IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kongsi Gelap - 1MDB...???

>> Monday, December 15, 2014

Kredit kepada Raja Mohd Shahrim.
1MDB - Dark Secret : Part I.

Pembelian tanah 234 hektar di Air Hitam RM1.38 billion oleh 1MDB dgn kadar premium 95% lebih tinggi dari kadar pasaran.

Aku telah cuba ringkaskan tapi kerana isu 1MDB ni melibatkan penipuan kompleks yang berlaku diluar dari pandangan rakyat biasa.. terpaksa dipadatkan dlm beberapa Siri.. kerana aku tahu kelemahan kebanyakan dari kita pening kepala sampai nak muntah kalo baca status yg terlalu panjang.

Siapa yang terlibat.... Proxy 1MDB dan Lim Gait Tong..Pengerusi Farlim Holding:



* 1MDB membeli keseluruhan aset hartanah di Air Hitam Farlim Properties anak syarikat Farlim Holding, Sari Bunga Holding, Sari Gala Jaya Sdn Bhd pada harga RM338 juta.. Selepas itu 1MDB membeli hartanah dari Gerak Indera dimiliki bersama oleh Ng Kok Cheng dan Mohamed Zubni Ismail (proxy). Segala urusan ini sebenarnya diuruskan oleh sorang tokoh di belakang tabir iatu Goh Choon Lye. Penyumbang dana kempen BN di Pulau Pinang untuk menjatuhkan kerajaan PR DAP di Pulau Pinang.

Sebanyak RM500 juta disumbangkan pada BN, MCA, GERAKAN dan UMNO untuk dana kempen pada PRU13 yang lepas, tetapi akhirnya BN tumpas juga di tangan Pakatan Rakyat.

Siapa Lim Gait Tong dan Goh Choon Lye...???
Mereka adalah Ketua Kumpulan Kongsi Gelap Pneh 04 yang diharamkan oleh PDRM tapi tidak pernah ditangkap dan didakwa kerana hubungan erat dengan kepimpinan BN di Pulau Pinang.

* Segala urusan pembelian hartanah ini diuruskan oleh MyCity Ventures yang diwujudkan dengan modal berbayar RM2 saja. Pengarah syarikat Ventures Holding adalah Shairah Begum Kadar Bashah dan Fatimah Sulaiman, yang uniknya Shairah Begum Kadar Bashah dan Fatimah Sulaiman adalah pengarah bagi sekurang-kurangnya 24 buah syarikat dengan modal berbayar RM2 diseluruh negara.

MyCity Ventures kemudian membeli Aluminium Development Co. Sdn Bhd juga dengan modal berbayar RM2. Selepas itu Aluminium Development Co Sdn Bhd membeli Gerak Indera Sdn Bhd pada harga RM930juta...!!!!

Segala transaksi ini melibatkan syarikat RM2 yang membeli syarikat yang mempunyai modal kapita dan pusingan yang lebih besar dan establish. Selepas itu Aluminium Development Co Sdn Bhd menukar nama pada 1MDB RE Sdn Bhd dan dalam lapuran kewangan yang diterbitkan, syarikat ini mendakwa segala urusan transaksi pembelian ditanggung sepenuhnya oleh 1MBD.


Apa yang berlaku memang pelik dan diluar dari standard urus niaga korporat yang biasa, iaitu penglibatan ketua samseng dan kroni menjadikan 1MDB sebuah badan pelaburan kerajaan yang mengundang pelbagai persoalan yang sampai ke hari ini gagal dijawab oleh pihak 1MDB, Menteri Kewangan dan Kera....jaan BN itu sendiri.

Bersambung ke Part II.

Dari pendedahan di atas.., lu orang agak2 laaaaa.... adakah Pihak berkuasa Polis Raja Di Malaysia akan siasat laporan Polis yang di buat oleh Ketua Bahagian umno Penang tuuuu... hahahahaha....

Apakah kenyataan KPN ini sekadar lawak hujung tahun 2014.... hahahaha..., bagi gua ini semua wayang dan kes ini akan senyap begitu sahaja.... sudah menjadi kelaziman di Malaysia di mana setiap kes yang melibatkan kepimpinan umno/bn sudah pasti disenyapkan...., sebab di Malaysia nih rakyatnya mudah lupa terutamanya bangsa Melayu.... iaitu bangsa yang mudah melupakan kerja jahat umno/bn selama ini. Nasib ada sekoq mamak yang mengingatkan Melayu Mudah Lupa, itupun masih tak sedar diri.... Melayu bangang nih masih anggap melayu masih hebat....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP