harga gula naik dah tak ramai lah kena kencing manis. Dana sukan pun ada, kalau boleh kita nak mohon fifa adakan world cup tiap-tiap tahun atau buat liga, baru cepat dana kita penuh.

Tapi yang sebenarnya ekonomi kita takde masalah. Bangunan loji nuklear ni kena kukuh, jadi kita mesti cari kontrektor bertaraf dunia untuk mereka bumbung dan siling supaya tidak runtuh atau bocor. Kalau perlu bina jambatan gantung pun kita akan cari kontrektor bertaraf dunia juga. Guru-guru dan anak-anak sekolah tidak dibenarkan lalu.

Oh ye, sisa uranium kita boleh bungkus dan buang dimana-mana kawasan yang orang tak berapa nampak, maklumlah negara maju pun belum dapat kaedah yang terbaik untuk lupuskan sisa ni, jadi takkan kita nak memandai-mandai pulak, ye tak.

Kita nak jadi negara maju mesti ada loji nuklear, baru orang respek.

Bersambung

Sumber: Goblogblog.

5 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Wednesday, May 26, 2010 8:38:00 PM  

Hanya orang yang goblok dan dungu yang berfikiran macam tu.Anti teknologi.Tenaga nuklear bukan hanya diguna untuk buat nuklear saja tapi macam-macam benda kita boleh buat,Selama ni pun ianya dah banyak digunakan dalam bidang perubatan dan industri tapi sampai sekarang tak ada sebiji bom nuklear pun kita buat.Sampai bila kita nak ketinggalan dalam bidang teknologi sedangkan negara lain dah buat.Selagi di Malaysia terdapat ramai orang bodoh,dungu dah bahlul yang anti kemajuan,selalu berfikiran negatf selagi tu lah kita susah nak maju -ASP-Z-

I help you, you help me wakakaka Wednesday, May 26, 2010 9:41:00 PM  

wakakaka...ASP-Z la...balai mana bro...bukit aman, dang wangi, dang bacin atau balai jerusalem...

wakakaka...syiling sekolah, dinding sekolah, jambatan, stadium boleh runtuh ada hajat nak buat loji nuke..

wakakaka...ok bro wa setuju wat loji...lu jadi kroni supply daun pisang buat bungkus sisa nuke buang kat tepi sungai...wakakaka

Anonymous,  Wednesday, May 26, 2010 10:47:00 PM  

Tu kalu stadium runtuh... kalu loji tu runtuh amacam....?

petai muda Wednesday, May 26, 2010 11:58:00 PM  

salam

to ASP...
gua sokong idea lu. memang baik.
cuma satu gua nak tanya, apakah ada sesiapa yg sanggup nak buat? buat dgn sempurna n berkualiti la!

gua tengok stadium...runtuh
gua tengok jambatan...roboh
gua tengok siling ... runtuh
gua tengok..tengok..tengok

ada jet...enjin hilang
ada kapal selam ... x leh nyelam
ada stesen keretapi..digadai
ada pulau... jd org lain punya
ada C4....meletup tak tentu pasal


kereta proton gua, asyik bermasalah je... he..he buatan Malaysia tu!

tp gua ada satu idea. idea gua mesti lu x setuju punya...

kita tukar pemerintah yg ada.
kita cari yg kreatif, bijak,telus, amanah, dan boleh dipercayai.

masa tu kita binalah apa pun, mesti tip-top punya. gua gerenti.

amacam.... setuju?

paloibinmulau Thursday, May 27, 2010 1:56:00 AM  

Ni bahaya ni. bukan teman nak kata teknologi nuklear tu bahaya sbb nasing2 ada pendapat sendiri. cuma teman takut dari segi pemberian tender membina loji tersebut. buat pulak tender direct nego hahahha. kalau mrr2 boleh retak ok lagi sbb kalau berlaku kemlangan pun nyawa terlibat tak lah banyak sgt. tapi kalau loji nuklear retak....hahahha mau 1malaysia pupus.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP