IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Baru Gua Tahu....!!!!

>> Monday, May 31, 2010

Aku bukanlah penyokong pakatan rakyat secara membuta-tuli. Aku pun bukanlah membenci kerajaan secara sembrono aje. Kalau nak rasa denyut nadi rakyat, akulah rakyat tu.

Aku dah ikut perjalanan kes Anwar sejak 98 lagi. Masa itu aku belia lagi dan tak pernah belajar undang-undang tapi dengan berfikir secara logik mengikut daripada tulisan akhbar dan berita tv yang menyokong kerajaan, aku pasti Anwar dikonspirasikan tapi hakim tetap kata Anwar salah.


Bila kes yang kedua ni berjalan, aku masih ikut dan berfikir secara logik dan aku masih rasakan Anwar tak salah walaupun aku bukan penyokong pakatan Rakyat sekalipun tapi kenapa mahkamah tetap menyalahkan Anwar. Adakah undang-undang rimba yang diguna pakai.

Setelah aku buat kajian sendiri dan berfikir secara ilmiah, barulah aku sedar dan aku tahu kenapa Anwar tetap dikatakan salah. Baru ku tahu....

Rupa-rupanya mahkamah mereka gunakan undang-undang jalanraya, siapa langgar belakang tetap salah tak kiralah yang depan tu buat camana, yang belakang tetap salah.

Sekarang ni aku nak sambung belajar undang-undang kat mana-mana pengkhususan untuk kes langgar belakang. 

Sekian, wassalam....

Sumber: Goblogblog.

4 IkutSukaLu...::

AzamDin Monday, May 31, 2010 10:56:00 AM  

ahahahahahhaha langgar belakang... klakau dan logik gak kan?? ahahahahahha

noor afzan Monday, May 31, 2010 11:36:00 AM  

huh..
logik gak tuh..
kenapa mencampur adukkan undang2..
fenin2..

Bingai @ Bangang Monday, May 31, 2010 7:51:00 PM  
This comment has been removed by the author.
Bingai @ Bangang Monday, May 31, 2010 7:53:00 PM  

Dalam undang-undang jalanraya ada dua keadaan di mana langgar belakang TAK SALAH!

1. Langgar belakang keta yang keluar dari simpang sedangkan anda di jalan besar.
2. Langgar belakang keta yang keluar dari parking!

Kalau kes orang pula, tak kira lelaki ke pompuan ke langgar belakang TETAP SALAH.

Rasulullah tak ngaku umat woi! Kalau dah tak ngaku umat maknanya tak perlu takut pada hukum Islam. Tak perlu sumpah cara Islam. Boleh jadi Imam tapi pengikut leh jadi makmum ke? ish ish ish. MasyaAllah!

aku yang bingai
e-Direktori Bloggers Malaysia

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP