IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Berita Tak Best....

>> Sunday, December 17, 2017

BERITA KURANG MENGGEMBIRAKAN BUAT NAJIB RAZAK; TIADA LAGI DERMA RM2.6 BILION

Dikhabarkan PM kita yang baru2 ni "dianugerahkan" gelaran KLEPTOKRAT (PEMIMPIN PEROMPAK) TERBURUK DALAM SEJARAH oleh Peguam Negara Amerika Syarikat, mendapat anugerah pula dari Raja Bahrain

Namun sayang sekali tiada sebarang wang diberikan oleh Raja Bahrain tersebut kepada Najib. Ini berbeza dengan sebelum ini dimana Najib pernah beritahu dia dapat "derma" RM2.6 bilion dari Kerabat Diraja Arab Saudi.


Namun Najib enggan mendedahkan nama kerabat diraja tersebut. Sayangnya derma yg begitu banyak (derma paling banyak pernah diterima oleh mana2 manusia).

Tidak dikongsi oleh Najib dengan rakyat Malaysia sebaliknya sebahagian besar daripada "derma" tersebut telah dipulangkan balik kepada pemberi (dapat USD681 juta pulangkan balik USD620 juta).
Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) bagaimanapun menolak dakwaan Najib tersebut. Dalam laporannya setebal 256 mukasurat, DOJ mendakwa bahawa, berdasarkan rekod-rekod rasmi bank, wang sebanyak USD681 juta tersebut dimasukkan oleh Eric Tan Kim Long (nama samaran bagi Jho Low) melalui syarikatnya Tanore Finance Corporation di Singapura


Wang yang dipulangkan sebanyak USD620 juta telah dipindahkan semula ke akaun syarikat Tanore oleh Najib

DOJ juga menyatakan sebanyak USD27.3 juta (lebih dari RM100 juta) dari wang yang dipulangkan tersebut telah digunakan oleh Jho Low untuk membeli sebuah kalung berlian merah jambu yang kemudiannya dihadiahkan kepada isteri MO1 (DS Rosmah Mansur).

Keseluruhan jumlah yang dicuri oleh Najib, Jho Low, Riza Aziz, Rosmah Mansur dan konco-konco mereka dari 1MDB, menurut DOJ, ialah lebih dari USD4.8 bilion (kira-kira RM20 bilion) (Anda boleh download Laporan DOJ dan Laporan PAC tentang 1MDB di Internet).

#JANGAN JADI BARUA JHO LOW DAN MO1 NAJIB RAZAK PEROMPAK BERPULUH BILION WANG RAKYA.

Hj. Zaidi bin Ahmad
(Bekas Mejar TUDM)
017-4164728

#VIRALKAN DEMI TANAHAIR DAN MASA DEPAN ANAK CUCU CICIT TERCINTA

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP