IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Mengaku, Tapi Buat Juga...

>> Sunday, November 23, 2014

Gunung Kemukus - Sudah dua hari ini media dihebohkan dengan sebuah video yang sangat mengejutkan, sebuah video ritual hubungan badan atau hubungan intim untuk pesugihan di gunung kemukus jawa tengah, video tersebut di ambil oleh seorang jurnalis asal australia, Patrick Abboud.


Patrick Abboud menayangkan video hasil jurnalistik ini ditayangkan dalam program acara SBS Dateline pada Senin (17/11) malam waktu setempat.

Dalam video yang berdurasi 14 menit itu menampakkan aktivitas warga yang berduyun-duyun datang ke Gunung Kemukus untuk mencari keberuntungan. Seperti dialami oleh Mardiyah, tokoh yang diceritakan dalam video tersebut.

Meski mengaku percaya pada Tuhan, Mardiyah melakukan perjalanan menggunakan perahu ke Gunung Kemukus untuk bisa melakoni ritual yang dimulai dengan ziarah dan meminta keberkahan pada makam yang dikunjunginya di sana. Di sana dia meminta kekayaan untuk membayar utang.

"Kalau aku dapat rezeki, alhamdulillah bisa bayar utang," kata Mardiyah seperti dikutip

Tak cuma Mardiyah, banyak warga yang juga percaya bakal memperoleh kemujuran di gunung itu. Biasanya ritual seks digelar bukan dengan pasangan resmi. Aktivitas ini dilakukan tanpa sepengetahuan suami atau istri masing-masing.

sumber: viva.co.id, liputan6.com

Percaya pada Islam tetapi buat kerja yang bertentangan dengan Islam. Itu di Indonesia dan apa kurangnya di Malaysia.... bab meniru adat budaya dan perlakuan bangsa lain adalah kecekapan dan kepandaian orang2 melayu Malaysia.


Baru2 ini kecoh isu selepas akad nikah pengantin baling bunga di Masjid.... ini budaya apa dan ajaran agama apa....??? Sendiri mau ingat.... hahahaha...
Firman Allah; “Katakanlah (wahai Muhammad): Hai orang-orang kafir (yang tidak percaya). Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah. Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat. Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat. Bagi kamu agama kamu, dan bagiku agamaku.” 

(Surah Al-Kaafirun 109:1-5)
Letih.... melayan mentaliti melayu2 copy-paste nih..., selagi tak mampus generasi saluran 1 umno... selagi itulah budaya adat hindu, kristian dan pelbagai diorang akan pertahankan. Manakala sekarang ini generasi mangkuk hayun mak andam spesies mak nyah pulak sibuk dok promosi budaya barat dalam majlis perkahwinan melayu.

Dah tu pulak mengaku sebagai Melayu Islam.... bodoh..!!!!
Bikin malu Agama Islam pada bangsa lain, bila bangsa lain kutuk Islam tau pulak diorang melenting, padahal diorang lah pencetusnya.... hahahaha...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP