IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Tembak Jer... Semua Mat Rempit - Gua Sokong.

>> Saturday, May 08, 2010

TAMPIN 8 Mei – Seorang anggota polis berpangkat konstabel dikenakan tindakan gantung kerja serta merta apabila bertindak menembak seorang remaja di bahagian perut dalam kejadian kejar mengejar di Jalan Seremban – Jelebu dekat sini, awal pagi tadi.

Dalam kejadian pukul 3.30 pagi itu, mangsa, Mohd. Azizi Aziz, 17, ditembak ekoran enggan memberhentikan motosikal yang ditungganginya selepas diarahkan polis.

Berikutan itu, polis telah melepaskan satu das tembakan dan kena pada bahagian perut sehingga tertembus ke bahagian usus.

Ketua Polis Negeri, Datuk Osman Salleh berkata, anggota berkenaan telah dikenakan tindakan penahanan kerja serta merta kerana melepaskan tembakan tanpa justifikasi yang boleh membawa ancaman kepada dirinya.

“Saya menganggap kejadian ini sebagai kesalahan menggunakan kuasa. Saya kesal dengan insiden ini kerana anggota terbabit telah menembak tanpa justifikasi yang telah ditetapkan oleh Ketua Polis Negara,’’ katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis perasmian lapang sasar polis bantuan Felda di Bukit Rokan, Gemencheh di sini hari ini.

Menurut Osman, mangsa kini telah selesai menjalani dan berada dalam keadaan stabil di Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) Seremban.

“Saya juga ingin meminta maaf kepada pihak keluarga mangsa,’’ katanya. – Utusan

*** Berita di atas dari utusan meloya dan berita di bawah dari The Star Online.***

GEMENCHEH: A policeman has been detained for allegedly shooting a teenage biker during a chase along Jalan Jelebu here, early Saturday.

In the 3.30am incident, policemen in a patrol car were allegedly taunted by the motorcylist, who kept weaving in front of their vehicle.

He refused to stop despite being repeatedly told to do so, and it is believed a policeman opened fire.
It is understood that the victim, Mohd Azizi Aziz, 17, from Paroi near here, was shot in his hip and underwent surgery at the Tuanku Ja'afar Hospital here.

Meanwhile, state police chief SAC I Datuk Osman Salleh said preliminary investigations showed that the policeman, who was on patrol duty with a colleague, did not follow the standard operating procedure on discharging firearms.

"We have suspended him as he violated the Inspector-General Of Police's Standard Orders on when a policeman is allowed to open fire.

"Since the lives of the policemen were not in danger, he should not have opened fire," he told reporters at the opening of Felda Securities' shooting range at Felda Bukit Rokan near here. - The Star Online.

 ************************

Bagi pendapat gua pulak jika berdasarkan dari pembacaan kedua2 berita tersebut, kalau betul yang di tembak itu adalah Mat Rempit seperti yang di dakwa oleh polis, Alhamdulillah...  Syukur... Syabas dan Tahniah kepada polis yang menembak tu, eloklah di tembak mati semua mat rempit yang kurang ajar... buat menyemak jalanraya dan menyusahkan masyarakat jer... kecik2 tak nak mampus... dah besar menyusahkan makbapak dan masyarakat.

Tetapi kalau bukan mat rempit, polis tersebut memang patut pun di ambil tindakan tatatertib dan Syabas kepada Ketua Polis Negeri kerana bertindak segera terhadap kes tersebut dan memohon maaf kepada keluarga mangsa. Tak seperti baghal di Selangor dan bapak baghal di Bukit Aman tu...

Kenapa gua angin sangat dengan Mat Rempit nih... sebab beruk2 tu jenis samseng jalanraya yang berlagak gangster dan terlibat dengan kerja2 jenayah, contoh seperti yang berlaku di salah sebuah stesen minyak di bangsar baru2 ini.


VIOLENT crime in progress: These pictures tell how 14 Mat Rempit ganged up to beat and rob five women during an early morning fuel stop in Bangsar.

A CCTV surveillance camera captured the attack on the three sisters and two of their cousins at the Shell petrol station in Jalan Bangsar.

Traumatised, they have vowed never to go to a petrol station again after dark..


p/s: Memang celaka betul.... dan gua amat bersetuju jika Polis tembak jer... sekor2 bangsat mat rempit dalam Malaysia nih... bila ramai yang mampus... maka menjadi tauladan pada mat rempit yang lain, mungkin mereka akan berfikir 100 kali samada nak teruskan karier sebagai Mat Rempit atau tidak...

9 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Saturday, May 08, 2010 7:08:00 PM  

isa..., gua amat bersetuju dengan lu dan tindakan polis yang tembak mat rempit tu.... tapi sayangnya tak mati, kalau mati, keluarga dia saman dan minta gantirugi, gua akan lancarkan tabung derma unbtuk cover polis tu. kalau perlu kasi tembak dengan mak bapak diorang sekali pasal tak nak jaga anak. supaya menjadi pengajaran kepada yang lain dan kalau nak romantis lagi kasi tembak dengan menteri yang jaga kebajikan masyakarat pasal tak pandai didik masakarat... cuma tau menyalahkan mak bapak tak tau jaga anak, yang dia tu tau cakap je gaji ribu ribu sebulan.... binatang punya mentri!!!

hantupensil,  Saturday, May 08, 2010 7:24:00 PM  

gua pun setuju...!

Balun,  Saturday, May 08, 2010 7:32:00 PM  

Mat rempit aku sokong bukan di tembak tapi lancarkan serangan terus terang kalau merempit. Umumkan jika merempit akan di tembak dan jangan kasihan tembak sahaja. Aku sokong

Anonymous,  Saturday, May 08, 2010 8:04:00 PM  

kekadang bodoh juga kau ni isa

MAFIABOSS Saturday, May 08, 2010 8:11:00 PM  

kalau perasuah pun ditembak juga lagi le gua setuju!!

storm62,  Saturday, May 08, 2010 8:15:00 PM  

Kalo berdepan dgn Mat Rempit,Lain kali pakai bazooka atau sekurang2nya mesin gun saje....jangan pakai pistol ....kalo diserang baling grenade lagi senang....habis cerita.

Reformis Jalanan Saturday, May 08, 2010 9:42:00 PM  

Bro ISA, gua kadang-kadang konpius. Lu ni ada ilmu boleh baca fikiran orang ke? Apa pasal benda yang ada dalam kepala gua, tapi dah dipublishkan dan terdapat dalam blog lu? Gua baru bercadang nak tulis pasal ini. Tapi gua setuju kalau tembak mat rempit. memang setuju sangat.

gondrong.,  Sunday, May 09, 2010 12:53:00 AM  

mat2 rempit ni memang celaka sesangat...menyusahkan masyarakat jea... tembak je...

gua setuju sesangat...

hatasinchi Wednesday, September 08, 2010 4:12:00 PM  

Wa sokong idea lu...jangan bagi muka beruk2 nie semua...yg gua hangen tuh ade gak beruk2 dalam tenet nie yg simpati dan sokong mat rempit, ape cer bro mangkuk2 camnie?

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP