IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Alang2 Nak Selongkar... Jom Kita Selongkar...

>> Tuesday, April 20, 2010

Khas buat puak2 parti haramjadah yang sedang hebat mengimbau sejarah silam Zaid Ibrahim. Walau sudah diperkatakan bahawa Zaid Ibrahim sudah bertaubat dan menunaikan Haji.

Tetapi puak2 bangsat nih merasakan mereka masih betul dan Zaid telah buat kesalahan yang besar... ooiiii.. mana taknya, minum arak tu HARAM... DOSA BESAR... sedangkan suatu masa dulu semasa dalam umno diorang sama2 tonggang air kencing setan tu... apa punya baghal puak2 umno celaka nih..

Kali ini gua bawakan kisah melayu bangsat puak umno keparat nih..., dah alang2 nak mengimbau sejarah kan..., apa salahnya kita sama2 bernostalgia sebentar. Kisah seorang pemimpin umno keparat yang mulanya mabuk2 di sebuah Hotel terkemuka di KL, kepala dah penuh... stim air setan tu... mulalah hilang kawalan diri mengalahkan keling mabuk todi, minum sebotol mabuk 12 botol... dan buat kelaku tak senonoh dengan meraba bontot pelayan bar.. hotel tersebut.

Disebabkan kelakuannya dan prestasinya yang amat membanggakan parti dan kera..jaan 1Malaysia, maka beliau telah dilantik sebagai DUTA ke Amerika Syarikat. So... apa dah jadi dengan kes buragas ni... tak jadi apa2... sebab kebal dalam kuasa umno... cuba orang lain yang tiada ikatan dengan umno... ha..ha..ha.... habis seluar dalam lu orang kena londeh oleh puak parti haramjadah nih.... wa cakap lu....

Perangai puak parti haramjadah ni sememangnya Dari Dulu, Kini dan Selamanya pun akan kekal sebegini... jenis Melayu yang dah termakan nasi kangkang Queen Elizabeth.... panggil Harun Din ka... Harusanasini ka.. Johari Mat Khir ka...? semuanya tak boleh buat apa... Jin Suruhanjaya Reid lagi kuat... tak terlawan dek tokoh agamawan tersebut.... ha..ha..ha.... umno...umno... apasal la... lu orang semua bangsat sangat....?

Kejadian ni berlaku hari jumaat ni tadi 14/11/2008 di Felda Keratong 4 Rompin Pahang.

KERATONG: Satu berita gempar telah terjadi selepas solat Jumaat sebentar tadi. Ia berkaitan dengan “amukan” Ahli Parlimen Rompin Jamaluddin Jarjis terhadap Imam Solat Jumaat di Masjid Felda Keratong 4 dekat sini. Kejadian dipercayai berpunca daripada “sakit hati” JJ terhadap Iman Solat Jumaat terbabit yang membuat khutbah perihal soal “Keadilan Dalam Islam”.

Iman yang mengendalikan khutbah tersebut ialah Ustaz Suhaimi Saad, yang juga merupakan Timbalan Yang Di Pertua Dewan Pemuda PAS Pahang.

Menurut Ustaz Suhaimi, ketika membaca khutbah beliau menyentuh tentang keadilan yang dituntut dalam Islam secara menyeluruh. “Ini termasuklah hal-hal yang berkaitan dengan akta zalim (ISA) yang dilihat tidak adil dalam Islam” katanya. Menurutnya selepas selesai mengimami solat, beliau telah didatangi oleh Ahli Parlimen Rompin itu dalam keadaan yang penuh dengan emosi dan muka yang bengis. “Saya tidak menyedari bahawa Ahli Parlimen Rompin itu turut menjadi jemaah solat Jumaat yang saya imamkan” katanya.

Ahli Parlimen Rompin itu telah mengherdik Ustaz Suhaimi yang membaca khutbah berbaur politik katanya. Namun beliau menjawab “Khutbah yang saya baca itu adalah secara umum berkaitan Islam dan tidak bertujuan politik”. Namun JJ nampak marah dan tidak berpuas hati dengan berkata “Andainya khutbah seperti itu dibaca, saya pun boleh membawa khutbah”.

Lalu Ustaz Suhaimi menyahut “Jika Dato’ fikir, boleh membaca khutbah apa salahnya. Elok Dato’ baca khutbah minggu depan” . Kenyataan Ustaz Suhaimi itu amat menyiksakan jiwa Ahli Parlimen Rompin berkenaan. Di mana akhirnya beliau mencabar supaya Ustaz Suhaimi keluar masjid.

Mungkin cabar itu dibuat bagi “membelasah” Ustaz Suhaimi. Kerana kami difahamkan terdapat ramai puak-puak UMNO karat dan kroni Jamaluddin Jarjis sedang menunggu diluar.

Melihat keadaan itu, beberapa orang jemaah dan sahabat beliau menasihat agar tidak keluar masjid bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku. Maka akhirnya Ustaz Suhaimi menjawap pelawaan JJ itu dengan berkata “Elok kita berbicara dalam masjid Dato’.. kerana ini rumah Allah dan lebih afdal dari diluar”.

Ketika itu JJ dan kuncu-kuncunya telah menunggu dengan “geram” dan “penuh emosi” diluar. Mungkin bagi mereka, sekejap lagi Ustaz Suhaimi iaitu Imam yang membaca khutbah dan menjadi Imam solat Jumaat di Keratong 4 itu akan dibelasah cukup-cukup agaknya. Namun dek kerana beliau tidak keluar, akhirnya kumpulan Ahli Parlimen terbabit beredar dari masjid dengan perasaan yang amat kecewa. Mujurlah kejadian itu tidak berakhir dengan insiden yang lebih buruk lagi. Jika tidak sudah pasti satu peristiwa gempar akan berlaku di Masjid Keratong 4 siang tadi.

Peristiwa yang berlaku ini jelas sekali mencerminkan betapa buruknya keperibadian Ahli Parlimen Rompin itu. Maka sahlah keputusan Pak Lah untuk tidak melantik beliau kekal dalam kabinet barunya adalah tepat sekali. JJ sebelum ini pernah dikaitkan dengan beberapa insiden yang amat memalukan termasuk kes “Raba Punggung” di sebuah hotel di Kuala Lumpur dan sebelum ini namanya juga dikaitkan dengan kes “Norrita Samsuddin” hingga menyebabkan pihak berkuasa terpaksa menutup siasatan kes tersebut dengan keputusan “tiada pembunuh sebenar”.

Bahkan lebih aneh lagi pihak polis menyatakan bahawa ” terdapat dua lembaga yang tidak dikenalpasti telah membunuh pragawati itu”. Hingga sekarang ianya masih menjadi misteri. Apapun, ramai yang mengaitkan nama JJ dalam kes tersebut, samalah dengan TPM Najib yang dikaitkan dengan kes Altantunya selama ini.

Sikap panas baran yang ditunjukkan oleh beliau itu, jelas sekali tidak menghormati kesucian “rumah Allah”.

Beliau tergamak menyerang Imam yang mengimami solat Jumaat dimana beliau sendiri menjadi makmumnya ketika itu. Apakah manusia seperti ini boleh dilantik dan dikekalkan sebagai pemimpin umat Islam. Maka diharap dengan peristiwa ini, ia dapat memberi kesedaran kepada rakyat di Rompin agar menolak beliau dalam pilihanraya umum akan datang.

p/s: kepada puak2 umno... umnGok... bonggok... bangang nak mampus... sendiri punya seluar dalam tak nampak... seronok nak mengendap seluar dalam orang lain... dah alang2 nak selongkar... jom kita selongkar... nak main jahat kita buat cara jahat... apa ada hal... dengan puak2 umno celaka haramjadah nih. yammm... sengggg......

12 IkutSukaLu...::

AzamDin Tuesday, April 20, 2010 1:25:00 PM  

wah..dasyat cerita ni..JJ ni terok gak ye..patut la ko layak jadi duta ke amerika.. ahahhaha

pria malaya Tuesday, April 20, 2010 2:07:00 PM  

Gud Job bro...

aku dah masukkan dalam link ni..

http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/04/koleksi-pemimpin-umno-dan-arakini-bukan.html

suara gunung Tuesday, April 20, 2010 2:24:00 PM  

aku ni klau ngan bangsa umno hangpa cakap apa pun aku x ambil pot sbab memang dah bangsa lahanat sbab 2 aku tengok lambang umno pun dah macam tengok lambang israel

Anonymous,  Tuesday, April 20, 2010 2:34:00 PM  

uii bro, gua baru pekena gulai kambing kat balakong pun tak hot segini...kekeke...tapi memang patut
pun,puok2 haramjadah ni
memang..brengsettt!!

i'm no king

baginda® Tuesday, April 20, 2010 3:05:00 PM  

JJ nih ingat bapak dia punya masjid ke...?

Anonymous,  Tuesday, April 20, 2010 3:30:00 PM  

selongkar lagi bro!!depa yg start biaq depa kena balik!!

CodeNameSomaliPirate Tuesday, April 20, 2010 6:31:00 PM  

Ko kata UMNO bangsat, padahal puak -puak yang menyokong parti paling munafik di akhir abad inilah yang paling bangsat.

Jadikan masjid sebagai tempat mengganas. Sesuai la ko blog kurang ajar. Mmg kurang ajar pun!

AzamDin Tuesday, April 20, 2010 6:35:00 PM  

ko lanun ko diam la...dah la hitam..negro bodoh..

petai muda,  Tuesday, April 20, 2010 9:09:00 PM  

salam

celaka punya pirate hitam....

sapa yg sebenarnya munafik ni?

PR baru memerintah 2 tahun
tapi APCO-UMNO dan peritah 53 tahun. Lihatlah berapa banyak dosa yg ia dah lakukan... lu butakah tak nampak semua jenayah UMNO ni!

Anonymous,  Tuesday, April 20, 2010 9:59:00 PM  

kebanyakan orang rompin payah nak berubah, dah kena suap dengan rm, mata telinga dah dibuta dan dituli oleh umno. kalau marah pun jap je, hulur duit senyap le. sebab tu rompin tak membangun. banyak manafaat yg umno dapat, lebih2 lg jj.
kalau tak percaya, kalau persekutuan PR dah menang, pahang PR menang, orang rompin confirm kata itu fitnah.

Anonymous,  Wednesday, April 21, 2010 8:58:00 PM  

ada-ada jer..baik pkr bekalan diri sendiri untuk ke akhirat daripada duk ngata sana sini..=)

AzamDin Wednesday, April 21, 2010 9:00:00 PM  

umno pun sama..yang ada saham kat genting tu..jual la..duit tu bakar je lah..akhirat oooooooooooi

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP