IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

50 Tahun PERKOSA Melayu, Sekarang Nak Memekak.

>> Tuesday, March 30, 2010

orangkasai puas melompat dari satu blog ke satu blog, nak cari kalau-kalau ada mana-mana blog yang memberikan reaksi kepada sifir bangang kurang cerdik yang diberikan oleh ketua u*** Permatang Pauh. oleh kerana orangkasai tidak menjumpai mana-mana blog yang   membetulkan sifir itu, maka malam ini dengan berat hati orangkasai gagahi juga untuk mencampuri urusan politik yang selama ini orangkasai sudah berjanji tidak akan memperkatakannya di sgkasai ini. Terbakar juga hati orangkasai bila membaca sifir si ketua ni.

Bila terbakar, jadi bahasa orangkasai pun jadi lintang pukang. Boleh dia kata pemberian RM100 kepada warga emas oleh kerajaan Pulau Pinang bukan penghargaan sebaliknya penghinaan kepada golongan warga emas. nak sedap cerita dia pun bacala sifir setahun RM100. sebulan RM8.33 dan sehari 27sen. nampak syeh ni macam cerdik, tapi nampak sajala, hakikat belum tentu cerdik. Maaf la tadi orangkasai terkasar sikit, pi tulis bangang tapi orangkasai dah potong dah. boleh dia tanya,"apa boleh buat dengan 27sen sehari. masuk tandas pun bayar 20sen. jadi apalagi yang boleh warga emas buat dengan 7sen yang berbaki itu. nak beli gula-gula pun tak lepas"

mai sini orangkasai nak jawab. wei syeh, duit tu bukan orang bagi tiap-tiap hari, orang bagi setahun sekali. apa yang kalut nak kira 27sen ka RM8.33 ka. RM100 tetap RM100. fikirla apa yang boleh nak buat dengan RM100 tu. yang kedua, awat sebelum ni geng hampa  U dok bagi beras sekampit, minyak masak sebotoi, sardin dan gula sekilo tu lebih dari RM100 ka? dah tu bukan bagi setahun sekali, 5 tahun sekali. kalau nak buat sifir bodo beras tu 25 biji sehari, minyak masak  10 titik sehari, gula seminggu setengah sudu. berbaloi ka?

ewah. ewah boleh dia kata,"itulah yang dilakukan oleh kerajaan negeri sekarang ini semata-mata untuk menonjolkan kepada orangramai bahawa mereka begitu perihatin dengan semua golongan rakyat" syeh, dulu masa geng U memerintah 50 tahun awat tak bagi, awat dok pelahap kat geng hampa U saja. memangla depa nak tunjuk depa prihatin, supaya rakyat terus sokong depa. takkan taktau semua parti akan buat perkara untuk nak bagi rakyat sokong, bukan nak bagi rakyat meluat. juara rakyat tu pasai nak bagi rakyat sokong la, betoi dak?  tapi syeh sorang saja buat bagi orang meluat. kerana meluat dengan sifir syeh yang orangkasai terpaksa masuk campur malam ni.

***ok cukup di sini, bila dah tulis begini tidaklah terasa kita ni mudah-mudah saja nak diperbodohkan oleh orang lain***

Sumber: Blog OrangKasai.

Blogger OrangKasai dalam membelasah umno pun masih menjaga tutur bahasa, ok... lah gua tabik spring pada beliau. Tapi pada gua... puak2 umno ni... bukan boleh di tegur kebanganggan diorang dengan bahasa yang lembut bro..., sebab diorang dah banyak sangat mentekedarah duit haram dan sebab tu... perangai bodoh melantun2 diorang menjadi2, lepas tu pulak nak memperbodohkan rakyat ikut cara diorang.... cehhh.... pergi mampus la dengan umno dan puak2 diorang tu..

Dulu Allahyarham Tok Wan gua (Duit Wellfare - tahun 1980an)... hanya dapat RM70.00 sebulan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat... kalau gua nak pertikaikan pun boleh jugak..., nak harapkan 70.00 hengget sebulan nak makan apa orang tua tu... kenapa masa tu umno haramjadah ni.. tak nak memekak pulak... bangang bodoh punya umno... semua hal nak di politikkan...

So... kepada Ketua Umno Permatang Pauh.... lu sememangnya bangang dan bodoh melantun2, kerana mempertikaikan pemberian RM100 daripada kerajaan Pulau Pinang. Lu sepatutnya berasa malu sebab selama 50 tahun lebih umno memerintah... apa yang orang melayu dapat...? terutamanya melayu pulau pinang... lu orang tindas sampai lunyai tak bersisa, sekarang ni lu orang pulak nak berlagak sebagai juara melayu....?

Dah lebih 50 tahun umno PERKOSA melayu masih tak sedaq lagi ka...? Lu orang sememangnya sial dan celaka punya melayu....

10 IkutSukaLu...::

Ninja-san Tuesday, March 30, 2010 12:12:00 AM  

Jenis akal jenuh putar alam memang cerdik-cerdik bodoh bab nak hentam orang lain
( Umno Permatang Pauh lanyak LGE )

Bagi pun mengata , tak bagi pun dok mengata juga .. Orang Tua dapat RM100 lebih rasa rahmat dari puak-puak terlejur terjelir ni dapat RM1000. Jenis pelahap duit , tengok not RM100 tak hairan langsung ..

Mangkaq nyoq punya Ketua Umno .. SRP dulu sekolah mana tak tau ? Buat malu cikgu taska yang mengajaq dia saja ..

Anonymous,  Tuesday, March 30, 2010 2:16:00 AM  

Yang pelik, dia kata Tokwan dia dapat duit welfare???

Dia ni cucu, bermakna mak ayah dia ni adalah anak Tokwan dia kan?

Alamak, anak macam jenis apa ni sanggup tengok Bapa sendiri terima duit welfare bulan2 dari Kerajaan? Tak jaga warga tua ker?

Bapa dia ni, sekadar nak bela orang tua sendiri pun tak mampu atau tak sanggup?

Tapi mampu pulak bagi pelajaran kat si anak ni, nampak cerdik juga duk main blog pakai komputer?

Tanah liat

Isa Tuesday, March 30, 2010 2:32:00 AM  

Ninja-San,

Itulah cara mangkok2 umno cari publisiti.

Isa Tuesday, March 30, 2010 2:41:00 AM  

Tanah Liat,

Kalau gua kata lu akal singkat, memang akal lu singkat betul....

Kalau datok lu susah, anak2 dia pun susah (kira bapak lu la...), kiri kanan dia nak hulur... kadang2 terkehel jugakkan, tapi bapak lu berjaya sekolah kan lu... dan lu jadi insan yang berjaya, boleh beli komputer dan main komen kat blog orang... amacam...?

Tapi sayang walau lu berjaya, tapi akal senteng dan nampak bodoh... sia2 bapak lu sekolahkan lu...

Tapi yang lebih pelik, jika orang yang berkemampuan pun dapat welfare.., asalkan kroni umno... ha..ha..ha... Datuk lu dulu kroni umno ke...?

Pak Oncu Tuesday, March 30, 2010 8:33:00 AM  

ISA ekau pun dah pandai guna perkataan mangkok ,,,,,,, hahahhahahaha

Anonymous,  Tuesday, March 30, 2010 1:37:00 PM  

Tokwan aku orang kampung. Nak makan ayam dan teloq, bela sendiri.. Itik pun dia bela, dapat rasa teloq masin, pun buat sendiri.

Ikan keli, haruan, dia tangkap kat bendang. Yang lebih, huluq2 kat jiran dan jugak buat ikan kering dan pekasam supaya supply berterusan. Beras pun tanam sendiri. Untuk Raya Haji, bela 2ekok lembu untuk dikorbankan, sekampong buat kenduri.

Sayok? Tak payah tanam, naik sendiri belambak, segala pucuk, semua fresh.

Kalo pasai buah, tiap 20kaki tanah ada segala jenis dia tanam, untuk anak cucu, sekarang, cicit dia pun dok makan jugak. Yang takdak, barter dengan jiran2 dan orang kampong.

Nek aku, buat kueh jual kat pasar pagi pagi. Aku tolong kayuh geghek pi duk letak kat kedai.

Tok hang ni mai merantau dari Negara mana sampai tak tau langsung nak cari makan kat Tanah ayaq sendiri, sampai kena duit welfare?

Masa kecik dulu, aku tengok tak seorang dari kampung aku pi duk mintak welfare, semua usaha sendiri. Kalo tua tak laghat, anak cucu bantu..

Hampa ni mai dari mana sampai RM70 pun tak tau nak usaha? Anak aku sekarang 15tahun pun bulan2 tau cari makan sendiri, ... pasai teladani semangat kegigihan generasi tua dia.

Tanah Liat

Isa Tuesday, March 30, 2010 2:21:00 PM  

Tanah Liat,

Awat lu ingat tok wan gua takda usaha nak hidup ka...? Lain kali kalau tak tau cerita, jangan gatai mulut nak bercerita.

Hidup semua orang tak sama, ada akai pakai la... jangan letak kat lutut.

Kot satu hari nanti anak/bini lu lumpuh ka..., spastik ka..? tak pun menghidap kanser.. dan penyakit kronik, time tu baru lu tau duit welfare ka...? duit apa ka...? Jangan sampai muka lu keluar paper minta rayuan sumbangan sudah la...

La ni lu boleh la cakap banyak, pasai tak kena pada lu... Hidup ni umpama roda, Nanti bila terkena kat lu, jangan lupa pulak apa yang lu dah cakapkan.

Gua harap lu sendiri akan berhadapan dengan apa yang lu cakapkan, bukan tok wan atau bapak lu... tapi lu sendiri.

Lepas tu boleh la lu cakap kat anak2 lu, apa punya anak la... lu sebagai bapak, diorang tak boleh tanggung.... ha..ha..ha... baru lu ada akai waktu tu...

Dan ingat2lah blog gua ini... yang lu pernah terlepas cakap seolah menongkat langit...

Adios bro...

Anonymous,  Tuesday, March 30, 2010 3:15:00 PM  

Sori kawan,

Semua sudah ditempuhi, kematian suami dan membela 8orang anak kecik2.

Saya seorang ibu tunggal, tapi mampu berdikari kerana mengajar anak2 dari kecil supaya berusaha, jangan guna duit welfare!

Kamu tau tak, sekadar dari rumah saja boleh cari makan? Nenek aku ajar dulu2 buat kueh, cicit dia pun (anak anak remaja saya), musim raya, dapat menjana setahun pendapatan untuk sekeluarga, sekadar buat tat nenas dan lemang ajer. Orang UMNO, PKR, PAS, DAP pun semua mai beli kat kami...

Saya pulak dengan anak2 lain, hari2 hantar karipap gulung kat hotel2.

Anak remaja saya semua dah berdikari mencari rezeki. Nah, musim kahwin, sekadar pi angkat dan basuh pinggan mangkuk, makan pun free, dapat RM50. Dalam satu bulan pun boleh sara pendidikan mereka sendiri.

Ni semua berkat ajar dari Tok Nenek macam mana nak sara hidup keluarga tanpa welfare.

Tak kan kamu tak tau pasai melabur kut. Sikit2 jadi banyak, ini buat bekalan bila dalam kesempitan. Kenapa masa sempit perlu nak mintak sedekah?

Mak saya rosak buah pinggang, RM2,500 sebulan, tak masuk berita pun. Anak2 cucu cicit dia yang bayar semua!!

Hai, cuba la kamu pi jual kuew teow goreng kat Pasar Malam macam anak sulung aku. Bersih satu malam pun boleh dapat RM400!! Time hujan, lekeh2 pun RM200!.

Pagi2 hang pi jual kerang pulak kat pasar, tu pun bersih senang2 dapat RM100, sekadar berapa jam saja.

Ni nak tunggu RM100 setahun. Apa pemalas ke kamu semua nih?

Jangan marah ye... anak2 saya anak yatim, tapi tak pun mintak zakat atau apa pun. USAHA SENDIRI ye adik..

The sky is the LIMIT..

Tanah Liat

Isa Tuesday, March 30, 2010 3:38:00 PM  

Tanah Liat,

Bagus la tu, lu bercakap soal lu sekarang. Gua bercakap soal tahun 80an, bolehkah di ubah. Siapa yang usahakan duit welfare tok wan gua, gua pun tak tau. Dan dia pun ada usaha rezekinya sendiri.

Bapak gua pun kerja bukan senang nak tanggung anak2 ramai, mak gua pun buat kuih jual pagi2 bantu sara keluarga.

Sebab tu gua kata, masing2 ada masalah dan cara usaha masing2. Tok wan gua pun tak bergantung dengan duit welfare tu nak hidup.

Cuma cara lu bercakap tu dah macam bagus2 sangat. melibatkan mak bapak dan orang yang dah mati.

Topik gua kat atas tu pasal kesempatan politik yang di pergunakan? Harap lu faham dengan topik sebelum komen.

Kisah hidup lu itu, tokwan dan bapak gua dah lalui..., sekarang cucu cicit diorang dah senang dan boleh bermain blog.

Mungkin anak cucu lu pun suatu hari nanti akan berada di tahap gua pula.

Hidup ini umpama roda... so jangan la berlagak bagus sangat... sebab lu tak nampak masa depan, apa bakal terjadi.

Sekarang lu cakap usaha itu dan ini, sekali Allah turunkan musibah... yang lu tak sangka2... baru lu tahu untung nasib lu.

Ayat lu "Ni nak tunggu RM100 setahun. Apa pemalas ke kamu semua nih?"

The sky is the LIMIT..

Lu renungkanlah sendiri... sebab lu pun bergantung dengan rezeki Allah.

Anonymous,  Tuesday, March 30, 2010 4:39:00 PM  

Tokwan saya tahun 60'an dulu. Tapi kesan kegigihan dia meresap keanak cucu dan cicit.

Sentiasa pesan jaga maruah keluarga dan Agama, itu satu pegangan kuat dipesan ke anak cicit, rezeki bole cari kat mana saja asalkan kita ikhlas dan rajin.

Balik ke hal politik, Si Apek kat Tanjung ni nak bagi kat Warga Mas semua ker RM100. Termasuk warga Mas yang empunya MAS berketul2 kat Bank ker? Apa motif sebenarnya?

Itu yang saya pelik!

Quran memberi garis panduan, siapa yang dari golongan fakir miskin yang berhak keatas wang zakat (welfare tu kira lebih kurang macam zakat negeri juga).

Setengah Warga Mas sekarang, beli makanan untuk anjing kesayangan mereka sekadar RM100 seminggu pun tak cukup. Satni RM100 ni dia beli shampoo untuk anjing dia kut. Logic ker?

APEK tu sasau ker yang you duk sakan sangat restu cara pemberian RM100 kat Warga Mas?

Tanah Liat

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP