IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ketua Agama Islam...??? Layakkah...???

>> Saturday, May 08, 2010

Jika seorang suami digelar sebagai Ketua Keluarga, si suami wajib menunjukkan tauladan dan memberi bimbingan kepada isteri dan amanahnya. Paling cekai pun wajib tahu untuk menjadi Imam Solat  kepada isteri dan ahli keluarganya.

Kalau si suami tak boleh menjadi Imam Solat dan hanya tahu nak "Mamam si isteri sahaja"... lu pikir la... sendiri.... 

Bagaimana pula dengan puak2 perkasa yang kononnya mempertahankan Sultan Selangor kononnya, apakah diorang layak di gelar sebagai Ketua Keluarga...???? Wallahuaklam... sendiri tepuk dada.. sendiri jawap la...


Jika ini tauladan yang ditunjukkan, barulah layak digelarkan sebagai Ketua Agama Islam. Jangan sedap pada nama sahaja... tetapi kosong. Gua bukan nak mengutuk... hanya sekadar nak mengetuk minda kepada mereka2 yang bergelar "Insan" yang mahu berfikir... dan tidak taksub membutakhinzir kepada sesiapa sahaja yang bergelar Pemimpin. Inilah tuntutan Agama Islam dalam memilih Pemimpin.

Penghormatan bukannya boleh di beli dengan wang ringgit, bukannya kerana perasaan takut kepada Pemimpin, bukannya boleh di paksa tetapi Penghormatan akan datang dengan caranya yang tersendiri.

Secara terus terang gua nyatakan di sini, Gua tak berminat dengan Institusi Raja2 nih, apabila melihatkan gambar2 tersebut, hati gua menjadi lembut dan sayu. Syumulnya Islam...

Daulat Tuanku... 
Semoga tabah menghadapi segala permasalahan kini.
Daulat Tuanku...

p/s: Lu orang agak2.... Najib Razak boleh ke... jadi seperti atau mencontohi Insan dalam gambar tu...????

12 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Saturday, May 08, 2010 11:27:00 PM  

apa bhai...najib nak buat macam tengku faris buat..???? najibb...??? sapa bhai....?? NAJIB......?????

sikit HABUK aku tak percaya...usah nak tiru..jadi IMAM pada bini dia pun tak pernah....poraahhh la najib...

Anonymous,  Sunday, May 09, 2010 12:02:00 AM  

wei mu toksoh la dok bandingnyo...supo konkang ngan kuda beley..hehe

i'm no king

Isa Sunday, May 09, 2010 12:05:00 AM  

i'm no king,

apa barang gua nak bandingkan Najib, gua bikin dia sebagai simbolik jer... ha..ha..ha...

Anonymous,  Sunday, May 09, 2010 12:35:00 AM  

halo brother..jgn lah kutuk najib..kesian dia..kat rumah dah le bini dia yang jadi imam..ha ha ha ha.....

baginda® Sunday, May 09, 2010 1:04:00 AM  

eeehhhhhh... najib la paling layak... apa nih persoal kebaikan najib... tak baik tau..'

tengok laki najib lah.. 1st lady tu.. maknenye najib 2nd husband cum 1st man Malaysia.. kahkahkah

durhaka...

Anonymous,  Sunday, May 09, 2010 1:17:00 AM  

Bro, aku nak bagi idea sikit. Dalam khutbah kedua setiap jumaat aku cadangkan kita tak payah nak doakan sultan ni sebab dah bertahun2 kita doa tapi perangai lagi teruk dari kita. Apa barang kalau mcm ni?

Atau kalau nak doa jugak utk tanda hormat kita doa begini "YA ALLAH, KAU BERILAH PETUJUK DAN HIDAYAT MU AGAR SULTAN2 KAMI KEMBALI KE JALAN YANG BENAR, JADI LEBIH BAIK DAN LEBIH BERIMAN DARIPADA KAMI".

JAIS & ASAN ALI, tolong take note. Jangan jadi lebih BANGANG.

Anonymous,  Sunday, May 09, 2010 7:18:00 AM  

najib tak suka nak nunjuk2...

kalau ada niat menunjuk sebesar zarah pun tak masuk syurga baii...

tok wali selipar nik aziz ko tu bukan kata besar zarah. tu dah besar himalaya...

punya la nak tunjukk....

lepas solat, ceramah maki hamun...hahaha... bodoh punya PAS.

islam apa yg ko bawak baiii...islam kelantan ke.??

Anonymous,  Sunday, May 09, 2010 8:52:00 AM  

Tu bukan nunjuk la bhai.. tu kan teladan sebagai pemimpin.. mesti sekolah tak habis nie..

Lu pun tak pernah dengar Tok guru punya ceramah cakap apa.. lagi mau jerit kuat2..

Gua bukan nak bangga ngn tok guru.. dia pun tak mintak dibangga dan dipuja... tapi setakat nie dia ler pemimpin yang gua nampak untuk ingatkan manusia untuk elak jalan neraka..

Lain lu punya pakcik najib.. pasal tak nak menunjuk, bini mengarut merepek meraban pun tak leh tegur. Tak menunjuk la katakan.. rosmah pakai tudung nanti riak.. keh keh.. apa punya bingai ler ko nie..

"Kalau lah lu diberi pilihan imam untuk sembahyangkan jenazah ayah lu besok, samada najib atau nik aziz.. lu nak pilih mana satu bai"

- Rimau Merah -

perompak harta rakyat Sunday, May 09, 2010 8:52:00 AM  

Tanpa Nama berkata...
najib tak suka nak nunjuk2...

kalau ada niat menunjuk sebesar zarah pun tak masuk syurga baii...

-----------------------------------

Apa la punya bodoh puak Pencacai Yahudi Bani UMNO APCO ni....

mengarahkan bini dan anak menutup aurau dengan sempurna bukan sunat... tapi WAJIB dalam Islam....

persoalan tak suka menunjuk tidak timbul sama sekali dalam bab aurat ni.... lain la kalau kau cerita bab amalan sunat seperti bersedekah atau berzikir.... ha ini baru boleh kau cerita bab tak suka menujuk....

haaa.... ni la akibatnya belajar agama bermazhabkan Islam Hadhari...

Siang minum arak malam Menari....

KAH....KAH....KAH....

author faethal Sunday, May 09, 2010 9:36:00 AM  

Bro,
Mahathir layak digelar Bapa Tokey Arak (pasal anak dia tokey arak ma..)

Najib layak digelar Bini Rosmah je..(semua benda Bik Mama tentukan de..)

Anonymous,  Sunday, May 09, 2010 5:21:00 PM  

PAK ONCU
KEPADA Tanpa Nama, Ahad, Mei 09, 2010 7:18:00 AM

ngkau cakap apa ni...menunujuk apekebendanya....ngkau paham ke tidak maksud nk menunjuk....orang beli kereta baru dan diusung kehulur dan kehilir tak henti2 tu baru lah menunjuk namanya. kalau setakat nak bagi tau apa yang sebenarnya tu bukan menunjuk namanya.....bangang betullah ...itu pun tak reti2....ini bangang tahap gabaan ...... ada gak manusia yang seperti itu dizaman milinium ni.....oooooo kalau dapat bini baru, kawin senyap2 dh tu tayang sana sini tak pe...pikir-pikirkan la ye....

Anonymous,  Sunday, October 03, 2010 10:20:00 PM  

kah..kah..kah...
gua caya 1000% najib mmg tak suka nunjuk2...sebab tu dia scandal dgn altantuya pun diam2..siap guna proxy lagi...begitu juga dgn ziana anak pak zain kat shah alam tu...kah kah kah..kalau tak di sebabkan kena tangkap basah 1 malaysia pun tak tau...kah kah kah
apa la punya lahabau...kalau dah pengampu umno tu pengampu la jugak..so sampai mampus pun ideologi pengampu umno ni mcm tu la...kalau berdebat dgn dia org buat habis air liur jer sebab kalau kita ckp kambing tak leh terbang dia org still akan ckp kambing boleh terbang..alasan dia org sebab dia org selalu tgk cerita kartun kat tv....kah kah kah..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP