IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pelacur Politik...!!!!

>> Tuesday, December 23, 2014

Parti pemerintah semua sudah tahu..., korup..!!!!
Pemimpin dan Pak Menterinya terus gagal membela nasib rakyat. Yang mereka tahu hanya menggoyangkan telur dan menghempap beban kenaikan barang ke kepala rakyat.

Sangat sial..!!!!...
Sangat sial..!!!!...
Sangat sial..!!!!...

Lalu kita mencari sosok pengganti kerajaan gagal ini. Kita pun percaya dengan tawaran Parti Alternatif. Tapi ternyata setelah memenangi beberapa negeri dan menjadi Kerajaan Negeri, belang sikap mereka sudah semakin nampak.

Antara pemerintah Korup dan Alternatif sudah tak ada beza. Korup, diskriminasi, membuli, rebut kuasa..??? Sebutlah apa saja kedua-duanya ada. Pemimpin parti menjadi selebriti dan mereka membina kem. Tidak mendidik pengikut dan rakyat sebaliknya terus menanam budaya angguk. Aku yang tahu apa kamu mahu, kamu ikut aja, jangan cakap banyak. Aku tahu..!!!

Perangai ini lama-kelamaan buat aku muak. Lebih-lebih lagi kerana aku selalu bawa isu anak OKU Terlantar seperti anak aku, dapat aku lihat wajah pura-pura mereka. Wajah selamba mengenepikan kami. Kerana mereka ada pentas ada media dan kami tiada, maka kami kalah. Begini:- MalaysiaKini.

Sebelum PRU 2008 dahulu aku dan Rosli keluar di Malaysiakini mengkritik manifesto PRU pakatan rakyat mengenepikan OKU. Seminggu sebelum itu kami merancang adakan forum bersama pemimpin PR. Kami mengundang mereka tetapi sambutan dingin. Apabila isu itu keluar, suasana panas. Anwar Ibrahim juga kena tempias maka beliau janji hadir ke forum. Pada hari itu beliau hadir, lewat berbanding OKU yang terdengkot datang sejak awal. Pemimpin parti politik ada yang hadir tapi semuanya balik awal sebelum acara hadir. Exco Selangor yang menjaga portfolio berkenaan dalam smsnya berkata akan menghantar pembantu kerana dia tak dapat hadir, tapi sampai akhirat tak ada siapa yang mengaku pembantunya menemui kami. Jadi exco ini pun dah dipecat hari itu. Tahniah!

Waktu isu itu panas di Malaysiakini, Rafizi ada jawab. Katanya di manifesto memang tiada tapi hal OKU ada di Buku Jingga. Iaitu kenderaan awam percuma. Dia juga tak dapat datang walaupun masa itu belum PRU dan belum jadiYB. Sampai kiamat pembantunya yang dia kata akan hadir pun tak hadir. Tetapi mereka ada media. Media siar kenyataan itu maka rakyat membaca dan berkata wah! Bagus. Ada untuk OkU. Tapi hakikatnya yiiiileeeek!

Baca di KeAdilan.



Pada 2011, aku sekeluarga buat tabung pungut dana untuk biaya anak-anakku sertai sesi katihan pemulihan di Beijing. Ada pimpinan kerajaan negeri datang. Aku mohon wakil media yang ikut agar tak siarkan berita kerana aku di pihak yang meminta, jangan politikkan. Ternyata media itu keluarkan berita lawatan tersebut dan antara kenyataan pimpinan akan bantu adakan program untuk cukupkan dana kami. Mereka ada media. Dan mungkin ini isu peribadi kata anda. Tapi ia melibatkan awam, pembaca membaca dan berkata bagusnya pemimpin ini. Dan mereka juga berkata bertuah kami dapat pertolongan mereka. Sebenarnya..??? Yiiiilek..!!!!

Kemudian 5 Mei 2013 PRU13, semua penyokong memprotes penipuan pilihanraya.
Pemimpin PR kumpulkan rakyat di Stadium. Mereka pidato tentang penipuan dan akan buat petisyen bantah pilihanraya yang penuh penipuan. Apa jadi..??? Takde pun usaha itu...., senyap...!!!! Beberapa aktivis dan anak muda atur demo bantah pada hari angkat sumpah. Pemimpin PR disaran jangan angkat sumpah kerana mesti protes tetapi penyokong-penyokong taksub suruh angkat sumpah supaya bagaimana pun suara rakyat mesti dibawa dalam dewan,

Apa yang berlaku beberapa anak muda di pagar parlimen ditangkap dan didakwa. Pemimpin PR di dalam minum kopi dengan kepala pemerintah. Penyokong-penyokong langut ini terus menyokong dan membela selebriti politik pujaan mereka walaupun beberapa kali terjadi ahli parlimen ponteng di saat undian perlu dibuat. Ia melibatkan isu rakyat tetapi mereka memonteng. Alasan penyokong langut, datang pun kalah sebab undi wakil kerajaan lebih banyak. Butuh..!!!!

Aku sekeluarga bawa memorandum tuntut sekolah bantuan kerajaan khas untuk anak seperti Anur. Timbalan PM dengan muka tak mesra dan cuak terima sambil tertanya, "tak ada ya sekolah.???". Menteri Wanita, Timbalan Menteri Kesihatan semua terima. Apa sudah jadi..???

Menteri Wilayah terima, Menteri Belia dan Sukan terima. Idris Jusoh sebelum terima bertanya dulu, "ni nak minta derma ke..???" Ikang mung..!!!! 

Mangkuk-mangkuk ini buat apa dengan memo kami..???
PR pun dapat. Gombak, Lembah Pantai, Kapar, Temerloh, anak Nik Aziz, MP PKR dari Sabah, Gobind, ramai lagi... Apa dibuat dengan memo kami..???

Selebriti politik ini terus berebut kuasa. Rebut kerusi Selangor. Bazir duit rakyat buat Kajang Move. Akhirnya entah apa-apa jadi. Tendang Khalid dengan alasan-alasan yang sebenarnya dibuat juga oleh Penang tapi..... penyokong taksub pedulik apa...!!!!

Pemimpin kata semuanya betul..!!!!
Kita bangang ni ikut aje! Maka ikuttttt! Pemimpin mereka ada kes mahkamah mereka menjerit inilah kezaliman pemerintah...!!!! Hak dan keadilan dilaungkan! Pada masa yang sama langsung mereka tak hairan ada rakyat biasa diroboh rumah mereka. Tak jenguk langsung. Pemimpin itu pun pedulik pun tidak..., tahun depan pasti ada gaduh sesama sendiri lagi. Maka bila nak bicara soal kita yang mengundi...?

Kalau ini berterusan aku sudah tak mahu mengundi lagi. Mengundi bermaksud memberi mereka pekerjaan. Pekerjaan mereka menyusahkan kita. Kebelakangan ini aku mula terfikir rakyat kena ubah. Kalau sebelum ini ABU - Asalkan Bukan Umno atau Anything But Umno tapi akan datang mungkin ABS (ABC) - Anything But Celebrity, Asalkan Bukan Selebriti. Jika di tempat kita selebriti PR cibai yang bertanding melawan BN yang bagus, undi BN. Jika selebriti BN bertanding bersama calon PR yang baik, undi PR. Pilih yang berkhidmat bukan Yang Palat.

Yang makan kenduri, yang pau duit kawan lepas tu terajang kawan, kita terajang dia. Atau paling senang.....pergi mampus dengan PRU. Aku ramai kenalan YB. Ramai juga kenal pegawai-pegawai YB. Juga kenal penyokong parti. Maksud kenal ialah aku tahu nama mereka, mereka tahu nama aku, jumpa salam, sesekali ngeteh semeja. Aku kawan mereka. Kalau mereka berminat lagi berkawan dengan aku, ok. Tapi nak harapkan mereka bawa isu rakyat, isu anak seperti Anur; tak aku harap sangat! Mereka sedang sedap duduk biarlah... 

Di Cilok dari: Ronasina.


PRU-14.... gua takan kekuar mengundi, pi jahanam la dengan Ahli Politik Selebriti nih... oopppsss... gua lebih suka gelarkan Pelacur2 Politik ataupun Ahli2 Politik Munafik bagi yang mengaku beragama Islam.... hahahaha....

Siapa yang memerintah sama saja... gila kuasa... gila nama... gila harta.... semua gila.... termasuklah yang bergelar Ustazzzz..... mahupun  Ularmakkkkkkkk.......!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP