IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Bukti Kebodohan Puak umno.

>> Wednesday, May 05, 2010

Saja jer.... gua up-kan isu ni... untuk di fikir-fikirkan.. apa pendapat lu orang pulak...?

 straightforward Rabu, Mei 05, 2010 11:00:00 AM

1 yang aku heran dari dulu lagi... kenapa orang2 UMNO pakai songkok tutup dahi?
Susah nak solat camtu... or diorang ni jenis solat tak pakai songkok? Or... diorang ni solat pakai kopiah? Or...  diorang ni ada mazhab yang solat time sujud tak payah sentuh dahi?

Yang paling ketara aku nampak ialah bapak si sepol time nak 'angkat sumpah'.. songkok sampai nak tutup kening... pejadah!!

9 IkutSukaLu...::

Prof. Era Pasca Wednesday, May 05, 2010 5:02:00 PM  

dulu puak nih kate pki kopiah cepat kotor sebab putih...

tapi depa sengal ngan jawapan tu..

Kalau kopiah cepat kotor samalah jugak songkok cepat kotor...

tapi kopiah nampak.. songkok? haram nak nampak sebab kaler itam...

budaya hindu rasanya pakai songkok nih

Anonymous,  Wednesday, May 05, 2010 5:19:00 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Botak Chin,  Wednesday, May 05, 2010 6:21:00 PM  

Opssssss....sory la
Kopiah gua jatuh sebab kepala wa licin dogol....brek dah tak makan...sbb tu songkok hitam tu tergelincir...berat dan tinggi sangat..ha..ha..ha..

Harimau-Menaip Wednesday, May 05, 2010 6:24:00 PM  

Cikgu aku cakap, ukuran kening ke penutup kepala dalam Tiga Jari.

Kerajaan Rakyat Wednesday, May 05, 2010 6:54:00 PM  

Salaam sdra ISA,

Jangan lupa..... di Malaysia ada mazhab Hadhari..... kena ikut cara imam besarnya beb... ala... macam gambar yang sdra paparkan tu..!

hj jamaludin,  Wednesday, May 05, 2010 7:32:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bagi pendapat gua ,Songkok ni barang FREE .Bila nak pergi mengaji orang tua gua hadiahkan kat gua songkok hitam.Bila masuk madrasah pun orang tua gua bagi songkok hitam ( sampai enam tahun tak tukar ). Masa gua kawin pun orang tua gua bagi songkok hitam . Tapi yang funny nya bila sholat berjemaah sefamili ,gua,abang, adik dan ayah gua pakai kopiah tak pernah pakai songkok . Gua masih ingat gua pernah tanya kat orang tua gua kenapa bila sholat kena pakai kopiah tak leh pakai songkok Hitam. Ayah gua cuma cakap kopiah warna putih itu suci ,Allah suka akan warna putih .sO Gua rasa bila menghadap ALLAH SWT kenalah pakai putih . Kalau menghadap UMNOBN APCO sahjalah pakai hitam .Orang putih sahaja yang kata "BLACK IS BEAUTY".

kamilasari,  Wednesday, May 05, 2010 7:54:00 PM  

bro. cuma nak kongsi maklumat. sebenarnya cara memakai songkok dengan betul memang dengan menutup separuh dahi, iaitu tidak terlalu terjungkit ke atas dan tidak terlalu terlangkup ke bawah. Maknanya, tengah-tengah.

Tetapi, ketika hendak solat, kedudukan songkok akan ditolak ke atas, ruang dahi dibuka untuk bersujud dan dibetulkan semula selepas solat selesai.

sebenarnya tak ada kena mengena dengan umno/pas/pkr. ini tatacara memakai songkok. tapi tidak ramai yang tahu.

petai muda Wednesday, May 05, 2010 9:01:00 PM  

salam

bro... kat sekolah x leh pakai kopiah. Haram....

tp kat masjid x haram....

he he he,,, funny kan kat malaysia ni!

straightforward Wednesday, May 05, 2010 9:33:00 PM  

Maksudnya time nak solat je la buka dahi...kata org tua2,kalu dahi tertutup or berdahi sempit ni jenis org yg berfikiran sempit...TAK MELUAS LANGSUNG.ASIK PIKIR DUIT MASUK POKET SENDIRI,ORANG LAIN PEDULI APA...BETUL?biarla janji sumpah laknat pun,janji duit dulu....,janji rakyat yang sebenarnya taktau cerita nampak yang aku ni baik alim tak tipu duit rakyat..akhirat neraka belakang cerita...kan kan kan...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP