IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Akhirnya aku jadi mangsa

>> Sunday, March 28, 2010

Akhirnya aku jadi mangsa, kena tarik balik artikel isu ‘Tok Guru vs Mustafa Ali’

Assalamualaikum kepada pembaca semua, maaf inilah kali pertama saya memohon maaf kepada pembaca kerana saya terpaksa menarik kembali artikel berhubung kenyataan Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat bertajuk “Rakyat Terengganu salah Piliha Pesuruhjaya’ dan ‘Mursyidul Am Tegur Mustafa Ali’ yang menyaksikan saya dengan berat hati terpaksa juga berbuat demikian.

Jam 3 petang tadi, saya dihubungi oleh Ahmad Lutfi Othman yang meminta saya menarik kembali artikel tersebut selepas semalam saya memasukkannya. Beberap alasan telah diberi, namun saya pasti sebenarnya beliau tersepit.Kemudian Dato’ Kamarudin Jaffar pula menghubungi saya meminta saya mempertahankan artikel tersebut, malangnya oleh kerana kebimbangan saya di atas beberap sebab, saya dengan itu menarik kembali artikel tersebut denmgan rasa berat hati dan merasai kebebasan bersuara telah disekat.

Merasai hakikat itu juga, rakan setugas saya Intan Abdullah turut menerima tamparan apabila seorang pemimpin menghubunginya dan meminta isu itu jangan dihebahkan, malah kenyataan Tok Guru itu katanya melampau. Seperti kata Dato’ Kamarudin Jaffar kepada saya, seseorang itu perlu bersedia dikritik apabila mengeluarkan kenyataan yang pedas, justeri dalam hal ini saya lihat ada pihak yang tidak berani menerima hakikat apabila dihentam balas oleh Tok Guru.

Saya hanya penulis picisan yang terhimpit dengan idealogi politik suku-sakat, dan inilah yang dikatakan ‘politiksukusakat’, akhirnya saya juga yang terkena penahan mereka. Namun, secara peribadi saya masih mempercayai dan menyokong penuh Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai seorang pemimpin ulung yang sangat sederhana..

Takbirrrrrrrr…Salam manis buat Tok Guru dan pembaca-pembaca sekalian.

Selanjutnya di sini.

Gua dah malas cakap banyak pasal PAS sekarang ni, sebab dah lebih kurang umno jer.... lantak la... nak terlingkup ke... nak apa pun....

6 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Sunday, March 28, 2010 9:44:00 PM  

Ass. Baru diuji macam tu dah nak berhenti dari berjuang. Nak berjuang banyak cara dan Allah SWT Maha Mengetahui yang terbaik bagi kita cuma kita perlu bertindak atau usaha sikit berserta dengan Rahmat dan KasihsayanNya jua bagi memudahkan segala urusan....jangan lupa sirah yang dulu, para sahabat, ulamak diuji lebih dahsyat lagi, tetapi mereka ada panduan yang diikuti sungguh-sungguh sehingga ujian tak terasa berat atau menyulitkan. Kembalilah kepada Allah dan RasulNya dengan merujuk kepada orang yang arif.....

Anonymous,  Sunday, March 28, 2010 11:08:00 PM  

Harap maaf. aku orang Kelantan. YAB Tuan Guru Nik Abdul Aziz amat kurang faham perlembagaan PAS. Tok Guru tidak alim dalam hal ini, walaupun dua teramat alim dalam hal Agama. Sebabnya lihatlah hari ni, Tok Guru mengaku kerap tak hadir mesyuarat Majlis Syura Ulama', sedangkan dia adalah Mursidul Am sebagai Pengerusinya.

Untuk makluman tuan Guru dan empunya blog ni. Jawatan Peseruhjaya PAS Negeri-negeri / Wilayah bukan dipilih oleh Presiden bukan rakyat negerinya.

Aku harap sebelum mengomen sila teliti kesalahan ucapan Tok Guru Nik Aziz tu terlebih dahulu.

Anonymous,  Sunday, March 28, 2010 11:11:00 PM  

Untuk makluman tuan Guru dan empunya blog ni. Jawatan Peseruhjaya PAS Negeri-negeri / Wilayah bukan dipilih oleh Presiden bukan rakyat negerinya.

Sepatutnya ayat ni di baca ."JAWATAN PESURUHJAYA PAS TERENGGANU (Negeri / Wilayah) ADALAH DIPILIH OLEH PRESIDEN PAS BUKAN DIPILIH OLEH RAKYAT NEGERINYA.....

noor afzan Sunday, March 28, 2010 11:30:00 PM  

ingatkan Isa yang terkena..
erm..tu la.kebebasan tuk bersuara tu banyak di sekat sekarang.
Apalah guna demokrasi dan 1Malaysia?

Anonymous,  Monday, March 29, 2010 1:41:00 AM  

bro..
sabaq separuh daripada iman.
bagi pendapat gua
belasah je..
demi kebenaran bro..

Hashim Monday, March 29, 2010 6:57:00 AM  

Salam Bro ISA.

Semlm saje wa malas nak komen....semlm lu punya hari besar. Nasib baik lu dah tarik balik n3 tu...wa pun tak sempat baca...wa rasa kalau syaitan dapat baca tentu syaitan kan lari lintang pukang...

Bro ISA

Berjuang mesti ada liku-liku, harap tak mudah patah semangat...perjalanan masih jauh...Go ISA Go

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Ziarah Dari...


widget

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP